Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareiden hinta

Vierailija
30.06.2020 |

Paljonko sinusta maksaa kohtuullisen hintaiset polttarit osallistujalle? Sis. ostettua ohjelmaa (esim. napatanssitunti/kiipeily/koskenlasku/pakohuone/muu aktiviteetti, näitä ei nyt tarvitse arvostella tässä, ovat vain esimerkkejä), ruokailut, juomat, (mökki)majoituksen yhdeksi yöksi. Matkat tapahtumapaikalla ei kuulu budjettiin.

Eikä tarvitse kertoa että itselle inhottavasta ohjelmasta ja pahasta ruuasta ei huvita maksaa, mutta jos nyt oletetaan että ruoka ja ohjelma ja majoitusolosuhteet on vähintäänkin ok.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En maksaisi penniäkään tuollaisesta pelleilystä. Kuka hullu keksi edes nuo kalliit hömpötykset polttareihin?!! Onko ihmiset menettäneet kokonaan terveen järjen?!!

Etkö koskaan muutenkaan tee mitään hauskaa?

Vierailija
42/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maksanut noin 100€ + matkakulut. - En tiedä onko tuo 100€ polttareista paljon vai vähän mutta itse olisin jättänyt maksamatta ja osallistumatta -tulorajoitteisena opiskelijana-, jos olisin etukäteen tiennyt, että myöhemmin en kuulu heihin, jotka saavat kutsun häihin. - Hääkutsuttujen joukosta sivuutamisen olisin ymmärtänyt toki, jos olisin polttareissa ai polttareiden jälkeen ai kuka tie ennen polttareita loukannut joko ulevaa morsian tai sulhasta ja ai joain heidän läheistä vaan kun en olllut tai en ainakaan toisaiseksi ole saanu tietää ise miten tai kuinka. Enemmän kuin hääkutsuisia sivuutaminen minua on harmittanut vastailla kysymyksiin miksi en ollut häissä mukana.       

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon miten läheinen morsian on, muusta porukasta ja mitä polttaripäivänä tehdään.

Jos morsianta juoksutetaan beauty-hoidoissa ja kynsistudiossa ja muut tappavat sillä välin aikaa, niin kiinnostus polttareihin on nolla.

Sitten jos on oikeasti hauskaa tekemistä mihin voi kaikki yhdessä osallistua ja olisin muutenkin valmis maksamaan asiasta (pakopeli, kalliolaskeutuminen, ratsastus, jooga ym), niin olen valmis maksamaan noista aktiviteeteista mitä ne maksavat. Onhan se minullekin kivaa ja kiva tehdä hyvässä kaveriporukassa.

Vierailija
44/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen maksanut noin 100€ + matkakulut. - En tiedä onko tuo 100€ polttareista paljon vai vähän mutta itse olisin jättänyt maksamatta ja osallistumatta -tulorajoitteisena opiskelijana-, jos olisin etukäteen tiennyt, että myöhemmin en kuulu heihin, jotka saavat kutsun häihin. - Hääkutsuttujen joukosta sivuutamisen olisin ymmärtänyt toki, jos olisin polttareissa ai polttareiden jälkeen ai kuka tie ennen polttareita loukannut joko ulevaa morsian tai sulhasta ja ai joain heidän läheistä vaan kun en olllut tai en ainakaan toisaiseksi ole saanu tietää ise miten tai kuinka. Enemmän kuin hääkutsuisia sivuutaminen minua on harmittanut vastailla kysymyksiin miksi en ollut häissä mukana.       

Tätä minä taas en ole jotenkin tavoittanut. Kyseessä on kaksi eri juhlaa, joilla on varsin erilainen luonne. Polttareiden järkevyydestä ylipäätään voidaan olla montaa mieltä, mutta vaikka kuuluisinkin jonkun kaverin "viimeinen sinkkuilta-bailausporukkaan" niin en ehkä kuulu "tunnelmalliset häät lähisuvun kesken -porukkaan". Sitten toki jos on se ainoa kaveri joka pudotetaan kelkasta, voi miettiä hernehtimistä, mutta eihän vaikka... mitähän tähän keksisi... no vaikka baby shower -juhlia vietetään monesti kavereiden kesken mutta ristiäisiin tulee mummit ja kummit eikä juuri niitä kavereita.

Vierailija
45/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olipa tökeröä. Mutta enemmän tuo on hääparin häpeä (ja kaadon moka), että polttareihin kutsutaan porukkaa jota ei kutsuta häihin. Olisin vain kysyville vastannut, että en saanut kutsua häihin. Nolompaa se hääparille on kuin sinulle.

Vierailija
46/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olipa tökeröä. Mutta enemmän tuo on hääparin häpeä (ja kaadon moka), että polttareihin kutsutaan porukkaa jota ei kutsuta häihin. Olisin vain kysyville vastannut, että en saanut kutsua häihin. Nolompaa se hääparille on kuin sinulle.

*kaason 😀

Vierailija
47/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

280€/hlö. Syötiin & juotiin todella hyvin ja ammuttiin erilaisilla käsiaseilla.

Vierailija
48/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä taas en ole jotenkin tavoittanut. Kyseessä on kaksi eri juhlaa, joilla on varsin erilainen luonne. Polttareiden järkevyydestä ylipäätään voidaan olla montaa mieltä, mutta vaikka kuuluisinkin jonkun kaverin "viimeinen sinkkuilta-bailausporukkaan" niin en ehkä kuulu "tunnelmalliset häät lähisuvun kesken -porukkaan". Sitten toki jos on se ainoa kaveri joka pudotetaan kelkasta, voi miettiä hernehtimistä, mutta eihän vaikka... mitähän tähän keksisi... no vaikka baby shower -juhlia vietetään monesti kavereiden kesken mutta ristiäisiin tulee mummit ja kummit eikä juuri niitä kavereita.

No hyvin pienet häät pitäisi sitten olla ihan lähimmän suvun kesken ja jättää kaikki kaverit kutsumatta, ettei aiheuta pahaa mieltä kun jotkut paremmat kaverit kutsutaan tai toisia ei.

Vierailija
49/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu aina siitä mitä polttareiden maksulla kustannetaan. Jos on kavereiden kanssa mökkiä ja sapuskaa ja viiihdettä, niin ainahan se maksaa vaikka kyseessä ei olisikaan polttarit. Joten sinänsä en ymmärrä polttareiden hinnasta valittamista, kiva tekeminen maksaa. En tiedä eivätkö ihmiset sitten yleensä tee mitään kivaa mikä maksaa.

Vierailija
50/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä taas en ole jotenkin tavoittanut. Kyseessä on kaksi eri juhlaa, joilla on varsin erilainen luonne. Polttareiden järkevyydestä ylipäätään voidaan olla montaa mieltä, mutta vaikka kuuluisinkin jonkun kaverin "viimeinen sinkkuilta-bailausporukkaan" niin en ehkä kuulu "tunnelmalliset häät lähisuvun kesken -porukkaan". Sitten toki jos on se ainoa kaveri joka pudotetaan kelkasta, voi miettiä hernehtimistä, mutta eihän vaikka... mitähän tähän keksisi... no vaikka baby shower -juhlia vietetään oeiin ai monesti kavereiden kesken mutta ristiäisiin tulee mummit ja kummit eikä juuri niitä kavereita.

Hmm. toki polttarit saattavat kerätä mukaansa erilaisia hännystelijöitä ja "hyviä kavereita" jos tai kun polttarit tapahuvat osaksi julkisessa paikassa, Tällöin olisi suotavaa ymmärtää, että kuuluuko itse erikeen polttareihin kutsuttujen  ja pyydeyjen joukkon vai ottaako osaa poltareihin omasta kutsustaan ja pyynnöstään. - Minä oikeasti luulin, että minut ai ainakin minun rahallinen panokseni halutiin mukaan useamman sadan kilometrin päästä mukaan.

En tiedä onko polttareiden osalta minulla jotenkin vanhenytunu käsitys, kun aiemmin olen ollut siinä käsityksessä, että juhlakalun on velvollisuus, korjaan etiketin mukaista kutsua myöhemmin häihin heidät, jotka hän (tai hänen bestman tai kaaso/t) olivat kutsuneet / pyytäneet osallistumaan ja sitemmin osallistuneet polttareihin. - Luulavsti osani olisi hieman rypistynyt, jos olisin tai jos vielä tulen saamaan kutsun ao parin lapsen baby showeriin tai nimiäsiin/ristiäisiin.... Periaatteessa se toki on edelleen mahdollisa.

En ole, enkä aio kantaa kaunaa siiä, että häihin en saanut kusua ja olen omasa mielestäni hyvissa ai ainakinn asiallisessa äleissä hääparin kanssa. Muisa syistä  -ennen muuta fyysiesn etäisyyden ja arkisen kiireiden vuoksi vain emme näe enää yhtä usein kuin silloin kun olimme kaikki vielä opiskelijoita...    

Ehkä minä olen kai edelleen sama sinisilmäinen ja hölmö joka vain ei ymmärrä jotain, mitä kenties pitäisi.     

Vierailija
51/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttareiden kustannukset ovat yksi varmimpia riidanaiheita! Kiva sitten muutamaa viikkoa myöhemmin viettää hääjuhlaa, missä morsiamen ystävät kyräilevät toisiaan tai pitävät nurkan takana neuvotteluja siitä, miten kustannusten viimeinen viisieuronen jaetaan oikeudenmukaisesti kaikkien kesken. Sitä varmemmin, mitä useammasta erillisestä porukasta polttariseurue on muodostunut. 

Minusta tärkeintä olisi, että polttareiden aikana ei osallistujille synny enää painetta lisäkustannuksiin. Eli että yhteisesti maksettavat kulut olisivat selkeästi tiedossa jo etukäteen ja raha näihin kerätty valmiiksi. On ihan eri asia varautua maksamaan ravintolassa omat ruokansa ja juomansa, kuin päätyä yllättäen ja painostettuna ostamaan kalliita drinkkejä morsiamelle tai kaivamaan sittenkin kuvetta vielä paria taksimatkaa varten. Polttareiden aikana ja morsiamen kuullen ei tapeta juhlatunnelmaa neuvottelemalla rahasta, piste. 

Vierailija
52/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös sillä kannalla jos mahdollista niin järjestää kaksipäiväiset polttarit, ekaan iltaa sijoittaa ne kalliimmat jutut ja siihen osallistuu sitten ne jotka haluaa maksaa ja seuraava päivä sitten niille jotka ovat pienellä rahalla liikenteessä.

Vierailija
53/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin kuluja myös siltä kannalta, millainen porukka polttareihin ollaan keräämässä. Jos polttariporukka koostuu tiiviistä lähipiiristä, kuten vaikkapa morsion sisaruksista, kälyistä ja parhaista ystävistä, niin osallistujilla on todennäköisemmin valmiutta ja halua maksaa enemmän morsiamen hemmottelusta, ja tarjota omasta pussistaan myös polttareiden aikana syntyviä lisäkustannuksia, kuten drinkkejä, taksimatkoja, ym.

Jos taas kerätään isompi bileporukka sellaisia kavereita, jotka eivät ole aivan ylimpiä sydänystäviä tai lähisukulaisia, niin satakin euroa on jo todella korkea osallistumiskustannus, etenkin jos päälle tulle matka- ja majoituskuluja, ruokaa, juomaa ja muuta mikä nostaa polttareihin osallistumisen hintalapun jo hyvin korkealle.  Ison polttariporukan kasaamisesta tulee myös helposti rahastuksen maku - ajatellaan, että sekalaiset pikkuserkut ja työkaverit on kutsuttu vain maksumiehiksi morsiamen kokemukselle. Toki jollakin voi olla hyvin laaja ja läheinen kaveripiiri, ei siinä. Kannattaa ottaa huomioon myös se, että mikäli ollaan avioitumassa "tyypillisessä naimaiässä" ja kaverit ovat samaa ikäluokkaa, näitä polttareita kyllä riittää ja useammat polttarireissut kesän aikana tulevat kalliiksi. Yllä on kivoja ideoita siitä, miten vaikkapa piknikille voisi osallistua kavereita, joilla ei ole varaa full blast polttariviikonloppuun. 

Vierailija
54/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e olisi sopiva, 100e ehdoton maksimi. Parhaan ystävän tai siskon polttareihin voisin panostaa max 150e. Näihin summiin sisältyy osuuteni morsiamen kuluista.

Vierailija
55/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polttareita on ihan kauhea järjestää tiedän kokemuksesta.

Itse päädyin siihen että muutama morsiamen läheinen kaveri ja minä vietimme erikseen perjantaina luksuspolttarit kövimme spassa ja ulkona syömässä, yövyimme hotellissa jne.

Lauantaina Järjestimme nyyttäri meiningillä puistossa kivan päivän, mikään ei maksanut kenellekkään mitään mutta jos halusi juoda niin omat juomat piti tuoda, majoitin ilmaiseksi kauempaa tulevat ja tarjosin aamupalan.

Tästäkin joku suuttui mutta parempaan ei pystynyt.

Vaikuttaa kivalta, olisin osallistunut mielelläni nyyttäreille tai läheisenä ystävänä edelliseen iltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän