Tähdet, tähdet 2020 Official
Uudet kisaajat julkistettu: Suvi Teräsniska, Tommi Läntinen, Mikko Harju, ABREU, Konsta Hietanen, Hanna Pakarinen, Leo Stillman, Pandora, HesaÄijä ja Katri Ylander. Tuomaristossa Anni Hautala + Mikko Kuustonen + vaihtuva henkilö. Juontaja Heikki Paasonen.
https://www.is.fi/viihde/art-2000006558118.html
Kommentit (7209)
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina siis kuullaan:
Leo: Kuka muu muka (Cheek)
Päivi: Let Me Blow Ya Mind (Eve feat. Gwen Stefani)
Mikko: Ikuinen vappu (JVG)
Hanna: One MC, One Delay (Don Johnsson Big Band)
Konsta: Love the Way You Lie (Eminem)
Abreu: Mehu (Tippa)
Suvi: Kaikki peliin (Fintelligens)
HesaÄijä: Empire State of Mind (Jay Z)
Tommi: Walk This Wat (Run-D.M.C.)
Katri: Jättiläinen (Pyhimys)
Onneksi Mikolle on valittu tuollainen renkutus. Ei ole niin justiinsa, jos ei osu oikeaan nuottiin. Tuon biisin jos saa pilattua niin se on taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulavatkohan taustalaulajat Rihannan osuuden Love the way you liessa?
Kuuntelin tuon biisin (ensimmäistä kertaa ikinä) ja pitäisin vähintäänkin outona ratkaisuna, jos Konsta esittäisi vain rap-osuudet. Sehän olisi vähän sama kuin laulaisi iskelmästä pelkät säkeistöt ja taustalaulajat vetäisivät kertsit. En usko, että toteutetaan niin kökösti.
Kappaletta ei ole kuitenkaan tehty vain yhden esitettäväksi. Suurin osa räppäreistähän ei pysty livenä esittämään lauluosuuksiaan, vaikka ne levyllä olisivatkin. Tässä kaiken lisäksi on miesräppäri ja naislaulaja, joten pelkästään miehen esittämänä joutuu kikkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Tai sitten on sovitettu niin, että menee yksinlaululla kaikki osuudet.
Voi olla liian vaikeaa ja hengästyttävää yhden ihmisen sekä räpätä että heti perään laulaa.
Konstahan haluaa selvästi haastaa itseään, joten en ihmettelisi vaikka laulaisi itse myös Rihannan osuuden.
Eivätköhän kaikki ole ohjelmaan lähteneet itseään haastamaan, eri asia onnistuuko toteutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin tuon biisin (ensimmäistä kertaa ikinä) ja pitäisin vähintäänkin outona ratkaisuna, jos Konsta esittäisi vain rap-osuudet. Sehän olisi vähän sama kuin laulaisi iskelmästä pelkät säkeistöt ja taustalaulajat vetäisivät kertsit. En usko, että toteutetaan niin kökösti.
Kappaletta ei ole kuitenkaan tehty vain yhden esitettäväksi. Suurin osa räppäreistähän ei pysty livenä esittämään lauluosuuksiaan, vaikka ne levyllä olisivatkin. Tässä kaiken lisäksi on miesräppäri ja naislaulaja, joten pelkästään miehen esittämänä joutuu kikkailemaan.
Kikkailu on mielestäni tämän ohjelman idea. Ei tehdä kopioita alkuperäisestä, vaan oma versio itselle vieraasta tyylilajista. Toki niin, että pysytään siinä tyylilajissa eikä Vain Elämä-tyyliin tehdä ihan uutta biisiä, joka ei välttämättä kovinkaan paljoa muistuta alkuperäistä. Ennenkin on esitetty duettoja yksin, joten miksi ei voisi nytkin niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Parissa muussakin valitussa biisissä on featuring-artisti. Kiva nähdä su miten niissä on toteutettu Gwen Stefanin ja Akseli Kankaanrannsn osuudet.
Myös HesaÄijän biisissä on fiittaaja, kertsissä Alicia Keys.
KH:lta kysyttiin livessä onko vaikea valita biisejä. Mainitsi, että tuotannossa tottakai halutaan, että on kovia hittejä, kaikkien tuntemia biisejä, niin se vähän rajaa biisivalintoja.
Sen vuoksi 1. ja 2. jaksossakin monet katsovat harmitteli, että miksi näitä puhkikulutettuja biisejä. Mäkin toivoisin, että saisivat valita vähemmän tunnettuja, hyviä kappaleita. Mutta kaipa se on ymmärrettävää, että tuotanto olettaa suurimman osan kansasta tahtovan kuulla vain niitä tunnetuimpia ralleja.
Hanna soitti instassaan DJBB:n kappaletta lyriikoineen ja ai että millaista tykitystä. Tommy on kyllä kova. Toivon hirveän paljon, että Hanna klaaraa tuon. Tsemppiä! Odotan myös Länän Run Dmc -versiota!
Ois niin mahtavaa, jos oopperajakso olis sitten seuraavaksi. Veikkaan kuitenkin kantria.
Vierailija kirjoitti:
KH:lta kysyttiin livessä onko vaikea valita biisejä. Mainitsi, että tuotannossa tottakai halutaan, että on kovia hittejä, kaikkien tuntemia biisejä, niin se vähän rajaa biisivalintoja.
Sen vuoksi 1. ja 2. jaksossakin monet katsovat harmitteli, että miksi näitä puhkikulutettuja biisejä. Mäkin toivoisin, että saisivat valita vähemmän tunnettuja, hyviä kappaleita. Mutta kaipa se on ymmärrettävää, että tuotanto olettaa suurimman osan kansasta tahtovan kuulla vain niitä tunnetuimpia ralleja.
Oikeastihan kilpailijat eivät edes itse valitse biisejään. Heidän vain pitää leikkiä, että valitsevat. Jollain kaudella kilpailija lipsautti, että biisi oli valittu hänelle etukäteen ja Leppilampi sitä sitten hermostuneesti paikkaili jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastihan kilpailijat eivät edes itse valitse biisejään. Heidän vain pitää leikkiä, että valitsevat. Jollain kaudella kilpailija lipsautti, että biisi oli valittu hänelle etukäteen ja Leppilampi sitä sitten hermostuneesti paikkaili jotenkin.
Tuotanto antaa biisiehdokkaat, joista saa valita. Saa myös ehdottaa omaa, jos on joku tietty biisi mielessä. Jos ei ole omia ideoita, tuotanto päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotanto antaa biisiehdokkaat, joista saa valita. Saa myös ehdottaa omaa, jos on joku tietty biisi mielessä. Jos ei ole omia ideoita, tuotanto päättää.
Mistä tällainen tieto on peräisin? Ja miten sitten selittyy se, että Leppilampikin meni hämilleen, kun kilpailija (en nyt muista kuka) sanoi, että kappale oli hänelle valittu? Enkä usko hetkeäkään, että esim. Mikko Harju olisi itse valinnut Scorpionsin biisin, jota selvästi ei osannut laulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tällainen tieto on peräisin? Ja miten sitten selittyy se, että Leppilampikin meni hämilleen, kun kilpailija (en nyt muista kuka) sanoi, että kappale oli hänelle valittu? Enkä usko hetkeäkään, että esim. Mikko Harju olisi itse valinnut Scorpionsin biisin, jota selvästi ei osannut laulaa.
Saattoi olla Arja Koriseva, joka sen möläytti. Arja oli varmaan ottanut mukisematta vastaan tuotannon tarjoaman biisin, eikä ehdottanut omaa. Olen yhdeltä aiemman kauden kilpailijalta kuullut, että tuotannosta ehdottavat heidän mielestä kullekin artistille sopivaa/sopivia kappaleita, mutta kilpailija saa myös ehdottaa omaa. En tiedä onko käytäntö ollut eri joillakin kausilla. Voi olla myös, että "lähteeni" puhui puuta heinää, mistäpä sitä tietää.
Kyllä he taitavat tällä kaudella valita ihan itse biisinsä. Konsta ainakin taisi Instalivessään torstaina puhua biisivalinnoista. Kertoi, että tähän mennessä biisivalinnat ovat olleet helppoja, mutta myöhemmin saattaa tulla vaikeuksia valita kappaletta. Tästä voisi päätellä että on itse omat kappaleensa valinnut. Plus Konsta on myös sanonut ettei aio laulaa keikoiltaan tuttuja kappaleita kilpailussa, joka sekin antaa kuvan että päättää itse.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he taitavat tällä kaudella valita ihan itse biisinsä. Konsta ainakin taisi Instalivessään torstaina puhua biisivalinnoista. Kertoi, että tähän mennessä biisivalinnat ovat olleet helppoja, mutta myöhemmin saattaa tulla vaikeuksia valita kappaletta. Tästä voisi päätellä että on itse omat kappaleensa valinnut. Plus Konsta on myös sanonut ettei aio laulaa keikoiltaan tuttuja kappaleita kilpailussa, joka sekin antaa kuvan että päättää itse.
Tai sitten vain luo mielikuvaa, että esiintyjillä olisi valtaa valintojen suhteen. Niinhän aiemmillakin kausilla on puhuttu, mutta totuus ollut ihan muu. Pelkästään jo tekijänoikeussyistä ei tällaisessa ohjelmassa voi esittää mitä tahansa kappaletta, joten ainakaan täysin vapaita käsiä ei kappalevalinnoissa voi olla. Toki esiintyjiä voidaan kuunnella ja ottaa vastaan toiveita, mutta viimeinen sananvalta on maksavalla taholla eli tuotannolla. Konstan keikoilta tutut kappaleet eivät kuulu tyylilajillisesti tämän formaatin genreihin, joten ne jäävät itsestään selvästi pois tämän ohjelma puitteissa. Siitä ei tarvitse edes neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten vain luo mielikuvaa, että esiintyjillä olisi valtaa valintojen suhteen. Niinhän aiemmillakin kausilla on puhuttu, mutta totuus ollut ihan muu. Pelkästään jo tekijänoikeussyistä ei tällaisessa ohjelmassa voi esittää mitä tahansa kappaletta, joten ainakaan täysin vapaita käsiä ei kappalevalinnoissa voi olla. Toki esiintyjiä voidaan kuunnella ja ottaa vastaan toiveita, mutta viimeinen sananvalta on maksavalla taholla eli tuotannolla. Konstan keikoilta tutut kappaleet eivät kuulu tyylilajillisesti tämän formaatin genreihin, joten ne jäävät itsestään selvästi pois tämän ohjelma puitteissa. Siitä ei tarvitse edes neuvotella.
Konstahan vetää keikoillaan monia eri genrejä. Esimerkiksi räppiä on varmasti laulanut. Että sen ei ole itsestäänselvyys. Facebookin livekeikkoja olen itse katsonut, ja kyllä hän sielläkin esitti eri genreistä biisejä. Ei nyt tietenkään mitään oopperaa siellä laula, mutta varmasti kisan aikana on tavallisempiakin genrejä joista Konsta on keikoillaankin esittänyt.
Katsoin nyt vasta hard rock -jakson. Mun mielestä parhaiten onnistui (ei järjestyksessä) Leo, Suvi, Konsta, Tommi, Katri, HesaÄijä ja Anna. Näiden esityksiin olin tyytyväinen ja ne viihdytti minua. Sen sijaan vaikutusta ei tehnyt Mikko, Päivi eikä Hanna. Noissa oli eniten epävireisyyttä. Eli 7 hyvää esitystä, 3 heikompaa.
Olli antoi hyvää ja rakentavaa palautetta. Mikko oli parantanut, mutta tuntuu edelleen, että on liian pehmo eikä halua olla kriittinen. Annin kommentit on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konstahan vetää keikoillaan monia eri genrejä. Esimerkiksi räppiä on varmasti laulanut. Että sen ei ole itsestäänselvyys. Facebookin livekeikkoja olen itse katsonut, ja kyllä hän sielläkin esitti eri genreistä biisejä. Ei nyt tietenkään mitään oopperaa siellä laula, mutta varmasti kisan aikana on tavallisempiakin genrejä joista Konsta on keikoillaankin esittänyt.
Juu ei ole rap Konstan keikkaohjelmistoa. Aika peruspoppia ovat hänen omat biisinsä, joita keikoillaan esittää. Ei olisi lähtenyt tähän ohjelmaa, jos kaikki mahdolliset genret olisi jo keikoilla esitetty.
Onko teistä muista Heikki ihan Phil Collinsin näköinen tuossa lyhyessä tukassaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä muista Heikki ihan Phil Collinsin näköinen tuossa lyhyessä tukassaan?
Yhtä paljon kuin mustikka on mansikan näköinen.
Voi ei. DJBN:n biisi todella vaikea. Hanna ei osaa kunnolla edes lausua englantia, saati että räpätä Tommyn tapaan.