Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttajat/treenaajat. Miten pystytte syömään maitorahkaa?

Vierailija
16.04.2013 |

Kauheeta jankkia, tuntuu etten saa alas edes tuota 250 gramman purkkia.

Saati useampi päivässä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sellaista pitäisi syödä? En todellakaan syö maitorahkaa, hyi hemmetti. Ei todellakaan ole pakollinen osa ruokavaliota yhtään kellekään.

Vierailija
2/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahka on hyvää. Ja sillä on merkitystä mitä rahkaa se on. Maussa on huimia eroja. Rahka on hyvää, täytävää ja marjoilla/mehukeitoilla saa erilaisia makuija aikaiseksi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorahka ja mehukeitto on hyvää. Välillä syön rahkaa myös esim. pakastemansikoiden tai vaikka hedelmä pilttien kanssa.

Vierailija
4/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en syö paljaaltaan, mutta tuunattuna menee kyllä-päivittäin 1-2 purkkia. Ja pitää valita se pehmeänmakuinen rahka, ei sitä perinteistä jankkirahkaa! Maitorahkan tuunausta:

- kaikki marjat

- sitruunan mehu

- mehukeitto

- maustettu(esim suklaan tai minttusuklaan makuinen) proteiinijauhe

Onhan näitä, muilla voi olla lisää ideoita.

Vierailija
5/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:57"]

Maitorahka ja mehukeitto on hyvää. Välillä syön rahkaa myös esim. pakastemansikoiden tai vaikka hedelmä pilttien kanssa.

[/quote]

Hyi h... Onneksi minä laihdutan tavalla jossa ei tarvi mitään rahkoja ja mehukeittoja saati pilttejä syödä vaan saa syödä ihan nromaalia ruokaa... 

Vierailija
6/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaista rahkaa tykkään syödä. On hyvän makuista ja rakenne pehmeämpi kuin noissa suomalaisissa. Joukkoon marjoja, marjasosetta, leseitä.

Vierailija
7/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sekoitan rahkaan hedelmasosetta (piltti), pellavansiemeniä ja kookoslastuja. Meidän 3 v lapsikin tykkää!

Vierailija
8/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:58"]

[/quote]

Hyi h... Onneksi minä laihdutan tavalla jossa ei tarvi mitään rahkoja ja mehukeittoja saati pilttejä syödä vaan saa syödä ihan nromaalia ruokaa... 

[/quote]

Hyi h...Onneksi minun ei tarvitse laihduttaa, kun on aina syönyt normaalia ruokaa ja liikkunut jne. Ei ole päässyt lihomaan!

Vierailija
9/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minusta maitorahka on normaalia ruokaa, samalla tavalla kuin raejuusto, ihan joka päivä syön enkä edes laihduta. No, tällä palstalla normaali ruoka tuntuu olevan suklaa ja sipsi joten sen valossa en ihmettele kommenttiasi

Vierailija
10/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laihduta, mutta treenaan kyllä, olen aina treenannut. Syön maitorahkaa siten, että laitan joko minttusuklaan makuista heraproteiniinijauhetta joukkoon tai esim. makeutusnestettä( stevia, aspartaami) ja marjoja. Hyvää on.

Vierailija
11/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

Minusta maitorahka on normaalia ruokaa, samalla tavalla kuin raejuusto, ihan joka päivä syön enkä edes laihduta. No, tällä palstalla normaali ruoka tuntuu olevan suklaa ja sipsi joten sen valossa en ihmettele kommenttiasi

[/quote]

Mulle normaalia ruokaa on esim. perunat ja pihvit ja salaatit, pastat ja risotot, keitot ja hedelmät, juustot ja pähkinät... Välillä toki suklaakin jälkiruokana. Mistään näistä en ole kieltäytynyt myöskään laihdutuksen aikana, mutta en myöskänä ole ottanut mukaan ruoka-aineita joista en pidä kuten raejuusto tai rahka.

Ei siinä toki mitään jos joku aidosti tykkää raejuustosta tai rahkasta niin toki niitä voi syödä. Mutta hullua on että ap yrittää väkisin syödä rahkaa vaikkei siitä pidä, ihan kuin sen syöminen olisi muka joku pakko että voi laihtua. Ei todellakaan ole. Mulla 8 kg laihdutettua takana ja 6 jäljellä, ilman yhtään rahkaa tai mitään muutakaan ruoka-ainetta josta en pidä.

Vierailija
12/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen usein ilta- tai aamupalaksi smoothien, johon tulee esim. puoli tai kolmasosa purkkia rahkaa, desi mustikoita, joskus puolikas banaani, jotain märempää hedelmää kuten melonia, joskus mansikoita tai raparperihilloa tms tai mehukeittoa. Ja käytän siis sitä pehmeää rahkaa, missä on 0,3% rasvaa, en perinteistä maitorahkaa.  

Vierailija
13/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 10:54"]

Miksi ihmeessä sellaista pitäisi syödä? En todellakaan syö maitorahkaa, hyi hemmetti. Ei todellakaan ole pakollinen osa ruokavaliota yhtään kellekään.

[/quote]

Syön sellaista jossa on paljon proteenia, suositellaan laihduttajille. Ap

Vierailija
14/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Otan purkin, avaan sen, otan lusikan ja alan syömään sitä rahkaa. 

Pirkalla/valiolla on tuo mieto pehmeä rahka ja se menee helposti ilman turhia lisäaineita. Muihin lisään sokeroimattomia marjoja. Syön rahkaa aamulla puuron jälkeen, välipalana raejuuston kanssa ja illalla marjojen kanssa. 

Nro. 6: Kai tiedät että laihduttaja tarvitsee paljon proteiineja ja rasvattomat rahkat on yksi parhaimmista proteiinin lähteistä? 

Vierailija
15/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulle normaalia ruokaa on esim. perunat ja pihvit ja salaatit, pastat ja risotot, keitot ja hedelmät, juustot ja pähkinät... Välillä toki suklaakin jälkiruokana. Mistään näistä en ole kieltäytynyt myöskään laihdutuksen aikana, mutta en myöskänä ole ottanut mukaan ruoka-aineita joista en pidä kuten raejuusto tai rahka.

Ei siinä toki mitään jos joku aidosti tykkää raejuustosta tai rahkasta niin toki niitä voi syödä. Mutta hullua on että ap yrittää väkisin syödä rahkaa vaikkei siitä pidä, ihan kuin sen syöminen olisi muka joku pakko että voi laihtua. Ei todellakaan ole. Mulla 8 kg laihdutettua takana ja 6 jäljellä, ilman yhtään rahkaa tai mitään muutakaan ruoka-ainetta josta en pidä.

[/quote]

Maitorahkasta saa hyvin proteiinia; pihviä ei kannata vetää sellaisia määriä että saa koko päivän proteiinin tarpeen. Juustot ja hedelmät eivät minua kiinnosta yhtään, hedelmät eivät vaan maistu ja juustoista ei saa muuta kuin turhaa rasvaa.

Vierailija
16/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:06"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, laihtua toki voi vaikka söisi sitä suklaata. Ei kai kyse siitä olekaan.

Rahka ei ole ehkä mun lempiruokaa, mutta syön sitä laihduttaessani, sillä en oikein tiedä muutakaan ravinnonlähdettä, josta saisi yhtä paljon proteiinia ja jossa olisi kuitenkin suhteellisen vähän energiaa. Ja on yhtä halpaa. Siis tuollaista välipalatyyppistä. Haluan kuitenkin säilyttää mahdollisimman paljon lihasmassasni ja kehittyä samalla harrastamassani lajissa.

Vierailija
17/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö rahkaa vaikka olen laihduttanut 20 kg. Hyvin onnistui. En ylipäänsäkään viitsi syödä mitään mikä pitäisi väkisin saada alas. Maailma on niin täynnä erilaisia ruoka-aineita että löydän niistä sellaisia mistä tykkään. Kun pakko on syödä, miksi en söisi hyvvää ruokaa josta nautin. Proteiininlähteinä käytän ennemmin kananmunia, lihaa ja kanaa.

Vierailija
18/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä söin maitorahkaa tyytyväisenä mehukeitolla tai funlightilla maustettuna muutaman viikon, mutta sitten tuli totaalistoppi. tein sen virheen, että viikonloppuna ostin sellaista superhyvää jogurttirahkaa, ja nyt ei sitten enää mene maitorahka alas. eli ymmärrän sua ap. onneksi treenata/laihduttaa voi ilman maitorahkaakin,ei se nyt ainoa proteiinin lähde ole. ja  toisaalta niitä on montaa eri merkkiä jotka maistuu hiukan erilaisilta. oma suosikkini esim. oli halvista halvin x-tran 500 g purkki, mun mielestä paljon parempaa kuin valio tai ehrmann.

Vierailija
19/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:09"]

Nro. 6: Kai tiedät että laihduttaja tarvitsee paljon proteiineja ja rasvattomat rahkat on yksi parhaimmista proteiinin lähteistä? 

[/quote]

Ei, ei laihduttaja tarvitse mitään ihmemääriä proteiinia. Se suositus 15% ravinnon energiasta proteiineista riittää oikein hyvin myös laihduttajalle. Eikä myöskään normaali kuntoilutreenaaja tarvitse mitään jättimäärää proteiineja. Nuo on taas noita kouluttamattomien personal trainerien ties minkä hömppäjuttuja nuo kehotukset syödä oikeasti tarpeettoman suuria määriä proteiineja. 

Minä seuraan syömistäni Kiloklubin päiväkirjalla ja saan proteiinisuositukseni täyteen ihan tavanomaisella sekaruoalla ilman että keskityn erityisesti proteiinipitoisiin ruoka-aineisiin. Mulla on yleensä ravinnon laatumittareista aina vihreällä muut paitsi kuitua liian vähän Kiloklubin mukaan, koska syön aika vähän leipää.

Vierailija
20/42 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 11:09"]

[/quote]

Ei, ei laihduttaja tarvitse mitään ihmemääriä proteiinia. Se suositus 15% ravinnon energiasta proteiineista riittää oikein hyvin myös laihduttajalle. Eikä myöskään normaali kuntoilutreenaaja tarvitse mitään jättimäärää proteiineja. Nuo on taas noita kouluttamattomien personal trainerien ties minkä hömppäjuttuja nuo kehotukset syödä oikeasti tarpeettoman suuria määriä proteiineja. 

Minä seuraan syömistäni Kiloklubin päiväkirjalla ja saan proteiinisuositukseni täyteen ihan tavanomaisella sekaruoalla ilman että keskityn erityisesti proteiinipitoisiin ruoka-aineisiin. Mulla on yleensä ravinnon laatumittareista aina vihreällä muut paitsi kuitua liian vähän Kiloklubin mukaan, koska syön aika vähän leipää.

[/quote]

Juu, me hömppätreenaajat vaan kun haluamme laihtuessa polttaa rasvaa eikä lihaksia joten anna meidän syödä rahkaa. Sä saat syödä vaikka pieniä kiviä jos haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi