Pupulandia-Jennin säärikarvat
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/88fbbfc5-253f-4741-9b68-a917f683c195
Mitä mieltä? Itseäni hävettää myöntää että nämä kuvat aiheuttivat nolostumisen tunnetta. Miten luonnolliset naisen sääret voivat olla niin tabu vielä 2020?!?
Kommentit (445)
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo, eletään vuotta 2020. Pitääkö tällaisesta aiheesta oikeasti aloittaa keskustelu?
Oletko lukenut kommentteja?
"Hyi", "oksettavaa", "näyttää mieheltä", "epäsiisti ja apinamainen"...
Se menee usein niin, että naisen säärikarvoihin suhtaudutaan suopeasti kunhan ne on vaaleita, hentoja ja harvassa. "Jokainen tehköön mitä lystää." Mutta sitten kun karvoja onkin paljon ja ne on tummia ja paksuja, niin se onkin oksettavaa, kuvottavaa ja hyivittua.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika säälittävää että naiset saa tappouhkauksia säärikarvojen vuoksi. Mielenkiintoista sinänsä, että kainalot tuo nainen oli kuitenkin ajellut. Itselläni rehottaa sääret suurimman osan vuodesta mutta kyllä niitä tulee siistittyä jos rannalle tms. lähtee. Jotain jatkuvaa sokerointia en todellakaan jaksaisi.
Pitäisi olla ihan ok jos ei halua ajella sääriään. Kumma että tuherokarvojen ajelu on no-no ja heti alkaa pe do juttujen huutelu, mutta säärikarvojen ajelu ei tee aikuisesta maagisesti lasta.
Minä ajan kainalokarvani, koska ne alkavat haista hieltä liian pitkinä. Sama häpykarvoissa. Säärikarvat saavat kasvaa ihan rauhassa, koska niihin ei liity tällaisia kiusallisia ilmiöitä.
Hassua miten maailma muuttuu, onneksi näissä asioissa hyvään suuntaan! Muistan kuinka 10 vuotta sitten 17-vuotiaana minulla oli kesäkuumalla caprit, joiden alta näkyivät ajamattomat säärikarvani. Kaverini tokaisi: "Ei mikään ihme että sä et saa poikaystävää, kun jalkasi näyttävät tolta". Minäkin vain hyväksyin kommentin naureskellen, vaikka vähän loukkasikin. Nykyisin tuollaisia kommentteja ei niin vain lauottaisi, tai ainakin laukoja nolaisi itsensä ja vaikuttaisi ahdasmieliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Säärikarvat on naisen pahimmat karvat. Muiden kanssa ei ole niin tarkkaa, mutta säärikarvoja olisi vaikea katsella. En voi tälle reaktiolleni mitään. Ehkä alkaisin pikkuhiljaa tottua, jos kukaan nainen ei ikinä niitä ajaisi.
M38
Sheivaatko itse? Mistä mahtaa edes olla lähtöisin tämä ajatus, että vain miehillä on säärikarvat?
Mulla on säärissä ja myös käsivarsissa samanlaiset tummat karvat kuin Jennillä. Mutta miehelläni tai isälläni ei ole! Siis nimenomaan säärissä, vaikka muualla on. 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatan välillä yhtä komeat karvat, kun iho ei kestä oikeastaan edes harvoinkaan tehtävää ajelua. Pienellä sängellä kehtaan mennä vielä julkisesti, mutta en enää puolen sentin tai yli karvoilla.
Minulla on karvojen ajeluun laite. En todellakaan tiedä onko sillä erikseen jotain nimeä. Samantyylinen kuin partakone, sen saa niin ettei kosketa lainkaan iho, katkaisee vain karvan.
Kuljen aina vähintään sängen kanssa siis mutta iho ei kärsi.
Minulla on tämä. Tosi hyvä herkälle iholle kun voi ajella koskematta ihoon.
https://www.power.fi/kauneus-ja-hyvinvointi/naisten-ihokarvojen-hoito/l…
Mulla on vielä tummemmat ja paksummat karvat. Yksi päivä menin kauppaan ajamatta niitä. Eivät olleet vielä täydessä komeudessaan, olivat ehkä vajaa sentin pituiset kun taas täysikasvuisina ovat pari senttiä. Kukaan ei sanonut mitään. Hieno kokemus. Hyvin voisin mennä uudestaankin karvat törössä ihmisten ilmoille. Mulle ainut syy ajella on häpeä. Mutta mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän jaksaa välittää muiden mielipiteistä. Kannustan muitakin naisia irtautumaan naisiin kohdistuvasta alistuksesta ja aivopesusta. Jos haluaa itse ajella niin fine, mutta annetaan myös toisille mahdollisuus olla luonnollisia eikä dissata niin luonnollista asiaa kuin säärikarvat.
Minulla oli tosi tummana brunettina vaaleat ja ohuet (joskin pitkät) säärikarvat aina siihen asti, kunnes asetutin hormonikierukan. Se muutti säärikarvat samanlaisiksi kuin tällä Jennillä. Hirsutismi on suhteellisen yleinen hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutus. Ennen en ajellut sääriäni, mutta nyt se tuntuu ihan välttämättömältä. Kunpa olisin rohkeampi ja uskaltaisin olla ajamatta, mutta pelkään muiden ihmisten tuomitsemista.
Mä sheivaan about kerran kuussa, kainaloita sheivaan pari kertaa viikossa suihkussa ja brasialaisessa sokeroinnissa noin 6 viikon välein.
Mulle on totaalisen sama mitä ihmiset tekevät karvojensa kanssa. Mä teen näin :-)
Hameen kanssa karvat vaan ei sovi. Se näyttää rumalle.
Jos pitää housuja tai vaikka sortseja, niin se ei niin pahasti käy silmiin.
En voisi kuvitelalkaan laittavani lyhyttä hametta ja jättäväni säärikarvat ajamatta. Sama kun en laittaisi hihatonta paitaa jos en ole kainalokarvoja ajanut.
Jollen pidä säärikarvoja kurissa, ihoni alkaa kutista. Rasvaa on vaikea saada iholle, jos on jalat paksujen karvojen peitossa. Ulkonäkö on toissijainen juttu ja miehelle on se ja sama onko karvoja paljon, minimaalisesti tai ei lainkaan. Käytän epilaattoria ja sitten trimmailen niitä hiljalleen kasvavia karvoja. Sheivaus on kamalaa ja turhaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Hameen kanssa karvat vaan ei sovi. Se näyttää rumalle.
Jos pitää housuja tai vaikka sortseja, niin se ei niin pahasti käy silmiin.
En voisi kuvitelalkaan laittavani lyhyttä hametta ja jättäväni säärikarvat ajamatta. Sama kun en laittaisi hihatonta paitaa jos en ole kainalokarvoja ajanut.
Sehän tässä on koko jujun juoni: meille on iskostettu, että NAISTEN karvat ovat rumia ja ällöttäviä, siksi ne "eivät sovi" mekon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mua suorastaan hävetti, kun teininä tajusin, että muut tytöthän ajaa jo säärikarvansa ja mun äiti ei mulle tätä taitoa ikinä opettanut tai ostanut välineitä. Itse sitten joskus salaa ajoin ne äidin välineillä ja olin tyytyväinen joskin vitutti, kun asia piti tehdä salaa.
Minun äiti ei ajellut karvojaan, joten ei kyllä sitä minulle opettanutkaan eikä ollut mitään välineitä lainattavaksi. Ihan itse ostin kaupasta välineet ja opettelin käyttämään niitä, ei ongelmaa. Äidin suhtautuminen oli, että tee karvoillesi mitä lystäät, saa ajella tai olla ajelematta.
Miks tää sitten kumminkin on sheivannut kainalokarvansa ja nyppinyt kulmakarvansa? Antais sitten kaikkien karvojen vaan rehottaa.
Minä sheivaan, koska haluan ja se on siistimpää. Minulla on todella tummat ja paksut karvat. Ajeltu sääri on nätimpi.
Ihan mahtavaa taas, että jokaista sheivaajaa alapeukutetaan, vaikka sheivaamattomuus on taas viesteissä "jokaisen oma valinta". :D
Antakaa sheivaajien sheivata, vaikka itse ette sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Huh on kyllä aikamoiset karvat. Kun lähes kaikki sheivaa tai ei vain näytä karvaisia sääriään, sitä unohtaa, että monilla naisillakin kasvaa lähes yhtä tuuheat säärikarvat kuin miehilläkin. Itellä karvaa kasvaa tiheään, mutta ovat aika hennot ja haalean väriset.
Näin on. Ihan kuin miehen sääret, kun on vielä noin isot jalatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on naiset huomautelleet säärikarvoista. Ei koskaan yksikään mies, koskaan elämäni aikana. Tuntemattomat NAISET kyllä monta kertaa. Että sellaista solidaarisuutta naisilta.
Mulle kerran terassilla alkoi juopunut nainen aukomaan ihan tosissaan päätään sääri- ja reisikarvoistani. Oli lyhyt mekko päällä ja laskeva aurinko korosti karvoja, ne on niin vaaleat, ettei muuten edes erotu. Ihan erikseen siis tuijotti jalkojani, totesi karvojeni olevan provosoitumisen arvoiset, ja tuli luokseni haukkumaan minua niistä. Kyllä, kirjaimellisesti haukkumaan. Kovaan ääneen. Keräsi paljon katseita muilla terassilla olijoilta. Pyysin kauniisti, että palaisi omaan pöytäänsä, mutta jatkoi vaan. Lopulta hänen omasta seurueesta joku tuli hakemaan hänet pois ja he lähtivät.
Mietin sitä naista vieläkin toisinaan. Mikä ihme ajoi sellaiseen käytökseen?
Nainen raivostui kun luonnollinen, itseään nyrkin ja hellan tai höylän ja suihkukaakelin välistä poistunut nainen oli onnellisesti ja kauniisti oma itsensä. Tämä toinen nainen koki karvaisen naisen uhkana itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säärikarvat on naisen pahimmat karvat. Muiden kanssa ei ole niin tarkkaa, mutta säärikarvoja olisi vaikea katsella. En voi tälle reaktiolleni mitään. Ehkä alkaisin pikkuhiljaa tottua, jos kukaan nainen ei ikinä niitä ajaisi.
M38
Sheivaatko itse? Mistä mahtaa edes olla lähtöisin tämä ajatus, että vain miehillä on säärikarvat?
Mulla on säärissä ja myös käsivarsissa samanlaiset tummat karvat kuin Jennillä. Mutta miehelläni tai isälläni ei ole! Siis nimenomaan säärissä, vaikka muualla on. 😕
En sheivaa, koska kukaan ei ole ikinä maininnut, että miesten säärikarvat ovat rumat. Yhden kommentin olen vain kuullut säärikarvoistani ja se oli mieheltä: "Sähän oot melkeen yhtä karvanen ku mä"
En kyllä tiedä sheivaisinko noin muutenkaan, koska sitten pitäisi sheivata reidetkin, jotka on ylös asti karvaiset.
Liikaa hommaa. Siitähän tässä on muutenkin pohjimmiltaan kyse. Koska säärikarvojen ajelu on ylimääräistä työtä, niin sitä aletaan vastustaa. Jos ne tipahtaisi suihkun lattialle sormia napsauttamatta, niin kellään ei olisi karvoja säärissään, eikä kukaan nousisi barrikadeille.
M38
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli tosi tummana brunettina vaaleat ja ohuet (joskin pitkät) säärikarvat aina siihen asti, kunnes asetutin hormonikierukan. Se muutti säärikarvat samanlaisiksi kuin tällä Jennillä. Hirsutismi on suhteellisen yleinen hormonaalisen ehkäisyn sivuvaikutus. Ennen en ajellut sääriäni, mutta nyt se tuntuu ihan välttämättömältä. Kunpa olisin rohkeampi ja uskaltaisin olla ajamatta, mutta pelkään muiden ihmisten tuomitsemista.
Minä sain Mirenalla viikset :D Niitä ajelen parin päivän välein. Sellaiset amishaituvat :D
Onhan se aika säälittävää että naiset saa tappouhkauksia säärikarvojen vuoksi. Mielenkiintoista sinänsä, että kainalot tuo nainen oli kuitenkin ajellut. Itselläni rehottaa sääret suurimman osan vuodesta mutta kyllä niitä tulee siistittyä jos rannalle tms. lähtee. Jotain jatkuvaa sokerointia en todellakaan jaksaisi.
Pitäisi olla ihan ok jos ei halua ajella sääriään. Kumma että tuherokarvojen ajelu on no-no ja heti alkaa pe do juttujen huutelu, mutta säärikarvojen ajelu ei tee aikuisesta maagisesti lasta.