Rivarissa asuvat: paljonko vastike?
Paljonko maksatte vastiketta? Ihan järkyttäviä summia joissakin asunnoissa. Monessakin on ollut 500-1000e
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
360 €/kk, sisältää lämmön ja vedet sekä talkkarin (palkka ja asunto) ja isännöitsijän, joita ei pienemmillä rivariyhtiöillä varmaan ole.
Tarkoitit varmaan talkkaria. Kyllä kai kaikilla taloyhtiöillä isännöitsijä on.
Ei välttämättä kaikilla ole. Meillä pienessä yhtiössä hallitus hoitaa.
175 e/kk, sisältää vesimaksun ennakon, joka tasataan kerran vuodessa. Kerätään pientä remonttipuskuria, muuten vastike menee juokseviin kuluihin eli kiinteistöverot, vakuutukset, sähkö, jätehuolto, kirjanpito. Meillä ei ole maksullista huoltoa eikä isännöitsijää. Isännöitsijän tehtävä on kiertävä, kuten hallituksen pj:n. Meillä on vain 3 asuntoa ja itse olen nyt isännöitsijänä, puoliso on "vapaavuorossa" ja hoitaa pj:n tehtävää sitten kun minä en ole isännöitsijänä.
238€, 93 neliömetriä. Sisältää lämmityksen, mutta ei vettä. Vesi kulutuksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
360 €/kk, sisältää lämmön ja vedet sekä talkkarin (palkka ja asunto) ja isännöitsijän, joita ei pienemmillä rivariyhtiöillä varmaan ole.
Tarkoitit varmaan talkkaria. Kyllä kai kaikilla taloyhtiöillä isännöitsijä on.
No ei todellakaan ole kaikilla maksullista isännöitsijää. Ihan heti kättelyssä voin kertoa sekä vanhempieni rivariyhtiön (4 asuntoa) että kahden työtoverin rivariyhtiöt (7 ja 8 asuntoa), joissa ei ole ulkopuolista, maksullista isännöitsijää. Missä rinnakkaistodellisuudessa sinä elät?
110,- kk. Lisäksi kerätään 30,- kk ylimääräistä tuleviin mahdollisiin remontteihin ja yllättäviin kuluihin.
Kyseessä on 4 huoneen asunto Helsingissä.