Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletteko tietoisia lapsianne päiväkotiin vievät..

Vierailija
16.04.2013 |

että päiväkodin tädit arvostelevat teitä äitejä jatkuvasti ja supattelevat keskenään myös lapsistanne arvostelevaan sävyyn ja antavat merkittäviä katseita toisilleen.

itse olen toiminut ryhmäavustajana kolmessa eri päiväkodissa ja tuntuu että aina ovat päivittelemässä lapsien äitejä ja isejä negatiiviseen sävyyn milloin mistäkin. itsellä ei ole tarvetta. inhaa tuollainen että naamatusten esitetään niin mukavaa ja voiettä ku lapsi on ollu reipas ja ihana tänään., mutta selän takana heti arvostellaan. tuntuu varmaan mukavalta teistä? :D

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että "utelevat". Päiväkodeissa on paljon lapsia ja taatusti jollakin on asiat todella huonosti. Jos saavat asian ajoissa esille, saattaa lapsi saada apuakin.

Vierailija
2/46 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:07"]

että päiväkodin tädit arvostelevat teitä äitejä jatkuvasti ja supattelevat keskenään myös lapsistanne arvostelevaan sävyyn ja antavat merkittäviä katseita toisilleen.

itse olen toiminut ryhmäavustajana kolmessa eri päiväkodissa ja tuntuu että aina ovat päivittelemässä lapsien äitejä ja isejä negatiiviseen sävyyn milloin mistäkin. itsellä ei ole tarvetta. inhaa tuollainen että naamatusten esitetään niin mukavaa ja voiettä ku lapsi on ollu reipas ja ihana tänään., mutta selän takana heti arvostellaan. tuntuu varmaan mukavalta teistä? :D

[/quote]

Oletpa ollut ikävissä päiväkodeissa harjotteluissa. Itse olin opiskeluaikanani neljässä eri päiväkodissa harjoittelujaksoilla, eikä niissä puhuttu yhtään pahaa vanhemmista. Ainoastaan, muutamasta tapauksessa (yhdessä paistoi selkeä alkoholismi, kun porukat tuli hirveän hajuisina lapsiaan hakemaan, ja yhdessä huomattiin olevan väkivaltaa. ilmoitettiin eteenpäin.)

Mutta pitää melko inha porukka olla, että aletaan ihan lämpimikseen vanhempien juttuja spekuloida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sellaisen saa hankittua? Mekin tarvittaisiin sellainen

Vierailija
4/46 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä puhut itse täällä selän takana peetä. Tuskin olet uskaltanut lausua ajatuksiasi ääneen heille, joita kritisoit. Katso peiliin!

Vierailija
5/46 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, niin kauan kuin lapsi on tyytyväinen.

Vierailija
6/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:25"]

Mitä ne puhuu?

Koska kotiasiat ei juurikaan kuulu sinne. Ei ne tiedä kenenkään yksityiselämästä. Puhuuko ne ehkä miten lapsi ja vanhempi on pukeutuneet vai mitä? :D

[/quote]

Kyllä ne vaan tietävät useimpien yksityiselämästä aika paljon, kun lapset niistä asioista luonnostaan puhuvat.

[/quote]

Yksi päiväkodin täti sanoi minulle joskus, että kun hän tietää ettei nelivuotiaan raportti kotiasioista ole välttämättä täysin luotettava niin kai minäkin tiedän ettei saman nelivuotiaan raportti päiväkotiasioista ole myöskään täysin luotettava...

Itse ainakin arvostin tätä kommenttia. Oikeasti, niinhän se on pikkulasten kanssa.

Vierailija
7/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, kun kaveri päiväkodin täti ja puhuu mulle "asikkaistaan" hyvin negatiiviseen sävyyn. Mut omat lapset ei olekaan vielä olleet päiväkodissa, nuorin menee ehkä ens syksynä vuodeks.

Vierailija
8/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aivan sama. Ei ihan oikeasti kiinnosta. Millään kahvipöytäkeskusteluilla ei ole paskan väliä, vain sillä mitä lukee vasussa yms. virallisissa papereissa.

Vierailija
9/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella, että toisen lapseni päiväkodissa oli näin (onneksi vietti siellä vain vuoden). Toisen lapsen päiväkodissa oli ihan toisenlainen meininki: positiivinen suhtautuminen perheisiin, selvästikin hyvä työilmapiiri. Kerroin ihan avoimesti meidän perheen asioista, koska päiväkodin toimintasuunnitelmaankin kuului, että päiväkoti tukee perheitä heidän kasvatustyössään. Päiväkoti oli yksityinen ja siellä oli myös miespuolisia lastentarhanopettajia.

Tuo, että supatetaan jonkun äidin vaatteista, on mielestäni törkeää.

Vierailija
10/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisia lähtisi miettimään, että kuka puhuu kenenkin selän takana ja mitä, menis järki.

Mitä väliä sillä sitten taas loppujen lopuksi on? Niin minäkin puhun niistä heidän selkänsä takana. 

Vierailija
11/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av mammoille on varmaan järkytys tietää että on sellaisiakn ihmisiä jotka arvostelevat. Av mammat ei koskaa, siis koskaan arvosteleketään. En minä ainakaan.

Vierailija
12/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

so? Vähässä on ne ihmiset, jotka eivät puhu muista ihmisistä. Myös miehet, vaikka osa uskoo toisin...

Vierailija
13/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olen tietoinen. Onhan se kumma jos alalla kuin alalla ei juoruttaisi jollakin tasolla. Niin kauan kuin eivät päivittele toisia lapsia ja vanhempia erityisesti muille hoitolapsille (vaikka väkisin lapset kuulevat), ja hoitavat esimerkillisesti lapset -- aivan sama. Mieluummin puhuvat ja päivittelevät keskenään kuin päivittelevät vaitiolovelvollisuutensa rikkoen. Sitten asia olisi jo toinen.

Vierailija
14/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mulle.

Vierailija
15/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ja odotankin koska joku puhuu ohi suunsa!

Vierailija
16/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei asialla ole mitään väliä, tiedän itse omat ja perheeni asiat paremmin ja joku elämäänsä katkeroitunut päiväkotitäti ei mun elämääni heitä suuntaan tai toiseen. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee, niinkuin sanotaan. En kyllä oman päiväkodin henkilökunnasta tällaista otaksuisi mutta jos on toisin, mitä sitten. 

Vierailija
17/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisin päin. Vanhemmat arvostelevat päiväkodin työntekijöitä, mutta työntekijät pyrkivät olemaan fiksuja aikuisia ja pitämään mölyt mahassaan.

Vierailija
18/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy niilläkin jotain kaffepöytäkeskusteluja olla....niinkuin meillä kaikilla muillakin on.

Vierailija
19/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti näin on ainakin jossain määrin. Työssä kuormittuminen ja väsyminen yhdistettynä huoleen ja välittämiseen aiheuttaa tuollaista. Eipä se eroa suuresti opettajista, lääkäreistä, asiakaspalveluhenkilöstösä, tullivirkailijoista, poliisista jne. parempi, että purkavat paineensa keskenään ja pitävät vaitiolovelvollisuudestaan kiinni. lasten ei kuulu sellaista kuulla eikä huomata, mutta tuskinpa siitä on haittaa, jos keskenään mutisevat, kokouksissa puhuvat jne.

Vierailija
20/46 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus arvelen, että jotain puhetta on ollut esim. siitä, käymmekö ollenkaan töissä, vaikka lapsi on päiväkodissa (mies tekee öitä ja opiskelee päivisin), minä teen välillä töitä etänä ja saatan vaikka piipahtaa lähikaupassa tai kirjastossa kesken päivän. Mutta asialla ei ole minulle yhtään mitään merkitystä. Silloin kun mitään oikeaa syytä ei ole minusta on tavallaan jopa "hauskaa", jos minusta juoruillaan. Esim. työkaveri levitti juttua, että minulla on suhde erään kolleegan kanssa. Minusta tämä on tosi hauskaa ja annoin juoruejn levitä tosi pitkälle ennen kuin noin muka ohimennen paljastin, että "rakastajani" on umpihomo ja tunnen oikein hyvin myös hänen elämänkumppaninsa. Siinäpä sai juorun aloittaja pitkän nenän, mikä oli hänelle aivan oikein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan