Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kuullut ulkomailla jonkun molottovan suomea

Vierailija
15.04.2013 |

Itse kuulin tukholmassa ja hitto että hävetti jotenkin

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG ma olin juuri lapseni kanssa ulkona ja puhuin, tai ehka jopa molotin lapselle suomea (se ei viela osaa puhua), pitaiskohan ymmartaa haveta?

Asumme siis Englannissa.

Vierailija
2/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 15:11"]

[/quote]Täällä on tasaisin väliajoin näitä mun äidinkieli on ... yhtään todistettua tapausta ei ole vielä tullut vastaan

[/quote]

Kerran kyllä joku japanilaiseksi itseään väittävä käänsi jonkun kirjoitusmerkkitekstin nopeasti foneettiseksi. Eihän se tietenkään mitään todista mutta mikäpä aukottomasti todistaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tän aloituksen pointti ollut se, että AP halusi kertoa päässeensä Tukholmassa asti käymään! Ohhoh!

Vierailija
4/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:23"]

OMG ma olin juuri lapseni kanssa ulkona ja puhuin, tai ehka jopa molotin lapselle suomea (se ei viela osaa puhua), pitaiskohan ymmartaa haveta?

Asumme siis Englannissa.

[/quote]

Ai kauheeta, aattele nyt jos joku kuuli!!!!1!! ;)

Vierailija
5/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meidän perhe keskenään molottaa suomea ulkomailla ja sitten paikallisten kanssa puhumme hitaasti tankeroenglantia ;) eikä hävetä yhtään vaan aina on pärjätty ja hauskaa on kun ei tarvitse esittää hienompaa kuin on eikä pingottaa takakireenä.

Vierailija
6/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 16:23"]

Asumme siis Englannissa.

[/quote]

Ai kauheeta, aattele nyt jos joku kuuli!!!!1!! ;)

[/quote]

kylla on noloa, seuraavan kerran taidan olla tuppisuuna ettei kukaan vaan kuule mun molotusta. Tai ehka parempi sulkeutua neljan seinan sisaan ettei kukaan vaan kuule jos vahingossa vaikka sanon lapsen nimen suomalaisittain.

Vierailija
8/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..En kuullut molottavan, koska en ota asiaa samalla lailla kuin sinä. Puhumalla kyllä mutta en pidä sitä millään lailla nolona

Tosin olen itseni saattanu muutamaan otteeseen noloon tilanteeseen, koska ulkomailla asuessani olen tottunut puhumaan ummet ja lammet välittämättä mistään sosiaalisten normien rajoista keskustelussa tai vaan väsyneenä, ja sitten esim myyjä paikauttaa suomen kielellä 'saako olla muuta'? pitää äkkiä kelata mitä typerää sitä tuli taas kaverin kanssa puhuttua.

Vierailija
9/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut hirveästi matkustella? Tukholma nyt on niin vieressä ja siellä asuu/käy niin paljon suomalaisia, että jos siellä ei pariin tuntiin kuulisi suomea, kannattaisi jo mennä korvalääkäriin. 

Vierailija
10/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 18:25"]

Et ole tainnut hirveästi matkustella? Tukholma nyt on niin vieressä ja siellä asuu/käy niin paljon suomalaisia, että jos siellä ei pariin tuntiin kuulisi suomea, kannattaisi jo mennä korvalääkäriin. 

[/quote]Suomenruotsalaiset puhuvat Ruotsissa fiinisti ruotsia. Suomalaiset matkailee enemmän Virossa.

Vierailija
11/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten lentokoneessa (ei ollut Suomen kautta lentävä reitti) nuoret pojat kävivät vuorotellen vessassa. Luulivat kai olevansa ainoat suomalaiset koska ensimmäisen tullessa vessasta ja toisen tehdessä sinne lähtöä ensimmäinen huikkasi kovalla äänellä penkkirivien päästä "älä mee sinne, vedin ihan hirveet paskat. Ei siellä pysty vielä olemaan!"

Repesin ulkomaalaisen näköisen mieheni kanssa nauramaan ja poikaraukkoja nolotti.

Vierailija
12/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan tuolla rantakohteissa "makkaraa, mä haluan ostaa makkaraa. MAKKARAAA!!! miksei ne tajua?!?"

Enkä edes häpeä naurahdan ja tarjoan apua.

Vierailija
13/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itseni, lapsieni, mieheni. Ei kyllä hävettänyt yhtään

Vierailija
14/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hävettävää siinä on?? Puhutko perheesi kanssa ulkomailla englantia vai mitä? Kyllä minä puhun Suomea matkaseurueeni kanssa, koska se on äidinkieleni =) En häpeä sitä ollenkaan.

Vierailija
15/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molottavan?

Vierailija
16/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan sikanoloo. Vielä nolompaa, jos joku paikallinen on joutunut opettelemaan tän junttikielen, kun suomalaiset juntit ei voi puhua edes englantia saati sitten vaivautua opettelemaan alkeita matkakohteensa kielestä. Mä en kestä.

Vierailija
17/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran pitkään eräässä kaukaisessa kolkassa, ja yhtäkkiä kuulin suomea! Kun en ollut vuoteen kuullut suomea kuin puhelimessa, menin heti juttelemaan. Olivat hekin iloisia, että joku tunsi paikkoja, sillä he olivat vain lyhyellä työvisiitillä. Ihanaa se oli. Suomi on kaunis kieli. Suosittelen ap:lle roppakaupalla itsetuntoa. Miksi meidän pitäisi hävetä suomalaisuutta?

Vierailija
18/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mitenkään molottavan, että ois hävettänyt mutta olen kuullut esim. Lontoossa. Hassuin tapaus oli se että eräässä Lontoon kaupassa tuli myyjä(suomalainen) sanomaan suomeksi, että jos tarvitsette jotain niin voi kysyä :)

Vierailija
19/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan tapana kaupoissa, että jos osaat jotakin kieltä, sitä pitää myös käyttää. Monta kertaa Miamissa olen yllättänyt aikanaan suomalaiset kysymällä Tarvitsetteko apua?

Vierailija
20/46 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se aina hävettää, kun joka paikassa kuulee sitä voi vittua.