Näkeekö suomalaisuude/ruotsalaisuuden naamasta? Laivan taxfreessä
kassat osaavat aina palvella oikella kielellä vaikka asiakas ei olisi sanonut sanaakaan. Vai ostoksetko ne on, jotka paljastaa?
Kommentit (50)
Taas näkyy suomalainen kateus, mikä pilkistää rumasti pakkoruotsi-keskustelun taustalla. Eli ruotsalaisethan ovat niiin kauniita ja trendikkäitä - ja minä myös, kun ihan ruotsiksi puhutellaan!
Tosin itsekin bongaan suomalaiset turistit ulkomailla, usein tällä tutkalla:
Keski-ikäinenMies: kalpea iho, joissain tapauksissa kirkkaan punainen, pulskea olemus, ei minkäänvärinen tukka, perus-pallinaama, tavisshortsit ja tennissukat, lenkkarit/retkisandaalit ja lippis. T-paita, joka lepattaa ison vatsan päällä. Takataskussa lompakko. Usein kännissä. Mukana thaivaimo tai keski-ikäinen nainen jolla iso t-paita, leggingssit ja huono ryhti. Laahustaa huojuen kuin valtamerialus, miltä vaikuttaakin noin yleisesti. Hikinen pyöreä naama ja värjätty lyhyehkö tukka (joko punamusta kananperse tai vaalea, kärähtäneenoloinen ylikasvanut lyhyt.) Olalla lomalaukku, jota pitää kaksin käsin ja pälyilee epäluuloisesti.
ISÄMies: Pitkä, laihahko, silmälasit ja perusruskea lyhyt tukka. Shortsiasu ja iso T-paita (sählyjengistä tuttu), paimentaa pieniä vaaleatukkaisia tyttöjään joilla kirkkaan pinkkiä päällä. Vaimo laiha kuikelo, ristiverinen tukka ponnarilla ja toppi+HM-shortsit joista näkyy käytännöllisten Sloggi alushousujen rajat läpi. Silmälasit ja kumara selkä. Kireä ilme.
NuorempiMies: Värjätty tukka, jossa geeliä ja etutöyhtö, korvis, kalpea naama, tiukka t-paita HM:stä, puoleensääreen shortsit ja tatuointi. Mukana vaaleaksi/mustaksi ohuet hiuksensa värjännyt tyttöystävä, jolla olkapään paljastava paitaja farkkushortsit, joista tursuaa ylimääräiset yli. Läski solariumissa/itseruskettavalla rusketettu. Tatuointi, huono ryhti ja feikkilaukku. Vahva meikki, kulmakarvat teennäiset ja pitkät kotkankynnet.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 13:08"]
Taas näkyy suomalainen kateus, mikä pilkistää rumasti pakkoruotsi-keskustelun taustalla. Eli ruotsalaisethan ovat niiin kauniita ja trendikkäitä - ja minä myös, kun ihan ruotsiksi puhutellaan!
Keski-ikäinenMies: kalpea iho, joissain tapauksissa kirkkaan punainen, pulskea olemus, ei minkäänvärinen tukka, perus-pallinaama, tavisshortsit ja tennissukat, lenkkarit/retkisandaalit ja lippis. T-paita, joka lepattaa ison vatsan päällä. Takataskussa lompakko. Usein kännissä. Mukana thaivaimo tai keski-ikäinen nainen jolla iso t-paita, leggingssit ja huono ryhti. Laahustaa huojuen kuin valtamerialus, miltä vaikuttaakin noin yleisesti. Hikinen pyöreä naama ja värjätty lyhyehkö tukka (joko punamusta kananperse tai vaalea, kärähtäneenoloinen ylikasvanut lyhyt.) Olalla lomalaukku, jota pitää kaksin käsin ja pälyilee epäluuloisesti.
ISÄMies: Pitkä, laihahko, silmälasit ja perusruskea lyhyt tukka. Shortsiasu ja iso T-paita (sählyjengistä tuttu), paimentaa pieniä vaaleatukkaisia tyttöjään joilla kirkkaan pinkkiä päällä. Vaimo laiha kuikelo, ristiverinen tukka ponnarilla ja toppi+HM-shortsit joista näkyy käytännöllisten Sloggi alushousujen rajat läpi. Silmälasit ja kumara selkä. Kireä ilme.
NuorempiMies: Värjätty tukka, jossa geeliä ja etutöyhtö, korvis, kalpea naama, tiukka t-paita HM:stä, puoleensääreen shortsit ja tatuointi. Mukana vaaleaksi/mustaksi ohuet hiuksensa värjännyt tyttöystävä, jolla olkapään paljastava paitaja farkkushortsit, joista tursuaa ylimääräiset yli. Läski solariumissa/itseruskettavalla rusketettu. Tatuointi, huono ryhti ja feikkilaukku. Vahva meikki, kulmakarvat teennäiset ja pitkät kotkankynnet.
[/quote]
Ei hitto :D. Repesin täysin:DD. Kiitos päivän nauruista!!!
Mies: tumma, lyhyt perustukka ja ruskeat silmät. Kalvakka iho. Tummansininen toppatakki.
Nuorella miehellä lyhyeksi ajeltu siilitukka ja jäänsiniset ilmät, hörökorvat. nahkatakki.
Nainen: Pyylevä toppatakkitäti, joka kulkee ryhmässä. Hiukset ristiveriset tai viininpunaiseksi värjätyt.
Nuori nainen: pitkä, hoikka (laiha) ja kulkee korkosaappaissa sekä näyttävässä, turkissomisteisessa toppatakissa aito merkkilaukku olallaan. Meikattu ja hyvin hoidettu. Tuoksuu vahvasti hajuvedelle. Kapeat kasvot ja korkeat poskipäät. Voi olla vinohkot silmät.
[/quote]
Loistavaa! Aivan naulan kantaan osuneita kuvauksia.
Erityisesti mua naurattaa nuo HM-pukeutuneet, tatuoidut nuoretparit, ne jos mitkä ovat aina suomalaisia!
[/quote]
Musta nää suomityypit on jotenkin hellyttäviä kun niitä bongaa maailmalla. Ihan sydän hypähtää kun tulee tuttuja naamoja vastaan. Hyvä Suomi ja ihanat tavissuomalaiset!
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 14:44"]
[/quote]
Musta nää suomityypit on jotenkin hellyttäviä kun niitä bongaa maailmalla. Ihan sydän hypähtää kun tulee tuttuja naamoja vastaan. Hyvä Suomi ja ihanat tavissuomalaiset!
[/quote]
kato, tuola on meikäläisiä, menninkäisiä
Hevarisuomalainen unohtui kuvauksesta.
Kalju, jolla leukaparta. Päälaki ruskettunut kuten myös kädet (kotimaassa on istuskeltu terdellä). leikatut farkkushortsit tai reisutaskushortsit, joiden vyölenkissä roikkuu ketjuavaimenperä ja mahdollisesti pullonavaaja. sääret vitivalkoiset ja alavartalo eri painoluokassa yläkropan kanssa. Kasvamaan päin oleva vatsanseutu. Päällä bändi-t-paita ruisrokista. Heittelee hilpeitä kommentteja ja yleisesti äijäläppää. Tilaa kapakassa suomeksi bissen. Liikkuu yleensä vastaavanlaisessa äijäporukassa tai pariskuntamatkalla naapurin Penan ja Lissun kanssa. Pohkeessa tribaalitatuointi.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 15:21"]Hevarisuomalainen unohtui kuvauksesta. Kalju, jolla leukaparta. Päälaki ruskettunut kuten myös kädet (kotimaassa on istuskeltu terdellä). leikatut farkkushortsit tai reisutaskushortsit, joiden vyölenkissä roikkuu ketjuavaimenperä ja mahdollisesti pullonavaaja. sääret vitivalkoiset ja alavartalo eri painoluokassa yläkropan kanssa. Kasvamaan päin oleva vatsanseutu. Päällä bändi-t-paita ruisrokista. Heittelee hilpeitä kommentteja ja yleisesti äijäläppää. Tilaa kapakassa suomeksi bissen. Liikkuu yleensä vastaavanlaisessa äijäporukassa tai pariskuntamatkalla naapurin Penan ja Lissun kanssa. Pohkeessa tribaalitatuointi.[/quote]
Yäk miten osuva!
Ketjun vastaukset puhuvat puolestaan.
Moni ylpistelee sillä, että joko itseään tai miestään luullaan ulkomaalaiseksi. Kukaan ei paukuttele henkeleitään siitä, että häntä luullaan suomalaiseksi vaikka suomalaisuuttakin voisi määritellä positiivisin sanankäänteinen; vaaleus, sinisilmäisyys, kohteliaisuus, aitous, heleäihoisuus jne. jne.
Oiken vastauksissanne alleviivaatte sitä, miksi ne suomalaiset usein tunnistaa. Huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta, kyllä kyllä. Omija sanojanne lainatakseni.
Suomalaiset jotenkin tunnistaa. Käytännölliset vaatteet, ei kovin laittautuneita, pyöreähköt kasvot, ja monesti kroppakin. Voi olla ihan tyylikästä pukeutumistakin. Esim. jotenkinhan sitä aina ne venäläisetkin pongaa, niillä korkokenkää, kiiltävää vaatetusta, tosi laitettuja. Mukava nähdä suomalaisia esim. lentokentällä odottelemassa, jotenkin rentoo :)
Mitä se kertoo kun mua on luultu venäläiseksi? pitkä ja vaalea olen, mutta en todellakaan käytä mauttomia tai ylinaisellisia vaatteita enkä edes meikkaa paljoa!
Varmaan menee tuurilla, tietty jotkut erottaa selvästi tai ovat kuulleet kieltä puhuttavan.
Asun ulkomailla ja yleensä suomalaisen erottaa, maidonvalkea iho, tietynlaiset silmälasit (joskus), pyoreähko / leveähko naama (ei päde aina).
Kasvojenpiirteesi ovat epäsuomalaiset?
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 15:40"]
Mitä se kertoo kun mua on luultu venäläiseksi? pitkä ja vaalea olen, mutta en todellakaan käytä mauttomia tai ylinaisellisia vaatteita enkä edes meikkaa paljoa!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 15:31"]
Suomalaiset jotenkin tunnistaa. Käytännölliset vaatteet, ei kovin laittautuneita, pyöreähköt kasvot, ja monesti kroppakin. Voi olla ihan tyylikästä pukeutumistakin. Esim. jotenkinhan sitä aina ne venäläisetkin pongaa, niillä korkokenkää, kiiltävää vaatetusta, tosi laitettuja. Mukava nähdä suomalaisia esim. lentokentällä odottelemassa, jotenkin rentoo :)
[/quote]
Juu, suomalaiset on usein käytännöllisesti pukeutuneita. Yllä kirjavaa mukavuusvaatetta. Miehillä Dressmannia. Ulkoisesti vaaleita, pyöreitä, lyhyitä, hiukset värjätty ja vähän tyylittömiä. Sellaista Niksi-Pirkka-kansaa. Silti söpöjä.
Muakin on luultu monesti venäläiseksi, tosin vain Aasiassa, Israelissa ja Itä-Euroopassa. Keski-Euroopassa mua luullaan monesti paikalliseksi, on huomattu suomalaiseksikin, mikä on aina mukavaa! Olen nuori hoikka nainen enkä pukeudu "perus-venäläisesti" vaan ihan tavallisesti ja mukavasti kun matkustan. Olen mielestäni tosi suomalaisen näköinen. Olen tosi ylpeä suomalaisuudestani aina reissuissa, ja ylpeä myös vaikeasta, omalaatuisesta, kaunisäänteisestä (joidenkin mielestä rumastakin) kielestämme. Hyvä suomalaiset!<3
Suomalaiset eivät koskaan käännä päätään kun haluavat katsella ympärilleen, vaan pälyilevät vain sivusilmällä. Esim. bussissa on hauska tarkkailla tätä, kun tullaan sisälle ja yritetään katsoa mihin pääsisi istumaan ilman että tarvitsee puhua kenellekään. Pää on visusti eteenpäin mutta silmät pälyilevät ees taas.
Tämä liittyy siihen että suomalainen ei ikimaailmassa halua herättää huomiota. Jos vaikka kääntelee päätään niin joku hypersosiaalinen ekstroverttihän saattaa vaikka katsoa silmiin tai ihan puhua, ja se olis kyllä jo liikaa. Pidetään vain omista asioista huoli. Ovea ei avata kellekään vaikka seisottaisiin siinä pielessä, kun se on toisten asioihin sekaantumista. Periaatteessahan suomalainen auttaisi ja auttaa mielellään jos kysytään, mutta omaehtoisesti ei, koska se on tuppautumista.
Pari osuvaa ulkonäköluonnehdintaa oli myös tässä ketjussa, kyllä suomalaisen tunnistaa maailmalla aina. Itsehän olen ruotsalaisen näköinen XD
Ei tarvitse enää ihmetellä. Tuo turistien tunnistaja tunnistaa laivan kassalla kaikki kansalaisuudet.
[quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:36"] [quote author="Vierailija" time="17.04.2013 klo 12:32"]Mua taas tervehditään aina venezuelan kielellä laivallakin, koska oon niiiiin kaunis ja pitkäjalkainen, ja laiha.[/quote]Ai? Mä olenki ihmetelly, miks mua aina puhutellaa jemeniks![/quote]