Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä rippijuhlatarjoiluun, kiitos!

Vierailija
16.04.2013 |

Lämmintä ruokaa en tarjoa, mutta siis suolaisia piirakoita tms. ja tietenkin makeaa. Vinkkejä otetaan vastaan, jos jollain on, en ole pitkään aikaan järjestänyt mitään isompia juhlia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pidetty viime vuosina rippijuhlia ja lakkiaisia. Helpoimmalla pääsin silloin, kun tein suolaisten piirakoitten tilalla ruuan. Uudet peunat olivat ainoa lämmin tarjottava, lisänä lihaleikettä, kalaa, salaatteja ja karjalanpiirakoita.Kaikki sai tehtyä edellisenä päivänä, paitsi perunoitten keittämisen. Kahvin kanssa oli täytekakkuja ja muuta herkkua.

Lakkiaisissa oli voileipäkakkuja, munavoi-piirakoita ja makeita herkkuja. Täytekakut otin leipomosta.

Vierailija
2/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi se joulu-menyyy -kirjoittaja kommentoida, kun kinkkuakin vedettiin kilokaupalla per naama :D.

Sieltä irtoaisi todellinen öky-liioittelu-menyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 12:21"]

Meillä on pidetty viime vuosina rippijuhlia ja lakkiaisia. Helpoimmalla pääsin silloin, kun tein suolaisten piirakoitten tilalla ruuan. Uudet peunat olivat ainoa lämmin tarjottava, lisänä lihaleikettä, kalaa, salaatteja ja karjalanpiirakoita.Kaikki sai tehtyä edellisenä päivänä, paitsi perunoitten keittämisen. Kahvin kanssa oli täytekakkuja ja muuta herkkua.

Lakkiaisissa oli voileipäkakkuja, munavoi-piirakoita ja makeita herkkuja. Täytekakut otin leipomosta.

[/quote]Niin siis, kuten aloitusviestissä sanoin, en laita tuollaista varsinaista ateriaa tarjolle, vaan suolaisia ja makeita naposteltavia, piirakoita jne. Eli niihin tarvitsisin vinkkejä. Eli vinkatkaa vaikka linkkejä hyviin piirakkaresepteihin tai kertokaa mikä on ollut teistä paras tällainen tarjoilu tms.

Vierailija
4/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulihatut on helppo syötävä, täytteitä voit kehitellä itsekin. Pasteijat on kamalia rasvaklönttejä.

Vierailija
5/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/133069-tuulihatturulla-lohitaytteella

Tätä testasin, tuli älyttömän hyvä ja kaunis tarjottava.

Löytyy meidän rippijuhlista ensi kesänä. :)

Vierailija
6/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuulihattutaikina sitten helppo tehdä? Just jossain kokkiohjelmassa joku mokas sen monta kertaa peräkkäin :) Ajattelin vaan että jos se on vaikeaa niin on varmaan pakko harjoitella tässä vielä ennen..

ap

Vierailija
7/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 16:46"]

Mä olen jotenkin kuvitellut että voileipäkakut on jo ns. vanhanaikaisia eikä kukaan enää halua niitä. Ehkä olen kuvitellut väärin.

Ap

[/quote]

Mä teen synttäreillekin voileipäkakkuja aikuisia varten. Ovat tosi helppo tehdä ja herkkua. Ennemmin kuin värkätä mitään voileipiä. Suosittelen. 

En oo edes miettiny onko vanhanaikaista vai ei ja syömättä ei oo kertaakaan jäänyt. Jos trendit on niin tärkeät niin ei sitten tietenkään... ;)

Vierailija
8/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulihattuja homejuusto,kinkku ja lohi täytteillä.. feta-parsakaali piirakka..hmm..texmes piurakka..tomaatti-mozzarella-basilika viipaleita..vaikka mitä keksisin meille ainakin!

Vierailija
9/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hellapoliisi.fi/leivonnaiset/suolaiset-leivonnaiset/1872-taytetyt-sarvet

Näitä täytettyjä sarvia tein omiin ylioppilasjuhliini, vanhempieni 50-v -juhliin, sisarusten valmistujaisiin jne jne. Koskaan näitä ei ole jäänyt rääppiäisiin yhtään joten suosittelen :) Täytteenä olevan sulatejuuston maun voi valita itse tai tehdä vaikka useampaa eri makua...

Vierailija
10/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 12:25"]

Voisi se joulu-menyyy -kirjoittaja kommentoida, kun kinkkuakin vedettiin kilokaupalla per naama :D.

Sieltä irtoaisi todellinen öky-liioittelu-menyy. 

[/quote]

Lienet tarkoittavan minua. Meillä oli jouluksi useampi kinkku, kalkkunaa, kalaa monessa eri muodossa, karjalanpaistia, palapaistia, lihapullia, sisäfilettä jne,

Itse tarjoaisin muissa juhlissa voileipäkakkuja, Ja niin meillä onkin juhlissa.

Vierailija
11/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kinuskikissa.fi/reseptihaku/?cat=/reseptit/suolaiset-leivonnaiset/voileipakakut&v=1366119768125

voileipäkakku on suht helppo ja tuolla kinuskikissalla on muitakin hyviä ja helposti seurattavia reseptejä :)

Vierailija
13/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jotenkin kuvitellut että voileipäkakut on jo ns. vanhanaikaisia eikä kukaan enää halua niitä. Ehkä olen kuvitellut väärin.

Ap

Vierailija
14/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakut ovat ilmeisesti tulossa taas muotiin, samoin käsittääkseni perinteiset voileivät (jotka toki ovat suuritöisiä), suolaiset piirakat taas taitavat olla jo vähän vanha juttu. Muotia tärkeämpää on tietysti tehdä sellaiset tarjoilut joista itse pidätte. Vaihtoehtoja on paljon: palttoonnapit tai rieskarullat liha/kala/kasvistahnalla, suolaiset muffinit, cocktailpiirakat munavoilla...

Vierailija
15/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta.

Noista palttoonnapeista en jotenkin pidä, inhottavaa syötävää. Rieskarullat olikin hyvä muistutus, kiitos! Suolaisia muffineja en osaa tehdä hyviä, olen joskus koittanut. Ja coctailpiirakat ovat meillä arkiruokaa eli en osaa niitä kyllä juhliin kuvitella. Mutta nuo rieskarullat oli hyvä ajatus!

Lisää vinkkejä otetaan vastaan!

Vierailija
16/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja katsopa se Kotilieden piirakkakilpailun  voittajat. On numero 5ssa.

Vierailija
17/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

[/quote]

Ah, sinä siis haluat olla ehdottoman trendikäs ja muodikas ja hylkäät armotta kaikki perheesi ja vieraiden herkut, jotka eivät satu olemaan juhlapäivänä "in"?

Muitakin tapoja on, kuten meillä. Tarjolla on aina vanhanaikaista kerma-marjakakkua, jota mummokin aikanaan tarjosi ja voileipäkakkua ihan siitä riippumatta, mikä milloinkin sattuu olemaan muotia.

Vierailija
18/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijat, joko kaupan pakastealtaasta tai itse tehtynä.

Meilläkin karjalanpiirakat ovat ihan arkiruokaa, mutta kyllä niitä juhlissakin tarjotaan. Cocktailpiirakka on juhlava herkku, kun sen päälle pursottaa munavoita ja laittaa vaikka persiljaa koristeeksi.

Vierailija
19/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 18:58"]

Ja katsopa se Kotilieden piirakkakilpailun  voittajat. On numero 5ssa.

[/quote]

Kiitos vinkistä! Enpä tiennytkään, että siellä on ollut tuollainen kisa. Täytyy mennä kirjastossa käymään.

ap

Vierailija
20/24 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 19:01"]

Ap

[/quote]

Ah, sinä siis haluat olla ehdottoman trendikäs ja muodikas ja hylkäät armotta kaikki perheesi ja vieraiden herkut, jotka eivät satu olemaan juhlapäivänä "in"?

Muitakin tapoja on, kuten meillä. Tarjolla on aina vanhanaikaista kerma-marjakakkua, jota mummokin aikanaan tarjosi ja voileipäkakkua ihan siitä riippumatta, mikä milloinkin sattuu olemaan muotia.

[/quote]Kuule, en tiedä mitä pahaa olen sinulle tehnyt kun noin kiukkuisesti vastaat, mutta kerron kuitenkin, että viimeksi olen ollut sukujuhlissa yli 10 vuotta sitten kun anoppi täytti 50 vuotta. Siellä tarjottiin lohikeittoa, ja sitä en nyt aio tarjota. Ei ole siis mitään perinneherkkuja joita tässä nyt olisin hylkäämässä, vaan ihan yritän keksiä jotain kivaa tarjottavaa. Lämmintä ruokaa en voi laittaa koska ihmisiä tulee pitkin päivää, joten on mentävä kylmillä suolaisilla. Voileipäkakkua voin toki tehdä, mutta minulla ei ole aavistustakaan tykkäävätkö sukulaiset siitä vai eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi