Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon autisteja kiusataan?

Vierailija
01.07.2020 |

Lapseni on Asperger, ja jo alakoulussa on jouduttu puuttumaan hänen kiusaamiseensa. Nyt yläkouluun siirtyminen hirvittää jopa niin paljon, että harkitsemme kotikoulua. Lapsi on lahjakas, mutta ei niin pärjäävää sosiaalisesti. Aggressiivinen hän ei ole lainkaan, lähinnä jää aina syrjään.

Välillä kuulee että jopa aikuset kiusaavat autisminkirjolaisia (työelämä, opinnot). Onko tämä totta, vainotaanko tätä ihmisryhmää?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla sanon, että Suomessa kiusataan hyvin paljon, oli kyse sitten lapsista tai aikuisista. Tätä on ihan tutkittukin

Suomessa ei kiusata sen enempää kuin muuallakaan. Päinvastoin. Suomessa kiusaaminen tunnistetaan ja siihen puututaan. Muualla maailmassa kiusaaminen on ihan normaalia ja sallittua.

Vierailija
42/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole diagnoodia, mutta minulla on vahvat perusteet pitää itseäni sinakon vahvasti AS-piirteisenä.

Ala-asteen olin kiusattu, yläasteen sain olla rauhassa, mutta olin myös yksinäinen.

Tosin myös aika oli eri, 70-80- lukua.

Ammattiopinnoissa jouduin uudelleen kiusatuksi, olin sosiaalisesti kömpelö, varmasti lapsellinenkin.

Työelämässä en ole kiusaamista kokenut, vaikka olen kokenut olevani jotenkin ulkopuolinen.

10v palkkatyöuran aikana en saanut kuin yhden ystävän työkavereista.

Sinänsä en koe, että minua olisi syrjittykään.

Nykyään toimin yksityisenä elinkeinonhsrjoittajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan vaikka näin, että aamuisin tarkistan whatsapista, että lapseni on yhä hengissä. En ole nähnyt yli vuoteen ja hän on eristäytynyt kotiinsa. Kotiinkuljetus tuo ruuan. Hän lapsena aina kysyi, äiti koska minä olen aikuinen. No nyt hän on aikuinen ja tämä on hänen elämänsä.

Mitä sukupuolta lapsesi on?

Vierailija
44/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan vaikka näin, että aamuisin tarkistan whatsapista, että lapseni on yhä hengissä. En ole nähnyt yli vuoteen ja hän on eristäytynyt kotiinsa. Kotiinkuljetus tuo ruuan. Hän lapsena aina kysyi, äiti koska minä olen aikuinen. No nyt hän on aikuinen ja tämä on hänen elämänsä.

Mitä sukupuolta lapsesi on?

Onko sillä jotain väliä? Ei tuollaista elämää toivoisi kenellekään sukupuolesta riippumatta. Siis eristäytymistä sen vuoksi, että on joutunut niin pahasti kiusatuksi.

Vierailija
45/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulumaailmasta en tiedä, mutta meillä töissä erästä tällaista työntekijää kiusattiin - keski-ikäisten toimihenkilömiesten johdosta. Tyyppi ei itse valittanut, mutta alkoi käydä tosi masentuneeksi. Työkaverit sitten veivät asian ylemmäksi, ja siihen puututtiin. Ihmiset sietävät yhä vain heikosti erilaisuutta, olemme kuvottava laji. Muistoissa holokausti. Mihin tahansa pystytään.

Holokausti on juutalaisten satu.

Ehkä Vaasassa.

Vierailija
46/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistit ovat poikkeavia, ja yleensä juuri ihmiset alkavat kasvattamaan tällaisten ihmisten kustannuksella yhteenkuuluvuuden tunnettaan. Ihan näennäisesti tavallisestakin ihmisestä voi kuoriutua tällaisissa olosuhteissa aika hirvittävä ihminen.

Mikä tahansa keksitty ”poikkeavuus” riittää tuollaiseen käytökseen kunhan on tarpeeksi häiriintynyt. Näin alkoi holokaustikin.

Toisaalta :Eihän missään muualla olla koskaan niin tiukasti vaalittu omaa puhtautta ja oltu menemättä naimisiin  toisenlaisten kanssa  jne kuin juutalaiset.

Vierailija
47/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus oli erilainen ja sai mennä laakista.

Vierailija
48/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus kiusattiin hengiltä, ja hän puhui ensimmäisenä kuka on kiusaaja.

Vierailija
49/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autistit ovat poikkeavia, ja yleensä juuri ihmiset alkavat kasvattamaan tällaisten ihmisten kustannuksella yhteenkuuluvuuden tunnettaan. Ihan näennäisesti tavallisestakin ihmisestä voi kuoriutua tällaisissa olosuhteissa aika hirvittävä ihminen.

Mikä tahansa keksitty ”poikkeavuus” riittää tuollaiseen käytökseen kunhan on tarpeeksi häiriintynyt. Näin alkoi holokaustikin.

Toisaalta :Eihän missään muualla olla koskaan niin tiukasti vaalittu omaa puhtautta ja oltu menemättä naimisiin  toisenlaisten kanssa  jne kuin juutalaiset.

Esim Israelissa ei edes häät onnistu juutalaisella uin omien kanssa, siksi ne käyvät esim Italiassa vihillä jos toinen ei ole juutalainen. Mitenkä muuten menisi Suomessa läpi?

Vierailija
50/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun serkkuani kiusattiin koko kouluaika rankasti, hänellä Asperger. Poissaoloja hyytäviä määriä, mutta pärjäsi opinnoissaan ja tykkäsi niitä yksinään tehdä. Lukion jaksoi vielä, mutta yliopistoaikana sitten masentui kämpilleen, eristäytyi ja lopulta päätyi itsemurhaan. Lukioaikoinaan kärsi yksinäisyydestä, sen jälkeen puheli, että kun ei koskaan millääm tasolla kenellekään kelpaa, niin antaa olla. Nainen oli.

Vierailija
51/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan itsestä kiinni ketä kiusataan, ja kuinka paljon.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
52/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään mitä Israelissa tai Islamissa on lakina ei menisi  Suomessa läpi mutta vaatimukset asetetaankin vain yhteensuuntaan kristittyjä kohdellaan toisenluokan ihmisinä näköjään, kuten Jeesustakin tehtiin. Emme saa enää edes puolustaa oamlla Pyhällä Raamatullamme omia arvojamme.

Vierailija
53/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Kepulainen sinä olet. Pahuuden ruumiillistuma.

Vierailija
54/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneillakin on sisäänrakennettu oikeus olla ns rasisti eli suosia vaan omiaan. Suomalainen ei saa asennoitua noin.

Vierailija
55/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon - luulisin. Yläasteeleta 90-luvulla muistan poikia, jotka harjoittivat erikoisempien ihmisten kehonkielen apinointia ja esimerkiksi kävelivät/juoksivat perässä matkien. Seisoivat edessä ilmeillen ja estivät kulun. Eivät päästäneet etenemään ruokalaan. Tosi karua menoa.

Mua kiusattiin samaan tapaan. Olin hyvä koulussa, nätti ja ystävällinen, mutta sosiaalisesti kömpelö ja ujo. Siispä mua kiusattiin kävelytyylistä, joistain lausahduksistani ja siitä, miten poninhäntäni oli laitettu kiinni. Minulla on ehkä diagnosoimaton Aspergerin syndrooma. :/

Vierailija
56/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka v***n paikassa, aina. Vaikka kuinka yrittäisit olla "normaali" niin silti narsistit näkee kuoren läpi. Minua on kiusattu yhteensä yli 25 vuotta päiväkodista työelämään. Päivittäin. 

Terkuin assi joka päätti lopullisesti syrjäytyä yhteiskunnasta useamman itsariyrityksen jälkeen. Viime keväänä as-diagnoosin lisäksi tuli mukaan vielä epävakaa persoonallisuushäiriö. 

Täsmälleen samat kokemukset. Itsemurhaa en ole vielä yrittänyt, vaikka se pyöriikin ajatuksissa joka päivä.

Vierailija
57/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka v***n paikassa, aina. Vaikka kuinka yrittäisit olla "normaali" niin silti narsistit näkee kuoren läpi. Minua on kiusattu yhteensä yli 25 vuotta päiväkodista työelämään. Päivittäin. 

Terkuin assi joka päätti lopullisesti syrjäytyä yhteiskunnasta useamman itsariyrityksen jälkeen. Viime keväänä as-diagnoosin lisäksi tuli mukaan vielä epävakaa persoonallisuushäiriö. 

Täsmälleen samat kokemukset. Itsemurhaa en ole vielä yrittänyt, vaikka se pyöriikin ajatuksissa joka päivä.

Täällä myös. Kuolema aika keskeinen teema mietinnöissä. Poispääsyn mahdollisuus.

Vierailija
58/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksen äänestäjä

Onneksi koronavirus tulee ja tasaa tilit.

Aku Ankan äänestäjä

Vierailija
59/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Audarei kiusataa siks koska audarit antaa tsäänssin kiusata.

Jos Audarit self improovais itteesä normaaleix ni kiusaaminen vähenis!

Vierailija
60/112 |
03.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Audarei kiusataa siks koska audarit antaa tsäänssin kiusata.

Jos Audarit self improovais itteesä normaaleix ni kiusaaminen vähenis!

0/5 baitti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi