Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin skitsofrenia(ko) ?

Vierailija
30.06.2020 |

Olen huolissani äidistäni. Taustaa sen verran että äitini on siis 55 vuotias, hän asuu yksin ja on kyllä huomattavasti syrjäytynyt ja pitkäaikaistyötön, ei ole ystäviä samalla paikakunnalla. Asun itse toisella paikakunnalla, en pääse käymään hänen luonaan kovin usein samoin toinen sisarukseni. Olen huolissani hänestä, hän on ollut viimeiset vuodet todella masentuneen oloinen, ei saa mistään asioista kiinni. Lisäksi hänellä on kaikki skitsofrenian oireita, hänen puhe on todella todella epäselvää ja lauseet ovat todella katkonaisia ja nimenomaan epäselviä, lause keskeytyy monta kertaa ja ei pysty muodostamaan kunnolla lauseita. Myös muita tunne-elämän vaikeuksia on, sekä aivan selviä harhakäsityksiä ja harhaluuloja. Kaikki oireet viittaavat hyvin selvästi mielestäni skitsofreniaan, vaikka en mikään lääkäri tietenkään olekaan, joten sellaiset kommentit voi jättää pois. Miten saan hänet lääkäriin, kun asun toisella paikkakunnalla, on luvannut mennä lääkäriin jo vuosia, eikä ole vieläkään varannut aikaa... mitä voin tehdä tässä tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä onneksi voi mitään. Itse olen varmaan vähän kuin äitisi, syrjäytynyt ja masentunut ja koska minulla on tavallisesta poikkeavia ajatuksia monesta asiasta, varmaan moni sanoo harhaluuloiksi tms. Mutta aikuinen ihminen saa onneksi ihan itse päättää milloin menee lääkäriin ja milloin ei. 

Vierailija
2/4 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimer?