Magnesiumista apua MIGREENIIN?
Onko kellään kokemusta? Olen kärsinyt nyt 3 kertaa vkossa aurallisesta migreenistä. Ennen migreeniä ilmeni kaksi kertaa vuodessa.
Iltaisin otan Klotriptyl mite -tabletin. Haluaisin koettaa ns. luonnonmukaisin keinoin päästä migreenistä, ja luinkin magnesiumista joka saattaisi auttaa.
Kaikki apu tarpeen! Kiitos!
Kommentit (19)
Hmmm.... Syön migreen estolääkitystä, mutta saan silti kohtauksia toisinaan. Olen nyt syönyt magnesiumia useamman viikon ja täytyy myöntää että kohtauksia on vähemmän (eikä ne ole niin massiivisia). En vielä tiedä onko siirta sattumaa vai mitä...
Kannattaa myös katsoa, että saa ruoasta tarpeeksi rasvoja ja suolaa, mulla tulee puutteesta myös migreeni oireita. Toinen on että juoda paljon (3-4l) vettä ja siis vettä ei vissyä.. mulla myös sakerin heittely ja alhaiset sokerit laukaisevat migreenin..
Migreenin käypähoito suosituksissa on suositeltu magneusimin käyttöä ja siihen yhdistettynä ubiqinonin käyttö. Myöskin D-vitamiinia pidetään tärkeänä migreenin ehkäisyssä.
Itse olen kärsinyt raskauden aikaisesta migreenistä, jolloin ei edes lääkitys mahdollista. Itselläni neuro määräsi magnesiumia suurella annostuksella hoidoksi. Ja ihmeellistä kyllä, parin viikon päästä migreenit jäivät pois :) Välillä saattoi tuntua päänsärkyä,mutta kunnon kohtausta ei puskenut päälle. Seuraavassa raskaudessa söin alusta asti magnesiumia eikä kohtauksia tullut. Kannattaa ainakin kokeilla!
D-vitamiinia syön 5 000 IU per päivä. Magnesiumin ottamisen aloitin noin vk sitten. Paljonkohan suositusmäärä olisi migreenin estossa?
ap
Näistä olen saanut (enemmän ta vähemmän) apua:
- kiropraktikko (vei parhaimmillaan kivun pois useaksi kuukaudeksi)
- akupunktio
- homeopaattinen nestemäinen migreenilääke
- suuret annokset ubikinonia
- nestemäinen magnesium
- osteopaatti ja MacKenzie-fysioterapeutti
- nukkuminen, kylmät kääreet, eteeriset sitrus- tai eukalyptusöljyt
Ja sit on luontaistuote Butterbur...tai joku sellainen, jota aion seuraavaksi kokeilla. Saksassa lääkrit suosittelee sitä.
Olen kärsinyt migreenistä 5-vuotiaasta alkaen, eli 30 vuoden ajan. viimeisen vuoden ajan olen tehnyt oikeasti töitä sen eteen, että kohtausten määrä vähenisi. Mulla auttaa se, että syön joka päivä kalaöljykapseleita ja herunkansydän-tyrni-kapseleita ja d-vitamiinia kunnon annos. Lisäksi pitää juoda vähntään 2litraa vettä päivässä. Käyn lisäksi vyöhyketerapiassa säännöllisesti. Nukkuminen, rentoutuminen, ulkoilu, liikunta ja terveellinen syöminen vaikuttavat myös. Kohtausten määrä on selkeästi vähentynyt, ja viimeisimmät kuukautiset menivät ilman päänsärkyä ja niin ei ole koskaan ennen käynyt! Olin aivan ihmeissäni!
Kiitos aloituksesta ap!
Sain jo huomattavasti vähennettyä migreenien määrää lopettamalla aspartamijuomien litkimisen. Mun pitää nyt myös kokeilla magnesium ja d-vitiamiinilisiä, josko se vielä auttais. Estolääkitys ei mulla auta lainkaan.
Ap palaa linjoille;)
Eli olen nyt kuukauden syönyt magnesiumia 350-700mg päivässä ja kuinkas ollakaan;
migreeni on pysynyt poissa! YES! Eli suosittelen lämpimästi migreenikoille magnesiumia:)!
Hienoa, ap!
yritä oikeasti jatkaa tuota viljatonta ruokavaliota yhdistettynä muihin konsteihin. Kiva, että kohtausten määrä on vähentynyt!
Ap täällä!
Nyt puolentoista vkon ajan en ole syönyt vehnätuotteita (pullat, leivät, keksit), en ole syönyt karkkia, olen lisännyt magnesiumin määrää ja juonut vettä enemmän. Ai niin, enkä ole käyttänyt makeutukseen muuta kuin Stevia-jauhetta.
En tiedä onko näillä yhteyttä, mutta migreeni on pysynyt poissa *kop kop* :)
Mä syön magnesiumia vähintään 300 mg/vrk. Sillä määrällä pysyy levottomat jalat poissa ja menkat kivuttomana(!). Joskus en muista ottaa pitkään aikaan ja huomaan ehti puutoksen; jalat ovat levottomat. Sitten joutuu aloittaamaan alusta muutamalla Mg-napilla/vrk ja muutaman päivän päästä voi vähentää siihen yhteen nappiin/vrk. Se taitaa olla aika tärkeä alkuaine elimistölle enkä ihmettelisi vaikka auttaisikin migreeniin!
Olen syönyt magnesiumia jo useamman vuoden ajan. Ainakin vähentää migreenikohtauksia.
Määrä noudatan gluteenitonta (keliakia) ja on paha aurallinen migreeni, kohtauksia pahimmillaan 3 viikossa.
Omega3-kapselit, ubikinoni (kunnon annoksella) ja uusimpana magnesium käytössä on auttaneet. Tänään oli kohtaus tuloillaan ja magnesium-poretabletilla lähti pois.
Lisäksi maito on nyt pannassa, makeutusaineita en käytä muutenkaan. Kahvin juontia ja karkkia oon rajoittanut paljon, alkoholia en pysty enää käyttämään, tulee 4 päivän kohtaus.
Nämä yhdessä auttaneet vähentämään, eivät tietty kokonaan poistamaan, mutta saattanut mennä lähes kuukausi ilman särkyä.
Onhan tämä kyllä vmäinen ja raskas vaiva ja välillä huonoja kausia vaan tulee.
Mutta yritän olla stressaamatta asiaa ja olla potematta huonoa omaa tuntoa hirveistä lääkemääristä!
Ap taas nostaa:)