Mulle selvisi keitä todelliset av-mammat ovat
Täällä haukutaan usein av-mammoja sossupummeiksi tai huonosti koulutetuiksi. Olenkin tehnyt pientä tutkimusta puistossa 5 viime vuoden aikana ja pystynyt profiloimaan sen naistyypin, joka parhaiten vastaa näitä kaikkia av-mamma-kliseitä.
Tulokset:
Av-mamma on juoruiluun taipuvainen kaupunkilainen, joka tulee toimeen hyvin, saattaapa takataskusta löytyä jopa maisterinpaperit, tai ainakin tradenomin. Av-mammalla on tiettyjä arvoja, jotka kokee ainoiksi oikeiksi arvoiksi. Tällainen arvo on esimerkiksi alatiesynnytys, jota ei korvaa mikään toinen tapa saada lapsi. Synnytyksen ollessa kyseessä sektio ei tietenkään ole edes synnytys vaan "syntymä", kuten jokainen av-mamma ymmärtää.
Syy tällaisiin vimmaisiin mielipiteisiin löytyy av-mamman menneisyydestä, jota leimaa pinnallisuus, persoonattomuus ja yleinen elämänkulku, jota symboloi parhaiten villinä koskessa tempoileva ajopuu, niinpä äitiys tarjoaakin hänelle valmiin mallin, johon on helppo loikata ja aloittaa vihdoin se "omannäköinen" elämä, johon kuuluu costot ja popit. Joku ehkä aloittaa blogin kirjoittamisen omasta elämästään ja hankinnoistaan.
Me muut äidit voimme naureskella sivummalla näiden av-mammojen hapuilua elämän tiellä. Meitä säälittää, naurattaa ja viihdyttää. Hehän ovat yhtä mustavalkoisia ja kiivaita kuin me silloin kauan sitten. Hellyyttävää mammat!
Kommentit (7)
Kiinnitäpä ap huomiota siihen, millaiset ihmiset puhuvat mammoista ihan normi puhekielessä, se voi auttaa sun profiloinnissa.
Olen siinä mielessä samoilla linjoilla, että ne tavalliset, työssäkäyvät äidit, ovat usein niitä vähän rennompia ja seesteisempiä kasvattajia kuin ne ryppyotsaiset, trendikkäät kotimammat. Oletan, että jälkimmäisillä on myös aikaa kirjoitella tänne. Kotona olo tyhmentää, kuten on joskus väitetty! ;)
Mutta niin vaan se ap:n täällä pyörii ja jaksaa vielä profiloida ja podiskella ihan syvällisesti av- mammojen sielunelämää.
Eli ap ei ole " me muut mammat " vaan aito av-mamma yleistyksineen :)
Mustavalkoista on...
[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 15:03"]
Mutta niin vaan se ap:n täällä pyörii ja jaksaa vielä profiloida ja podiskella ihan syvällisesti av- mammojen sielunelämää.
Eli ap ei ole " me muut mammat " vaan aito av-mamma yleistyksineen :)
Mustavalkoista on...
[/quote]
Myönnän, että on tylsää tällä hetkellä kun perhe on uimassa, mutta en tosiaan ole kuvailemani kaltainen av-mamma. En tykkää Popista, Costoista eikä minulla ole mitään edes keisarinleikkausta vastaan ja tunnustan sen jopa synnytykseksi. :)
ap
Eeeee? Mikä Popi ja Costo?
Siinä sulle vaikka selitettävää. Me kaikki av mammat ku ei noista tiedetä toisin kuin sinä. Ai niin, mut miten sä voit ne tietää, jos et sä ole saman kaltainen kuin kuvaamasi av mammat?
En tiedä mitä on Pop tai Costois? Ja minusta alatiesynnytys on äidin ja lapsen etu ja jos luet netissä kaiken raamatun sanana eikä vitsinä niinkuin ne jotka menoaa ettei alatiesynnytys ole synnytys niin sinun kannattaa kasvaa. :)
En ymmärrä aloitustasi, kaikki me ollaan yksilöitä ja minä olen yhtäpaljon "av-mamma" kuin sinä koska yhtälailla me täällä vietetään aikaa. On todella kornia että joku lajittelee ihmisiä lokeroon, kuten sinä teet. Kasvaisit vähän ja anna ihmisille löysää, ajatella että sinä istut hiekkalaatikon reunalla ja päättelet kuka käy täällä keskustelemassa ja kuka vaan provosoi ja ärsyttää huvikseen. Älä ole tuollainen tosikko. Meitä on melko paljon, eikä kaikki av- sivulla käyvät käy juuri sinun leikkikentällä..
Aha.