Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako ihminen koskaan unohtaa ihonväriään?

Vierailija
01.07.2020 |

Vai onko se pidettävä aina mielessä ja muistaa joka tilanteessa käyttäytyä sen mukaisesti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tumma ja kyllä unohdan. Paitsi aurinkovoidetta ostaessani, fysikaaliset suojat eivät sovi, sillä jättävät valkoisen kerroksen.

Vierailija
2/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi unohtaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää nykyään eikä varsinkaan, jos olet musta. Siitä kun joka paikassa sellanen haloo, että varmasti tiedät olevasi Musta ja vielä isolla kirjaimella. Ja sinut nähdessään kaikki katsoo aina ensimmäisenä, että tuo on Musta.

Se on se merkittävin asia mikä määrittelee sinut nykyään.

4/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valkoihoinen enkä oikeastaan koskaan ajattele ihonväriäni. Varmaan, jos asuisin jossain maassa, jossa enemmistö ihmisistä olisi toisenvärisiä iholtaan, ajattelisin enemmän.

En ollenkaan näe käyttäytymistä ihonväriin liittyvänä asiana (tarkoitan ihonväriä siis kirjaimellisesti, biologisena ominaisuutena).

Ajattelen käyttäytymistä ehkä eniten moraalin kautta eli arvioin, toimiko joku (itseni mukaan lukien) oikein vai väärin.

Toiseksi arvioin sitä yksilöpsykologian kautta, esim. onko joku introvertti/ ekstrovertti tai hienotunteinen / suorasukainen suhteessa muihin.

Joissain tilanteissa arvioin käyttäytymistä kulttuurin kautta eli pohdin, kuuluiko jokin käyttäytyminen johonkin tiettyyn kulttuuriin. 

Kahdessa viimeksi mainitussa tapauksessa arvioin käyttäytymistä tarvittaessa myös moraalisesti. Toisin sanoen mikään kategoria (esim. psykologinen tai kulttuurinen) ei suojele ihmistä altistumasta moraaliselle arvioinnilleni. Uskon universaaliin imperatiiviseen moraaliin.

Vierailija
5/5 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

White Power! -Trump