Kuinka monessa maassa olet asunut...ja vakituisesti, ilman Suomen sosiaaliturvaa
Itsellä 2 kpl, mutta useampaan kertaan (Ruotsi ja Saksa) yht. 7 vuotta.
Kommentit (20)
Ilman sosiaaliturvaa en kyllä yhdessäkään...
yhdessä, Tsekissä asuin parisen vuotta.
Yhdessä ja täällä asutaan ainakin eläkeikään saakka.
En yhdessäkään. Tai siis, se maa jossa asuin piti mua siellä vakituisesti asuvana, ainakin luulisin, koska sain paikallisen sossunumeron, mutta suomi taas piti mua väliaikaisesti pois muuttaneena ja sain pitää kela-kortin sen ajan.
Kiina, Japani, Ranska ja USA. Kiinassa tosin asuin vain lapsena, joten toimeentulosta ei tarvinnut huolehtia. Ei minulla kyllä tälläkään hetkellä tietääkseni ole työterveyshuoltoa enempää oikeutta Suomen sosiaaliturvaan.
Kolmessa, suurimman osan elamaani enka ole koskaan Suomen sosiaaliapua tarvinnut/saanut. Ihan omillani olen hyvin tullut toimeen.
Kaksi niita on tullut. Kiina (Hong Kong) ja Englanti. Nyt 20v pois Suomesta.
Kahdessa, yhteensa 20 vuotta tahan mennessa.
Kahdeksan vuotta yhteensä, Irlanti, Hollanti ja Saksa
Kolmessa Suomen lisäksi. "Sosiaaliturva" oli kuitenkin aina huippua, siis työnantaja maksoi aina lääkärit vaikka kotiin kutsuttaessa. Tulipa käytyä mammografiaa myöten kaikissa tutkimuksissa yksityisellä.
Kahdessa, tähän mennessä viisi vuotta. Ensimmäisessä maassa ei karttunut kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta tai muista sosiaaliturvan palveluista. Nykyisessä maassani olen tyytyväinen niihin raskauden ja äitiysloman aikaisiin etuihin joista olen käyttänyt. Lapsilisä on tosin selvästi pienempi mitä Suomessa.
Asun kuudettatoista vuotta Ranskassa.
Kahdessa, yhteensa 13 vuotta