Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko oikeutettu suuttumaan?

Vierailija
30.06.2020 |

Olen taloudellisesti lapseni yksinhuoltaja, ts. erosimme isänsä kanssa, jolla taloudellisia haasteita eikä voi siksi osallistua lapsen elämään rahallisesti. Sain siis lapsen nuorena. En toistanut virhettäni, eli hankin vain yhden lapsen. Hain ja pääsin opiskelemaan akateemiselle alalle, jossa varma työpaikka. Opintojen aikana jouduin ottamaan opintolainaa. Olen säästänyt asp-tilille valmistumisen jälkeen, olemme siis eläneet hyvin pienillä tuloilla. Isäni on hyvin varakas, on useita asuntoja pk-seudulla ja sijoitusvarallisuutta. Kysyin häneltä jos voisi maksaa opintolainani (15 tuhatta) pois, jotta saisin asuntolainaa. Minulla menee varmaan 10 vuotta maksaa opintolaina. Isäni kieltäytyi, koska jokaisen pitää pärjätä omillaan ja se pitää oppia. En ole saanut häneltä ikinä mitään suurempaa apua, autokouluni hän maksoi aikanaan. Onko minulla oikeus suuttua? Hänellä on kaksi lasta ja yksi lapsenlapsi, joten autettaviakaan ei niin paljon ole.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni mielestä minulla ei siis ole oikeutta suuttua. ap

Vierailija
2/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja en siis tarkoita sanoa lastani virheeksi vaan lähinnä, että olen hoitanut asiani ihan hyvin aina enkä elänyt mitenkään holtittomasti. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihullu Vol. 2? Etkös sä saanut jo sen isäs miljoonaperinnön, ja kakarat on sillä exälläs, kun oot latvasta laho?

Vierailija
4/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisit maksamaan lahjaveron, jos isäsi maksaisi opintolainasi. Sinähän suutut ihan mistä haluat.

Jonkun mielestäisäsi tekee väärin, toisen mielestä oikein.

Vierailija
5/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan kysymykseen suora vastaus. Siitä ei voi oikein suuttua.

Ehkä olisi ollut järkevämpää kertoa rahahuolistasi ja pyytää neuvoa? Kun lähestyy varovaisesti  ja  toista kunnioittaen voi yllättyä iloisesti. Niin meillä on pelannut. Vanhempani ovat vauraita ja apua olen saanut, mutta niin että neuvottelemme miten selviän. Jo sekin, että saa vaikkapa ennakkoperintöä kolmen vuoden välein on jotakin kuin ei mitään.

Vierailija
6/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuisit maksamaan lahjaveron, jos isäsi maksaisi opintolainasi. Sinähän suutut ihan mistä haluat.

Lahjaveron voi laillisesti kiertää niin, että lahjoittaja maksaa sen laskun, eikä siirrä rahaa tilille laskun maksua varten.

Mutta melkoinen lokkeilija olet, ap. Lapsen isä on velvoitettu maksamaan ainoastaan lapsen välttämättömiä kuluja, ei sinun omia haaveitasi. Omistusasunto ei ole välttämättömyys. Olet valinnut opintolainasi ihan itse. Lapsesi perii aikanaan isänsä, vähintään lakiosuuden.

Vierailija
7/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi suuttua. Isäsi kasvatustyö on selvästi vielä kesken. Mutta hatunnosto hänelle! Voisi valita itselleen helpomman tien. Mutta sellaista se kypsä vanhemmuus on. Päätöksensä on oikeasti sinun parhaaksesi.

Vierailija
8/8 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjaveron voi laillisesti kiertää niin, että lahjoittaja maksaa sen laskun, eikä siirrä rahaa tilille laskun maksua varten.

Mutta melkoinen lokkeilija olet, ap. Lapsen isä on velvoitettu maksamaan ainoastaan lapsen välttämättömiä kuluja, ei sinun omia haaveitasi. Omistusasunto ei ole välttämättömyys. Olet valinnut opintolainasi ihan itse. Lapsesi perii aikanaan isänsä, vähintään lakiosuuden.

Luetun ymnärtäminen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi