Vain Suomessa! Metsäpalovaroitus ja tulvavaroitus samassa paikassa yhtäaikaa.
Kuka näitä varotuksia enää ottaa tosissaan, kun varotetaan ihan vain varmuuden vuoksi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, Suomi on täynnä niitä jotka eivät viitsi ajatella asioita pohjaan asti, eivätkä viitsi käyttää aivojansa itse kunnolla.
Juuri siksi palsta on täynnä mitä kummalisempia, ajattelemattomia, outoja ja niin käsittämättömiä aloituksia.
Jos aloittaja edes hetkenkin pohtisi asioita, hän voisi kysymästään asiasta esittää todella hyvän ja useimpia kiinnostavan kysymyksen, joka saisi aikaan mielenkiintoista keskustelua.
Valitettavasti näin ei ole. Kysymys heitetään palstallaes heti kun se mieleen tulee ja ollaan valmiina, että joku täällä selittää mulle asian, ei mun itse tarvi sitä selville ottaa, eikä edes käsittää.
Riittää kun mä voin jonkun vastaajan mielipiteen sitten esittää omanani!
Näin viisikymppisenä, edelleen työelämässä olevana minua surettaa tietty suomalainen nuori sukupolvi, siksi, että niin monilla ei ole edes haluja kehittää itseään millään tasolla. Mistä se johtuu.
Vähä-älyisyydestä, kasvatuksesta, vanhemmista, koulusta, jossainhan sen syyn täytyy piilotella.
Mutta kuten sanottu, tulevaisuuden yhteiskunta on se, mikä on.
Ai hitsi, että on välillä kiva käydä heittämässä tänne provoja kun tämmöiset peräkammarinpojat kiukkuisena tarttuu niihin. Juhannuksesta saakka on ryypätty ja seksiä ei olla saatu vuosiin. Ja sehän sylettää! :D Ja sitten öyhöötetään joka ketjussa ja puretaan pahaa oloa. :)
Teillä kyläpyörillä ei muuten taida tuota viisautta ihan olla kehuttavassa määrin :D
ei taida maalaisjuntilla olla varaa haukkua Helsinkiä kyläksi.
No kyllä se kylä on, jos vertaa tohon itänaapurin puolelle, jossa kaupungissa asuu enemmän kun suomalaiset "kaupungit" yhteensä. Ja tuo nimitys ei niinkään viittaa asuinpaikkaan.
Jes! ja heti tarttu ja vielä klassikkoon! Oon nää yksinkertasta porukkaa..
Yksinkertainen on sinun toinen nimesi.
hyvä, hyvä, jatketaan. Minkä aiheen haluat seuraavaksi? M a a h a n m u u t t o, korona vai ilmastonmuutos? Kaikki hyviä aiheita joihin saa kunnon öyhötyksen aikaseksi.
Kylläpä ottaa kipeetä, muutenhan sinä olisit jo lopettanut.
Näin sen täytyy olla.
kiva ilma tänään, luonto saa kosteutta ja ei oo kuuma
Maalaistollot pitäisi eristää etteivät he levitä koronaa tänne normaaleiden ihmisten sekaan.
Miten voilla yhtäaikaa metsäpalo ja tulva? En ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Maasudulla ollaan niin kännissä ettei aina olla varmoja onko helle vai kaatosade.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen vitsi autokoulusta, kun oppilas oli ajotunnilla ja lähestyttiin junarataa. Radan ylitettyä opettaja kysyi "miksi katsoit vaan oikealle, etkä ollenkaan vasemmalle", johon oppilas vastasi, että "eihän juna voi tulla molemmista suunnista yhtä aikaa" :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maasudulla ollaan niin kännissä ettei aina olla varmoja onko helle vai kaatosade.
Missä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä?
Sun per-sees-sä!
Vierailija kirjoitti:
Sinulle liian monimutkaista, ap. Muhoksellakin palaa metsää 250 hehtaaria vaikka rankkasateet huuhtelivat.
Ei kyllä Muhoksella rankkasateita ollut palon alkaessa, rutikuiva maasto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä molemmat varoitukset ovat tarpeen tänäänkin
Suomen Muhoksessa on suuri metsäpalo edelleen n. 250ha
https://yle.fi/uutiset/3-11424956Ja tulvavaroitus tuli tarpeeseen Kuopiossa, tuttu soitti ja siellä viemärit eivät ehdi imeä vettä ja kadut lainehtivat. Sama ongelma varmaan monella paikkakunnalla, jos sataa ja paljon asfalttia.
Suomi on pitkä maa.
Höpöjä puhut. Kyllä sama on tapahtunut myös täällä Ruotsissa. Niitä varoituksia kun ei anneta tai poisteta niin että nappia painetaan vartin välein. Tietyt kriteerit kun täyttyvät, niin varoitus annetaan tai poistetaan. Tilanne arvioidaan kerran vuorokaudessa.
Huvittavaa tämä Suomen mollaaminen. Suomen lisäksi kolmessa eri maassa (kahdessa eri maanosassa) asuneena en keksi mitään syytä naureskella Suomelle tai viranomaisille. Parannettavaa riittää kyllä, mutta pääsääntöisesti asiat ovat täällä todella hyvin kun vertaa useimpiin muihin maihin.
Kylläpä ottaa kipeetä, muutenhan sinä olisit jo lopettanut.