Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aion yrittää suorittaa merkonomin tutkinnon 4 kerran.

Vierailija
15.04.2013 |

Jos nyt saisin sen tehtyä. Oppimisvaikeuksien takia en ole läpi päässyt, toimistopuolen merkonomin tutkintoa yritän koska se olisi helppo istumatyö mitä sairauksien takia pystyisin tekemään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän aineista se sitten jää kiinni ? Vai tutkielmasta, kai sulla on vielä suorituspisteitä jäljellä edellisistä kursseista ettei tarvitse koko oppimäärää käydä läpi.

Voin kuvitella mitä käyt läpi kun pojallani 9v on oppimisvaikeuksia ja olen jo miettinyt että mitähän hän pystyy tulevaisuudessa tekemään...

Vierailija
2/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 12:49"]

Mistähän aineista se sitten jää kiinni ? Vai tutkielmasta, kai sulla on vielä suorituspisteitä jäljellä edellisistä kursseista ettei tarvitse koko oppimäärää käydä läpi.

Voin kuvitella mitä käyt läpi kun pojallani 9v on oppimisvaikeuksia ja olen jo miettinyt että mitähän hän pystyy tulevaisuudessa tekemään...

[/quote]

No se jäi kiinni esim. kirjanpidon näytöstä ja tietokoneen ajokortista yms mulle vaikeita tuollaiset ns. matemaattiset jutut. Varmasti kannattaa lastasi kannustaa johonkin fyysiseen työhön esim. autonasentaja,kirvesmies tms minä vaan kun en sydän,reuma,skolioosi yms takia pysty tekemään mitään fyysistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskellessani inssiksi oli luokallani oppilas jolla ei ollut kielipäätä lainkaan. Koko tutkinto oli vesittyä pakolliseen englannin kurssiin. Sai sitten sovittua opettajan kanssa tietyt aiheet mitkä lukee kokeeseen ja jos ne selvittää, saa ykkösen ja sillä jo sitten läpäisee koko aineen.

Tällä tavalla toimi ja sai koko tutkinnon suoritettua. Voisitko sinä kenties sopia opettajan kanssa poikkeavista kurssin suorittamis tavoista? Saisit toki huonoimman mahdollisen numeron, mutta sen luulisi riittävänkin?

Vierailija
4/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että yrität taas! Milloin aloitat koulun? Mitä miehesi sanoi siihen? Muista pyytää ja vaatia lisäopetusta jos sitä tarvitset.

Vierailija
5/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä opintoihin! Päivä kerrallaan kohti tavoitteitasi!!

Vierailija
6/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, hienoa että yrität aktiivisesti jotain etkä vaan yksin masennu toimettomana siellä kotona! 

Vierailija
7/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 12:49"]

[/quote]

No se jäi kiinni esim. kirjanpidon näytöstä ja tietokoneen ajokortista yms mulle vaikeita tuollaiset ns. matemaattiset jutut. Varmasti kannattaa lastasi kannustaa johonkin fyysiseen työhön esim. autonasentaja,kirvesmies tms minä vaan kun en sydän,reuma,skolioosi yms takia pysty tekemään mitään fyysistä.

[/quote]

Nyt pitää ihan sivusta sanoa sellainen asia, että jos tietokoneen ajokorttia ei saa suoritettua, ei nykypäivänä pysty tekemään mitään toimistotyötä. Tietokoneen ajokorttikoe muistaakseni piti sisällään Wordin, Excelin, Power Pointin, sähköpostin ja internetselaimen käyttöä ja nämä ovat kyllä vähimmäisvaatimus mihin tahansa toimistotyöhön. Lisäksi varmasti toimistotyössä joutuisi käyttämään myös muita tietokoneohjelmia.

Tarkoitus ei ole millään lytätä ap:ta, minusta on hienoa että ap haluaa saada tutkinnon suoritettua. Kirjanpidon ymmärrän täysin, siinä pitääkin jo ymmärtää asioita ja osata laskea, mutta tietokoneen ajokortissa ei ole oikeasti mitään "matemaattista". Tietokoneen käyttötaito lisääntyy käyttämällä tietokonetta, joten rohkeasti vaan ohjelmien kimppuun. Kyllä se ajokorttikoe läpi menee jos vain harjoittelee.

Vierailija
8/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nro 8:n kanssa samoilla linjoilla. Jos ei pääse kauppiksen tietokonejuttuja läpi, se tekee työelämästä (toimistossa) vaikeaa, sanoisin jopa mahdotonta. Kirjanpito on sitten vähän eri asia, jos ei ns. erikoistu kirjanpitoon sitä ei välttämättä tarvitse lainkaan työelämässä.

Jos ajatellaan vakka tavallista toimistosihteeriä, niin ei hänen tarvitse yrityksen kirjanpitoa hoitaa (korkeintaan lähettää joskus papereita kirjanpitäjälle/tilitoimiston tmv.) joten on aivan sama ymmärtääkö siitä mitään vai ei. Mutta jos ei osaa käyttää ns. perusohjelmia sujuvasti, se vaikeuttaa/hidastaa todella paljon töiden tekemistä.

Mutta sinänsä en epäile sitä etteikö AP voisi nuo asiat oppia, kunhan vaan opettelee niitä ajan kanssa.

Vierailija
9/9 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä olisi tarkoitus taas uudestaan yrittää, eipä mies mitään sanonut ei se koskaan sano mua koskeviin asioihin.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan