Päivi ja Paavo Lipponen asuvat erillään koronavaaran vuoksi
Jutusta selvisi Paavo Lipposen vakavat terveysongelmat muutama vuosi sitten. Ihmettelin vähän aikaa sitten, miksei Lipposta ole pitkään aikaan näkynyt missään mutta tuo selvitty syyt. Onhan se selvää, että tulevaisuus on Paavo Lipposelle jo loppusuoraa. Päivi Lipponen on pari vuotta vanhempi kuin minä enkä osaa kuvitella itseäni vanhan papan kumppaniksi.
Kommentit (4)
Miesystävä ehdotti samaa, kun olen huolissani koronasta. Olen raskaana. Sillä lailla.
No onhan ne Paavo Lipposen sydänsairaudet olleet yleisesti tiedossa ja itsekin on niitä kommentoinut.
Seksi ei välttämättä ole se syy olla yhdessä. Mutta tosiaan, on rankkaa, kun itse on vasta vähän yli puolivälin elämää ja puoliso on sen loppusuoralla. Tätä tosin ei koe vain ison ikäeron puolisot vaan myös pitkäaikaissairaan puoliso.
Olen huomannut, että 75 on se raja, jonka jälkeen ihminen muuttuu vanhaksi ja osa sairaiksi eli periaatteessa huollettaviksi. Ei kaikki tietenkään, oman isoäitini kohdalla se taisi olla 88 ja pystyi vielä yli 90-vuotiaana elämään yksin mutta ei enää hoitamaan esim. laskujaan. Mutta tuttavapiirissäni tuo 75 on yleensä se raja, jolloin sen itsenäisen ja reippaan seniorin elämä alkaa muuttua hankalaksi ja vaivalloiseksi, vaikka ei olisi sairauksiakaan. Ostetaan puhelinmyyjiltä tavaroita, joita ei tarvita. Ruoat jääkaapissa homehtuu. Unohdetaan syödä. Askel kerrallaan muututaan passiiviseksi uhriksi aktiivisen toimijan sijaan. Oma äitini on nyt 74-vuotias ja kyllä jännittää, mitä seuraavat vuodet tuovat tullessaan. Vielä elää täysin omaa elämää aktiivisena mutta pieniä jälkiä alkaa näkyä unohtamisesta jo nyt.
Ei ole Päivillä ollut varmaan 10v enää seksiä.