Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alanko persuuntua?

Vierailija
01.07.2020 |

Olen aina pitänyt itseäni liberaalina ja tasa-arvoa kannattavana ihmisenä. Ei ole häirinnyt Pride-viikot eikä sateenkaariliput. Ei myöskään eri kulttuurit. Mutta nyt on alettu puhua hallituksessa intersektionaalisesta feminismistä, BLM villitsee väkeä, patsaita kaadellaan jne. Ja tämä kaikki alkaa tökkiä ihan todella! Eikö ole järkevää vaihtoehtoa enää jota äänestää? Onko persut ainoa?

Kommentit (195)

Vierailija
41/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä palstasta on tullut persujen vaalikanava. Kai ne käyttää nykyään samoja keinoja kuin muutkin, eli trollausta. Kai se tulee halvemmaksi kuin ostaa mainosaikaa.

Jos käynnistää kännykän välillä uudestaan, saa annettua itselleen vaikka 100 yläpeukkua, joten älkää uskoko, että enemmistö ajattelisi noin.

Vierailija
42/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet liberaali ja tasa-arvoa kannattava ihminen, niin kannatat kyllä myös BLM:ää ja intersektionaalista feminismiä. Jälkimmäinen kuulostaa ehkä turhan hienostelevalta sanalta, mutta itse asia on hyvä ja hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman ydin. Ohjelma on todella hyvä! Kannattaa lukea kokonaisuudessaan täältä: https://valtioneuvosto.fi/documents/1271139/20825107/Valtioneuvoston_pe…

Kerro miten tuo ohjelma parantaa miesten asemaa? En löytänyt yhtään kohtaa vaan oli kuin hallituksen oma Hankamäen kirja joka on tosin hallitusohjelmassa. Pelkkää misandriaa vain.

Pitääkö joka asiassa juuri sinun saada jotain hyötyä? Jos jonkun ohjelman tavoite on nostaa muutkin samaan asemaan kuin joissa miehet ovat keskimäärin jo olleet niin ei kai sen tarvitse sen kummemmin miehiä hyödyttää. Minusta on ihan näin miehenä reilua jos muut saavat saman kuin minä. En minä sen kummempaa tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet liberaali ja tasa-arvoa kannattava ihminen, niin kannatat kyllä myös BLM:ää ja intersektionaalista feminismiä. Jälkimmäinen kuulostaa ehkä turhan hienostelevalta sanalta, mutta itse asia on hyvä ja hallituksen uuden tasa-arvo-ohjelman ydin. Ohjelma on todella hyvä! Kannattaa lukea kokonaisuudessaan täältä: https://valtioneuvosto.fi/documents/1271139/20825107/Valtioneuvoston_pe…

Kerro miten tuo ohjelma parantaa miesten asemaa? En löytänyt yhtään kohtaa vaan oli kuin hallituksen oma Hankamäen kirja joka on tosin hallitusohjelmassa. Pelkkää misandriaa vain.

Kukaan, jonka tavoite on ajaa tasa-arvoa, ei yritä parantaa miesten asemaa, eikä pidäkään yrittää! Ei ainakaan sellaisten miesten, jotka eivät kuulu mihinkään syrjittyyn ryhmään. Opettele tasa-arvon perusasiat ennen kuin tulet kysymään noin typeriä!

Vierailija
44/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalisuus nimenomaan on epäliberaalia ja tasa-arvon vastaista. Sekä myös tieteen vastaista. Nämä ymmärtää, jos yhtään oikeasti ymmärtää mistä tuossa on kyse. Sehän on akateemisista piireistä lähtenyt suuntaus, joten varmasti monet jotka eivät ihan ymmärrä sitä kuvittelevat sen olevan jotain hyvää ja ihan muuta kuin mitä se oikeasti on. 

No jos noin ajattelet niin olet kyllä ymmärtänyt intersektionaalisuuden ihan väärin. Sehän ei tarkoita muuta kuin tasa-arvon käsitteen ulottamista paljon useammille alueille kuin vain sukupuoliin. Kyllähän nyt jokainen tajuaa että ihmiset ovat eriarvoisia yhteiskunnissa muidenkin asioiden kuin pelkän sukupuolen takia. 

Ei, kyllä se olet sinä joka et ymmärrä mistä siinä on kysymys.

t. Yhteiskuntatieteiden tohtori

No kerro sitten mitä se on. Mutta jätä kaikki "kultuurimarxismit" ja vastaavat pois koska ne eivät tarkoita mitään.

Voit aloittaa noista Quilletten linkeistä.

Ei ole keskustelua vain viitata johinkin linkkeihin. Kerro nyt vain ihan omin sanoin.

Vierailija
45/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsessäni saman. Olen aina ollut todella avarakatseinen yleisellä mittapuulla, mutta nyt huomaan pienen konservatiivin heränneen sisälläni. En voi mitenkään hyväksyä tätä pelleilyä. En suostu olemaan syyllinen, enkä pyydä anteeksi olemassaoloani, enkä sellaista mihin en ole syyllistynyt. Mielestäni myös, jos on vapauksia, on myös vastuuta, ja tämä koskee kaikkia, myös tänne muualta tulleita. Samat säännöt kaikille, eikä mitään erivapauksia kenellekään. En myöskään ymmärrä tätä sukupuoli hysteriaa. Olkoon kukin niin kuin haluaa, mutta ei sitä nyt tarvi ihan kaikkea muuttaa.

Eli ei kuitenkaan saa olla ihan niin kuin haluaa vaan vain niin kuin sinulle sopii?

Saa, kunnes vaaditaan että minä otan osaa sinun erikoisolemiseen, ja maksan siitä aiheutuvia kuluja.

-eri

Ajattelitko että sinulle annetut oikeudet eivät koskaan ole maksaneet mitään?

Olisiko mahdollista että nämä oikeudet maksaneilla sukupolvilla olisi ollut joku näkemys/hyötynäkökohta osallistumisessa em. kuluihin.

Eli suomeksi:  Olisikohan ne sukupolvet, jotka ovat maksaneet meidänkin koulutuksen ja hyvinvoinnin, Toivoneet niillä rahoilla ylläpidettävän sitä suomalaista hyvinvointia ja koulutustasoa, joihin heillä ei ollut mahdollisuutta eikä valuttaa sitä johonkin turhaan tai jollekin kolmannelle osapuolelle.

No onhan näitä perintötaloja ja -tiloja ennenkin vedetty kurkusta alas muutamassa vuodessa.

Isolla osalla varmaan on mutta ei suinkaan kaikilla. Eivät ihmiset ole ennenkään olleet mitenkään täysin yksimielisiä yhteiskunnan oikeasta suunnasta tai maksaneet mukisematta kaikkia uusia etuja ja oikeuksia joita on annettu. Et sinä siis ole mitenkään ainutlaatuisessa tilanteessa siinä että koet että joku oikeus ei hyödytä sinua mutta maksat siitä silti.

Yhteiskunta on YHTEISkunta juuri siksi että se on ihan kaikkia varten. Myös niitä joiden tarpeet ovat toiset kuin sinulla.

Nimenomaan. KAIKKIA varten. Ei vain paria pientä erikoisryhmää, jotka asetetaan eriarvoisesti etuoikeutettuun asemaan kaikkien muiden kustannuksella. Samaan aikaan kun ne hyvinvoinnin rakentaneet sukupolvet ovat kaikkein aliarvoisimmissa oloissa hoitokodeissa.

Mihin ihmeen etuoikeutettuun asemaan? Siksikö että heidän tarpeensa huomioidaan? Onko sinusta etuoikeuksien antamista liikuntavammaista kohtaan jos viraston ulko-ovelle laitetaan portaiden viereen ramppi? No tuskin. Aivan samoin ei ole mitään etuoikeutta saada olla sitä sukupuolta kuin haluaa tai tulla kohdelluksi kuin muutkin.

Esteettömän liikkumisen vaatimukset ovat olleet jo kauan laissa, eikä niillä ole yhtään mitään tekemistä intersektionaalisuuden kanssa.

Vierailija
46/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne sukupuolenkorjaukset ja korjauksen palautukset vuosien terapioineen aika mojovan laskun kunnalle tuo... Että kyllä ne etuoikeuksia on muiden kustannuksella.

Vierailija
47/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalisuus nimenomaan on epäliberaalia ja tasa-arvon vastaista. Sekä myös tieteen vastaista. Nämä ymmärtää, jos yhtään oikeasti ymmärtää mistä tuossa on kyse. Sehän on akateemisista piireistä lähtenyt suuntaus, joten varmasti monet jotka eivät ihan ymmärrä sitä kuvittelevat sen olevan jotain hyvää ja ihan muuta kuin mitä se oikeasti on. 

No jos noin ajattelet niin olet kyllä ymmärtänyt intersektionaalisuuden ihan väärin. Sehän ei tarkoita muuta kuin tasa-arvon käsitteen ulottamista paljon useammille alueille kuin vain sukupuoliin. Kyllähän nyt jokainen tajuaa että ihmiset ovat eriarvoisia yhteiskunnissa muidenkin asioiden kuin pelkän sukupuolen takia. 

Ei, kyllä se olet sinä joka et ymmärrä mistä siinä on kysymys.

t. Yhteiskuntatieteiden tohtori

No kerro sitten mitä se on. Mutta jätä kaikki "kultuurimarxismit" ja vastaavat pois koska ne eivät tarkoita mitään.

Voit aloittaa noista Quilletten linkeistä.

Ei ole keskustelua vain viitata johinkin linkkeihin. Kerro nyt vain ihan omin sanoin.

Luuletko oikeasti, että käyttäisin arvokasta aikaani kirjoittaakseni sinulle referaatin jollekin av-palstalle? Minulle maksetaan tuollaisesta työstä.

Vierailija
48/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai miljardiluokan henkilötunnusuudistus...

Vierailija
49/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö joka asiassa juuri sinun saada jotain hyötyä? Jos jonkun ohjelman tavoite on nostaa muutkin samaan asemaan kuin joissa miehet ovat keskimäärin jo olleet niin ei kai sen tarvitse sen kummemmin miehiä hyödyttää. Minusta on ihan näin miehenä reilua jos muut saavat saman kuin minä. En minä sen kummempaa tarvitse.

On idiotismia kuvitella, että "miehet" ovat homogeeninen ryhmä, joiden "etuoikeudet" elämässä ovat kaikille samanlaisia. Juuri tuollaiset kuvitelmat paljastavat intersektionaalisuuden epä-älyllisyyden.

Vierailija
50/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan, jonka tavoite on ajaa tasa-arvoa, ei yritä parantaa miesten asemaa, eikä pidäkään yrittää! Ei ainakaan sellaisten miesten, jotka eivät kuulu mihinkään syrjittyyn ryhmään. Opettele tasa-arvon perusasiat ennen kuin tulet kysymään noin typeriä!

Sieltä se siis tuli. Paljastat itsekkin että tuo ohjelma ei oikeasti aja tasa-arvoa. Mites tällaiset asiat kuten asevelvollisuus, poikien koulumenestys ja syrjätyminen, miesten kohtaama perheväkivalta, lyhyempi elinikä ja huono asema huoltajana? Ovat miehet todellakin sinusta etuoikeutettuja? Kerro lisäksi mitä etuoikeuksia naisilta puuttuu? Haluatko että naiset kärsisivät samoista asioista mistä miehet?

Vierailija
51/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsessäni saman. Olen aina ollut todella avarakatseinen yleisellä mittapuulla, mutta nyt huomaan pienen konservatiivin heränneen sisälläni. En voi mitenkään hyväksyä tätä pelleilyä. En suostu olemaan syyllinen, enkä pyydä anteeksi olemassaoloani, enkä sellaista mihin en ole syyllistynyt. Mielestäni myös, jos on vapauksia, on myös vastuuta, ja tämä koskee kaikkia, myös tänne muualta tulleita. Samat säännöt kaikille, eikä mitään erivapauksia kenellekään. En myöskään ymmärrä tätä sukupuoli hysteriaa. Olkoon kukin niin kuin haluaa, mutta ei sitä nyt tarvi ihan kaikkea muuttaa.

Eli ei kuitenkaan saa olla ihan niin kuin haluaa vaan vain niin kuin sinulle sopii?

Saa, kunnes vaaditaan että minä otan osaa sinun erikoisolemiseen, ja maksan siitä aiheutuvia kuluja.

-eri

Olisiko mahdollista että nämä oikeudet maksaneilla sukupolvilla olisi ollut joku näkemys/hyötynäkökohta osallistumisessa em. kuluihin.

Eli suomeksi:  Olisikohan ne sukupolvet, jotka ovat maksaneet meidänkin koulutuksen ja hyvinvoinnin, Toivoneet niillä rahoilla ylläpidettävän sitä suomalaista hyvinvointia ja koulutustasoa, joihin heillä ei ollut mahdollisuutta eikä valuttaa sitä johonkin turhaan tai jollekin kolmannelle osapuolelle.

No onhan näitä perintötaloja ja -tiloja ennenkin vedetty kurkusta alas muutamassa vuodessa.

Isolla osalla varmaan on mutta ei suinkaan kaikilla. Eivät ihmiset ole ennenkään olleet mitenkään täysin yksimielisiä yhteiskunnan oikeasta suunnasta tai maksaneet mukisematta kaikkia uusia etuja ja oikeuksia joita on annettu. Et sinä siis ole mitenkään ainutlaatuisessa tilanteessa siinä että koet että joku oikeus ei hyödytä sinua mutta maksat siitä silti.

Yhteiskunta on YHTEISkunta juuri siksi että se on ihan kaikkia varten. Myös niitä joiden tarpeet ovat toiset kuin sinulla.

Voitko sinä sanoa, että kuinka paljon on ollut niitä, jotka ovat halunneet osallistua ja niitä jotka eivät.

Kaikki veroja maksavat haluaisivat pitää nekin rahat itsellään, mutta jos kyseisillä kustannuksilla osallistutaan mielestään johonkin hyödylliseen, on helpompi osallistua ko.toimintaan.

Ihmiset muodostavat valtioita ja muita YJTEISkuntia sen vuoksi, että sen kyseisen yhteisön sisällä olisi mahdollistaa toteuttaa sitä kulttuuria mikä on itselle ja muille samoinajatteleville myönteistä.

Muutenhan valtiorajoja ei olisi ja koko maailma olisi "yhtä perhettä".

Yhteiskuntamme on sellainen, että sinäkin voit sanoa sanottavasi ja elää täällä, vaikket osallistuisikaan tämän yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Vierailija
52/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatat siis naisille pakollista asevelvollisuutta, huonompaa asemaa perheväkivallan uhrina yms? No ihan kiva jos haluat nämä naisillekkin.

Vierailija
53/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä palstasta on tullut persujen vaalikanava. Kai ne käyttää nykyään samoja keinoja kuin muutkin, eli trollausta. Kai se tulee halvemmaksi kuin ostaa mainosaikaa.

Jos käynnistää kännykän välillä uudestaan, saa annettua itselleen vaikka 100 yläpeukkua, joten älkää uskoko, että enemmistö ajattelisi noin.

Katso Tokmannin tarjoukset, josko sieltä saisi folioo halvalla.

Vierailija
54/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi tasa-arvoista jos tämä asia sanottaisiin toisin päin? Sivuutat selvästi miesten pakollisen asevelvollisuuden ja sen että vain naisiin kohdistuvaan perheväkivaltaan puututaan mutta ei miesten?

Vierailija
55/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen feminismi on Ohisalon diipadaapaa, ei muut hallituskumppanit siitä paasaa, BLM ei kosketa Suomea millään lailla eikä Suomessa mitään patsaita ole kaadettu. Ole huoleti: maailman tapahtumat eivät ole sama, kuin Suomen tapahtumat. Persut tekevät politiikkaa peloistaan faktoista välittämättä.

Onko Marin irtisanoutunut Ohisalon lausunnosta, tai mikään puolue hallituksessa, tai edes vihreät?

Niinpä.

Onko lomalla? Tasa-arvoministeri ainakin taisi toppuutella Ohisaloa. Hallituksen tasa-arvo-ohjelma löytyy:

https://urly.fi/1GqD

Siinä ei sanallakaan mainita intersektionaalista feminismiä. Siinä korostetaan vain intersektionaalista lähestymistapaa.

Vierailija
56/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On idiotismia kuvitella, että "miehet" ovat homogeeninen ryhmä, joiden "etuoikeudet" elämässä ovat kaikille samanlaisia. Juuri tuollaiset kuvitelmat paljastavat intersektionaalisuuden epä-älyllisyyden.

Miehet intersektionaalisten naisten mielestä tarkoitaa sitä 5% alfoja, jonka tasolle on kaikkien naisten päästävä.

Vierailija
57/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Voitko sinä sanoa, että kuinka paljon on ollut niitä, jotka ovat halunneet osallistua ja niitä jotka eivät.

Kaikki veroja maksavat haluaisivat pitää nekin rahat itsellään, mutta jos kyseisillä kustannuksilla osallistutaan mielestään johonkin hyödylliseen, on helpompi osallistua ko.toimintaan.

Ihmiset muodostavat valtioita ja muita YJTEISkuntia sen vuoksi, että sen kyseisen yhteisön sisällä olisi mahdollistaa toteuttaa sitä kulttuuria mikä on itselle ja muille samoinajatteleville myönteistä.

Muutenhan valtiorajoja ei olisi ja koko maailma olisi "yhtä perhettä".

Yhteiskuntamme on sellainen, että sinäkin voit sanoa sanottavasi ja elää täällä, vaikket osallistuisikaan tämän yhteiskunnan ylläpitämiseen.

Jep, ja se yhteisesti hyödyllisesti katsottu sovitaan demokratiassa yhdessä. Eikä niin, että jokin fanaattinen pieni aktivistiryhmä voisi diktatoorisesti sanella muille. Kukaan ei halua uutta versiota proletariaatin diktatuurista.

Vierailija
58/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä se siis tuli. Paljastat itsekkin että tuo ohjelma ei oikeasti aja tasa-arvoa. Mites tällaiset asiat kuten asevelvollisuus, poikien koulumenestys ja syrjätyminen, miesten kohtaama perheväkivalta, lyhyempi elinikä ja huono asema huoltajana? Ovat miehet todellakin sinusta etuoikeutettuja? Kerro lisäksi mitä etuoikeuksia naisilta puuttuu? Haluatko että naiset kärsisivät samoista asioista mistä miehet?

Typeriä esimerkkejä nuo. Vastaan muutamaan:

Asevelvollisuus? Niin kauan kuin miehet ovat etuoikeutetummassa asemassa on vain oikein, että on velvollisuuksia, jotka koskevat miehiä, mutteivat naisia.

Miesten kohtaama perheväkivalta? Miehet kohtaavat naisia vähemmän perheväkivaltaa. Tasa-arvoa edistävää olisi, että miehet kohtaisivat sitä nykyistä enemmän!

Lyhyempi elinikä? On miesten oma syy!

Vierailija
59/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen feminismi on Ohisalon diipadaapaa, ei muut hallituskumppanit siitä paasaa, BLM ei kosketa Suomea millään lailla eikä Suomessa mitään patsaita ole kaadettu. Ole huoleti: maailman tapahtumat eivät ole sama, kuin Suomen tapahtumat. Persut tekevät politiikkaa peloistaan faktoista välittämättä.

Onko Marin irtisanoutunut Ohisalon lausunnosta, tai mikään puolue hallituksessa, tai edes vihreät?

Niinpä.

Onko lomalla? Tasa-arvoministeri ainakin taisi toppuutella Ohisaloa. Hallituksen tasa-arvo-ohjelma löytyy:

https://urly.fi/1GqD

Siinä ei sanallakaan mainita intersektionaalista feminismiä. Siinä korostetaan vain intersektionaalista lähestymistapaa.

Jep. Erikseen tuli julkisuuteen ilmoittamaan, että tuo termi on Ohisalon oma irtiotto.

https://www.verkkouutiset.fi/tasa-arvoministeri-ylelle-intersektionaali…

Vierailija
60/195 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionalismi tulee aiheuttamaan pakoa vasemmalta oikealle. Se on selvä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan