Toivottavasti suomalaiset tajuavat olla matkustamatta
Toinen aalto tulee varmasti jos me nyt säntäämme ulkomaille. Mitään ”turvallista matkustamista” ei ole olemassakaan, sen näkee jo omassa Prismassa kun urpot tunkevat taas kassajonossa iholle.
Olis suht arsesta jos kesän jälkeen koronarajoitukset pamahtaisivat uudestaan päälle.
Kommentit (32)
Mahdollisuus saada tartunta Baltiassa, Tanskassa, Islannissa ja Norjassa on yhtä pieni kuin mahdollisuus saada se siinä koti-Prismassa.
Eikös niitä etelänlomia oltu varattu nyt ennätystahtiin?
Sellaiset jotka nyt matkustaa ulkomaille saisi jäädä sinne pysyvästi.
Eivät tajua, näitä on aina joita ei koske suositukset.
Minä aloitan matkustelun heti ensi viikosta. En elä täällä hulluja mielyyttääkseni. Elämättä jättäminen ei ole fiksua kun tauteja on tuhansia muitakin. Lähinnä idiootit jaksaa ylläpitää korona pelkoa. Mihin kaikkeen muuhun media saa hullut uskomaan. Se jos mikä on pelottavaa.
Facebookin Kreikka ym. ryhmät on täynnä ihmisiä, jotka lähtevät samantien reissuun kun koneet vaan nousevat ilmaan.
Samoilla rannoilla ja ravintoloissa sitten kokoontuvat turistit ympäri Eurooppaa ja kas kummaa: tartunnat lähtevät räjähdysmäiseen nousuun.
Mutta kun mulla on oikeus ja mä haluun ulkomaille ... Eikö edes tällaisessa tilanteessa voisi käyttää harkintaa ja pysyä kotimaassa?
Kertoo kyllä ihmisten välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä ja liian hyvään tottumisesta, että heti pitää matkustella ja risteillä ties minne.
Mutta kun minulla on loma ja minulla on oikeus matkustaa... Oikein kilpaillaan sillä, kuka on tyhmin ja ekana tuonut koronan tuliaisina.
Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä. Ilmastonmuutoksesta ei tarvitsisi puhua, jos kukaan ei ajaisi autolla. Mutku mä haluun.
Suunnittelin matkaa Norjaan, mutta ei enää huvita. En tahdokaan lähteä ulkomaille tänä vuonna. Ehdin sitten myöhemmin. Mutta kotimaassa tapaan kyllä ystäviäni ja sukulaisiani noudattaen järkeviä varotoimia.
Itsekkyyden määrää on ollut huvittavaskin seurata. Kun ihmiset taivastelivat perjantai-iltana miten paljon kaupassa oli ihmisiä. Ja kuitenkin olivat itsekin siellä pahimpaan ruuhka-aikaan.
Mutta hyvin toki suomalaiset hoitivat eristäytymisen silloin, kun sitä eniten tarvittiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä aloitan matkustelun heti ensi viikosta. En elä täällä hulluja mielyyttääkseni. Elämättä jättäminen ei ole fiksua kun tauteja on tuhansia muitakin. Lähinnä idiootit jaksaa ylläpitää korona pelkoa. Mihin kaikkeen muuhun media saa hullut uskomaan. Se jos mikä on pelottavaa.
Jotenkin säälittävää että ihminen on noin umpimielinen typerys ettei löydä tarkoitusta muusta kun matkustamisesta.
Totta hitossa matkustan Kreikkaan elokuussa koska siellä tautitilanne on rauhallinen eikä siellä ole ihmisiä Intiasta, Brasiliasta ym. Talous on saatava pyörimään ja tuen sitä monin tavoin.
En ota turhia tiskejä ja huolehdin etäisyyksistä ja hygieniasta. Toimin täsmälleen kuten valtion johtotason mukaan voi toimia. Asiantuntijoita kuuntelen herkällä korvalla :D
Asiantuntijoiksi en lue hysteerisiä avmammoja. Jotka hokeneet koko kevään ”odotetaan kaksi viikkoa ni kuolemme kaikki...”, ”koulut avataan kuolemme kaikki...”, ”ihmiset on niin tyhmiä mutta minä olen niin viisas ja osaan ja tiedän kaiken!”
Jos suomeen tulee toinen korona-aalto ja suomi menee taas kiinni niin sen kustannukset saisi maksattaa näillä itsekkäillä "minäminä minä haluan!" tyypeillä joiden on ihan pakko matkustaa vaikka pandemia riehuu valtoimenaan euroopassa ja muualla.
En minäkään osaa samaistua tuohon pakkoon ja kiireeseen riskejä ottamaan, heti kun se vain onnistuu. Onhan noita nyt riskittömämpiäkin tapoja nauttia elämästä.
Koronatilanne maailmallahan yhä pahenee, nyt on kiire saada se sama tilanne tänne.
Matkustamalla se onnistuu.
Jos oltais opittu sen verran, että koko Suomea ei välttämättä tartte sulkea, jos tautia on lähinnä 1-2 alueella. Rajoituksia voi asettaa alueellisesti! Sikäli se toinen aalto tulee.
Onneksi näitä päätöksiä tekevät päättäjät asiantuntijoiden arvioiden pohjalta. Näin matkustaminen on mahdollista ja kaikki muukin turvallinen normaali elämä. Kukaan ei ole tästä lähdössä nyt Ruotsiin vaan maihin jossa tautitilanne on kuten meillä, hiipunut.
Jos näiltä kaikkea pelkääviltä kysyttäisiin, kaiken pitäisi olla suljettuna rokotteeseen asti ja koko maailman talous olisi lopullisesti kuralla.
Toinen aalto voi tulla tai olla tulematta. Se tuskin tulee Islannin suunnalta. Varmaan tulee varmemmin Vuosaaresta.
Te matkailijat, jotka olette niin huolissanne taloudesta, miksi ette käytä rahojanne kotimaan matkailuun ja palveluihin? Siksi koska kaljatuoppi on Kreikan turistirysässä 2€ halvempi?
Jos tuotte tullessanne uuden korona-aallon Suomeen tarkoittaa se mm. seuraavaa:
-Kuolemansairaan ihmisen puoliso ei pääse sairaalaan häntä katsomaan. Täytyy odottaa ensin että tila romahtaa niin että on enää vajaa vuorokausi elinaikaa jäljellä.
-esikoistaan maailmaan odottava isä ei pääse mukaan synnytykseen eikä vaimonsa ja lapsensa tueksi osastolle.
Ainutlaatuisia elämänvaiheita jää toisilta kokematta koska osa on niin itsekkäitä ettei edes pandemian riehuessa voi pysyä yhtä kesää koto-Suomessa missä matkailun tuomaa rahaa tarvitaan myös kipeästi. Hävetkää edes.
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa matkustan Kreikkaan elokuussa koska siellä tautitilanne on rauhallinen eikä siellä ole ihmisiä Intiasta, Brasiliasta ym. Talous on saatava pyörimään ja tuen sitä monin tavoin.
En ota turhia tiskejä ja huolehdin etäisyyksistä ja hygieniasta. Toimin täsmälleen kuten valtion johtotason mukaan voi toimia. Asiantuntijoita kuuntelen herkällä korvalla :D
Asiantuntijoiksi en lue hysteerisiä avmammoja. Jotka hokeneet koko kevään ”odotetaan kaksi viikkoa ni kuolemme kaikki...”, ”koulut avataan kuolemme kaikki...”, ”ihmiset on niin tyhmiä mutta minä olen niin viisas ja osaan ja tiedän kaiken!”
Sano terkkuja ruotsalaisille turisteille!
99,9% ihmisistä on itsekkäitä, mutta itse uskallan myöntää kuuluvani siihen 0,1% jotka on fiksuja. Käytän maskia ja kumihanskoja aina kaupassa. En käy kotini ulkopuolella muuten kuin pari kertaa kuussa kaupassa, ja joka ilta metsälenkillä. Ystäviä en tapaa ollenkaan. Jos rokotetta ei tule, jatkan elämääni näin loppuun asti, onneksi on etätyö.