Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan laihtunut jättämällä vain perunan/pastan pois ja

Vierailija
14.04.2013 |

lisäämällä kasviksia? En haluaisi aamun ruisleivästä luopua.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan.

Vierailija
2/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kannattaa syödä proteiinipitoisesti, ja syödä hiilarit päivällisellä. Ja kyllähän siinä laihtuu jos vaihtaa tärkkelyspitoiset lisukkeet kasviksiin, kalorimäärä pienenee ja ruokavalio terveellistyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväruisleipää syön, silloin tällöin myös tummaa pastaa tai riisiä. Kasviksia olen lisännyt huomattavasti, samoin proteiinia. Tärkeimpänä sokeri pois. Painoa lähtenyt 10kg/ 3kk, lähtöpaino noin 105kg.

Vierailija
4/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tolla lailla mä laihduin tehokkaimmin.

Vierailija
5/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin muuttamalla elämäntapoja. Kiloja tippui vajaat 30 ja ne ovat pysyneet poissa. Siihen meni pari vuotta ja siitä kun pääsin ihannepainoon on nyt n. viisi vuotta.

Jos jätät niin hyvän ja monipuolisen lisukkeen kuin perunan pois, niin millä olet ajatellut korvata sen? Pelkät höyrytetyt kasvikset alkavat maistua ikäviltä pikkuhiljaa, vaikka niitä voi tietysti marinoida ja maustaa monin tavoin. Kasvisgratiinit taas sisältävät usein juustoa ja kermaa, joita ehkä tahdot välttää. 

Olet varmaan jo jättänyt sokerin ja sen johdannaiset, kuten makeiset ja kahvileivän pois. Niitä ei tarvitse kukaan. Hedelmissä ja vihanneksissa on riittävästi sokeria. 

Sipsit on tietty järkyttävä muoto syödä perunaa, joten sellaistakaan et tietenkään syö. 

Alkoholia kannattaa vähentää, juoda ruuan kanssa vettä ... Eivätkä limut tai limuviinat (makeat markettisiiderit ja -lonkerot jne) kuulu aikuisen ruokavalioon. Kyllähän sinä varmaan nämä tiedät. Menestystä painonpudotukseen! :)

Vierailija
6/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laihtuuko ihminen moin riippuu ihan siitä miten paljon hän on ennen saanut perunasta ja pastasta kaloreita. Jos niitä on syöty paljon ja ne korvaa kasviksilla, niin laihtuu, koska päivittäinen kalorinsaanti vähenee. Jos taas perunaa ja pastaa on syöty varsin kohtuudella ennen, ei laihduttava vaikutus ole suuri. 

Itse en valitsisi moista tapaa laihduttaa. Perunaa ja pastaa voi myös syödä ja laihtua, kunhan niitä syö kohtuudella ja osana paljon kasviksia sisältävää ruokavaliota.

Vierailija
7/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyväkarppaukselta - ja tehokastahan se on, jos todellakin jättää myös sokeri- ja vehnämössöt ynnä alkoholin pois. Hyvin tehokasta.

Vierailija
8/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuntuu tehoavan. Kyllästyin tursuavaan maharöllyyn ja jätin kaks viikkoa sitten pois vehnäjauhot, leivät, kakut, pastat ja niiden kanssa tulevat juustokermakastikkeet. Tilalle tonnikalaa, kanaa, vihanneksia, rasvatonta maitoa, raejuustoa, hedelmiä ja rahkaa.

Siis aika hardcorea. Mutta suklaata rakastan, olen muutaman kerran syönyt kahteen viikkoon ja eipä tuo hirveästi ole hidastanut. Miinusta 4 kiloa, no ok, paljon tuossa on nestettä, mutta aattelin jatkaa samalla tavalla. Iho on parempi ja nukun paremmin.

Alkoholia ei tippaakaan. Eikä keinomakeaa. Yritän jatkossa olla ihan ilman mitään makeaa...kesään asti.

Vierailija
9/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä typeriä kysymyksiä ja kommentteja taas kerran. Laihdutuksessa on kyse vain siitä, että sä syöt vähemmän kalorteita kuin kulutat. Ei se ton kummenpaa ole. Kalorit voikin sitten tulla ihan mistä tahansa. Ei tartte olla edes terveelinen lähde kunhan syöt vähemmän kuin kulutat.

Vierailija
10/10 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin jättämällä pois keksit, karkit yms. Perunaa, pastaa, riisiä ja leipää söin aterioilla kuten ennenkin.