Avoimien työpaikkojen hakuaika
Siis mitä helv.... Tässä kun olen oikein urakalla hakenut työpaikkoja (kiitos työttömyydestä kuuluu koronalle) niin olen huomannut että hyvin usein työpaikkaan palkataan joku jo ennen kuin hakuaika on päättynyt. Eikä ilmoituksissa ole mainintaa että paikka täytetään heti sopivan hakijan löydyttyä. Soitan aina hakemaani paikkaan jos se vain on mahdollista ja noin 80% vastauksena oli että paikka on jo täytetty. Ja sitten eräskin työnantaja sanoi että voi kun olisit soittanut aikaisemmin. Kun mulla on laajempi osaaminen kuin sillä kenet hän palkkasi ja hän joutuu kouluttamaan sen jonka palkkasi. Olisi hitto odottanut sen hakuajan loppuun ennen kuin palkkasi ketään, töiden aloitukseenkin oli silloin vielä aikaa 3 viikkoa. Itse siis tosiaan soitan ennen kuin alan tekemään kohdennettua hakemusta, mutta kuinka tökeröä tuo on niille jotka laittavat sen hakumuksen luottaen siihen että paikka on vielä avoin ja mahdollisuus työpaikkaan on vielä olemassa, vaikka todellisuudessa tekevät "turhaa" työtä, koska paikka on jo täytetty. Sormet ristissä toivot saavasi paikan ja totuus on se että hakemus menee mappi ö:hön.
Tämä on niin totta.