Kysymys kaikille, joilla on ulkonäössä jokin virhe tai huomiotaherättävä piirre: miten kestätte ihmisten huomauttelut asiasta?
Kysymys otsikossa. Miten tulla sinuiksi asian kanssa? Miten suhtautua yllättäviin kysymyksiin ja huomautuksiin? Onko muuta vaihtoehtoa kuin plastiikkakirurgia?
Kommentit (52)
”No ohhoh, en ookkaan huomannut että oon laiha / läski / pitkä / lyhyt / isonenäinen / alienin näköinen! Hyvä kun sanoit!!!!”
Minulla on huomiota herättävän kookas peenis. Olen sinut asian kanssa, enkä nykyään enää panikoi, jos joku huomauttaa asiasta.
No, onhan tässä ollut aikaa. Teininä ihmiset aina päivittelivät että oho, onpas sulla pieni vyötärö tai litteä vatsa kun sattuivat huomaamaan - persus ja rinnat ovat niin isot että näytän ylipainoiselta löysissä vaatteissa. Joka kerran kun he huomauttivat tuli sellainen olo, että mitähän hän muulloin minusta ajattelee..
Rinnoista on kysytty että miksi olet ottanut silarit. No en ole. Takapuolta alettiin kehumaan kilvan 2007-vuoden jälkeen jolloin isot takapuolet tulivat muotiin. No, minulla oli iso persus ennen sitäkin.
Pisamista monesti ihmiset kysyvät että oletko miettinyt laserointia tai peittävämpää meikkivoidetta. Miksi? Tykkään pisamistani.
Pidän huomauttelijoita typerinä ihmisinä. Itse en koe, että jonkun toisen ihmisen ulkonäkö kuuluisi minulle mitenkään. Niin kauan kuin on hygienia kunnossa niin kaikki on ok.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on huomiota herättävän kookas peenis. Olen sinut asian kanssa, enkä nykyään enää panikoi, jos joku huomauttaa asiasta.
Löysänäkö? Moni mies oikeasti kärsii siitä että toisen kalusta tehdään jatkuvasti pilaa, tyyliin älä kompastu kaluusi matkalla vessaan tai seksikumppaneita kehotetaan harjoituttamaan leukojaan jne. Tai kerrotaan kaikille.
Ei mulle aikuisella iällä ole kukaan huomautellut, ei ihmiset omassa tuttava- ja elinpiirissäni ole niin epäkohteliaita. Teininä toki ivattiin ja naurettiin ja joskus nuorena kun kävi yöelämässä, känniset saattoi olla julmia. Mutta muuten ihmiset onneksi pitää ajatuksensa omana tietonaan.
Miksi piitata kun kun tiedän "vikani". Tosiasiahan se on ja tän ( tai oikeastaan näiden) kanssa on elettevä
Monesti kysellään olenko venäläinen, en tiedä mikä ulkonäössäni tekee venäläisen. Näköisen
Minulta kysellään usein olenko kiinalainen. Tai onko sukuni Mongoliasta. Minulla on räikeän punainen tukka... Eikä ihonikaan ole keltainen. Mikä ihmeen piirre tekee minusta kiinalaisen näköisen? Ja aina sanotaan etten näytä suomalaiselta..
En vietä aikaani ihmisten kanssa jotka "huomauttelisivat" yhtään mistään.
Viimeksi minulle on huomauteltu ala-asteella, eli se lienee näiden ihmisten henkinen taso.🙄
Vierailija kirjoitti:
En vietä aikaani ihmisten kanssa jotka "huomauttelisivat" yhtään mistään.
Viimeksi minulle on huomauteltu ala-asteella, eli se lienee näiden ihmisten henkinen taso.🙄
..tai no hoikkuudesta on sanottu koko ikäni, anoppi tms. Siihen olen jo tottunut.
Ulkonäössäni ei ole mitään huomauteltavia piirteitä. Joidenkin ihmisten ulosannissa on huomautettavia piirteitä.
Minulla on isot hörökorvat joista lapsena huomauteltiin koko ajan mutta nyt aikuisena ei ole kyllä tullut ketään niin junttia vastaan että olisi alkanut ihmettelemään korvia, joten en osaa sanoa mitä vastaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on isot hörökorvat joista lapsena huomauteltiin koko ajan mutta nyt aikuisena ei ole kyllä tullut ketään niin junttia vastaan että olisi alkanut ihmettelemään korvia, joten en osaa sanoa mitä vastaisin.
Isot hörökorvat ovat aina olleet mielestäni kaunis piirre, minulla ei siis ole, mutta olen monta kertaa toivonut niitä. Hörökorvia ei todellakaan kannata häpeillä, osa meistä pitää niistä ihan valtavasti! En ole koskaan ääneen uskaltanut sanoa kellekään korvistaan mitään, kun pelkään että ottavat sen pahalla vaikka vilpittömästi tarkottaisin hyvällä. En muutenkaan kommentoi yleensä ihmisten fyysisiä piirteitä.
Mulla iso nenä ja aikuisiällä (yli 20v) vaan pari tyyppiä on siitä sanonut. Yksi juoppo bussissa ja sitten miespuolinen työkaveri kännissä totesi että sulla on kyllä tosi iso nenä. Kiitos vaan. Onneksi muut ovat pitäneet mölyt mahassaan. Yläasteella mua nimiteltiin tosi paljon ja kyllä mä itseäni edelleen valtavasti häpeän, eihän siitä pääse mihinkään. Itsetunto on huono. Plastiikkakirurgiaa en ole harkinnut, takeita hyvästä lopputuloksesta ei kuitenkaan ole. Usein harmittelen ulkonäköäni, mutta minkäs tälle mahdan.
Minulla on ollut 15 vuotta aivan todella todella paha akne koko vartalossani, myös siis kasvoissa. Siis niin paha että olen kipujen takia joutunut olemaan sairaslomalla, eikä esim nukkumisesta tai ns normaalimitotettujen vaatteiden pitämisestä ole tullut mitään, vaan ole. joutunut hankaamisen pelossa pukeutumaan säkkeihin.
Minua on tuijotettu kuin spitaalista, ja satavarmasti jos olen erehtynyt ulos istumaan esim terassille saan heti kännisiä kommentteja. Usein kysytään mitä hoitoa minulle on kokeiltu, ja ihmiset antavat vinkkejä mitä kannattaisi tehdä. En usko että pahalla, mutta oikeasti, ihoni on täynnä märkivää paisetta ja arpea - luulevatko he oikeasti etten olisi erikoislääkärien kanssa kokeillut kaikkia mahdollisia hoitokeinoja. Ei siinä ihan maidottomat ja gluteenittomat auta.
Mulla on vitiligo, mutta ei ole kukaan huomautellut. Tosin se näkyy vain kesäisin. Yritän suojata ihoa mahdollisimman paljon, mutta käsissä se näkyy eniten.
No se huomauttelu kertoo vain niiden omasta epävarmuudesta.