Polttareiden hinta
Paljonko sinusta maksaa kohtuullisen hintaiset polttarit osallistujalle? Sis. ostettua ohjelmaa (esim. napatanssitunti/kiipeily/koskenlasku/pakohuone/muu aktiviteetti, näitä ei nyt tarvitse arvostella tässä, ovat vain esimerkkejä), ruokailut, juomat, (mökki)majoituksen yhdeksi yöksi. Matkat tapahtumapaikalla ei kuulu budjettiin.
Eikä tarvitse kertoa että itselle inhottavasta ohjelmasta ja pahasta ruuasta ei huvita maksaa, mutta jos nyt oletetaan että ruoka ja ohjelma ja majoitusolosuhteet on vähintäänkin ok.
Kommentit (55)
Kiljupönttö jaettuna porukalle eli noin 50 senttii per tyyppi jos 10 osallistujaa.
Polttareita on ihan kauhea järjestää tiedän kokemuksesta.
Itse päädyin siihen että muutama morsiamen läheinen kaveri ja minä vietimme erikseen perjantaina luksuspolttarit kövimme spassa ja ulkona syömässä, yövyimme hotellissa jne.
Lauantaina Järjestimme nyyttäri meiningillä puistossa kivan päivän, mikään ei maksanut kenellekkään mitään mutta jos halusi juoda niin omat juomat piti tuoda, majoitin ilmaiseksi kauempaa tulevat ja tarjosin aamupalan.
Tästäkin joku suuttui mutta parempaan ei pystynyt.
Minä järkeä polttareissakaan on, kun kuitenkin mies löytää kohta paremman ja eroavat. Sitten harmittaa hukkaan heitetty raha.
M34
Vierailija kirjoitti:
Minä järkeä polttareissakaan on, kun kuitenkin mies löytää kohta paremman ja eroavat. Sitten harmittaa hukkaan heitetty raha.
M34
En nyt oikein ymmärrä tätä asennetta. Edellisistä polttareista on jo aikaa ja itse asissa pari erosikin. Mutta polttariviikoloppu oli täynnä hyvää ohjelmaa ja en koe, että rahat olisvat menneet hukkaan.
Koetko, että ystävien kanssa vietetty viikonloppu mökillä on hukkaan heitettyä rahaa?
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi penniäkään tuollaisesta pelleilystä. Kuka hullu keksi edes nuo kalliit hömpötykset polttareihin?!! Onko ihmiset menettäneet kokonaan terveen järjen?!!
Niinno... ainakin omassa kaveripiirissäni polttarit on olleet sikäli hauskoja, koska niin isolla porukalla ei oikeastaan enää tule kokoonnuttua yhteen, koska aikataulut on niin vaikea saada järjestymään, kaikilla on omat menot, perheet ja muut. Ja spesiaaliohjelma pottareissa on ihan kivaa, koska siinä saa kaikki tilaisuuden kokeilla ehkä jotain sellaista mitä ei eivät muuten tulisi edes kokeilleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse päädyin siihen että muutama morsiamen läheinen kaveri ja minä vietimme erikseen perjantaina luksuspolttarit kövimme spassa ja ulkona syömässä, yövyimme hotellissa jne.
Lauantaina Järjestimme nyyttäri meiningillä puistossa kivan päivän, mikään ei maksanut kenellekkään mitään mutta jos halusi juoda niin omat juomat piti tuoda, majoitin ilmaiseksi kauempaa tulevat ja tarjosin aamupalan.
Tämä on ilmeisesti enemmän naisten ongelma. Tai ainakin kun on kuunnellut bestmanien ja kaasojen tarinoita, niin pääosin äijäporukalla on paljon helpompi sopia polttareista ja niiden ohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä se on! Tasapainottelu, kun toisaalta haluaisi tehdä päivästä erityisen ja joku hauska, spesiaali aktiviteetti ja hyvä ruoka olisi kiva, mutta se sitten nostaa äkkiä kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tää on tosi vaikea asia. On erilaisia tulotasoja, joillakin taas saattaa olla monet polttarit ja juhlat per vuosi niin joillekin 20e on yksiin polttareihin maksimi, toisella taas 100e ei tunnu missään.
Totta. Mutta silloin pitää vain sanoa, että ei pääse mukaan, jos ei halua/kykene maksamaan kalliista ohjelmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi penniäkään tuollaisesta pelleilystä. Kuka hullu keksi edes nuo kalliit hömpötykset polttareihin?!! Onko ihmiset menettäneet kokonaan terveen järjen?!!
No meillä oli yhtenä ohjelmanumerona seinäkiipeily. Onko se hömpötystä, vai kelpuutatko sen?
Miksi oletuksena on se, että pitää olla jotakin järjestettyä tekemistä? Ennen riitti yhdessäolo ja syöminen ja juominen.
Jos yhteen kootaan (morsiamen/sulhasen toiveesta) jokunen sisarus, serkku, työkaveri ja lapsuudenystävä ympäri maata, ei sellainen yhdessä hengailu onnistu yhtä luontevasti kuin jo valmiin porukan kokoontuminen, ja joku ohjattu toiminta alussa voi olla aika hyvä ice breaker. Sen jälkeen on yksi yhteinen porukkaa yhdistävä kokemus josta on hyvä jatkaa bisselle/drinksulle vapaamuotoisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
En nyt oikein ymmärrä tätä asennetta. Edellisistä polttareista on jo aikaa ja itse asissa pari erosikin. Mutta polttariviikoloppu oli täynnä hyvää ohjelmaa ja en koe, että rahat olisvat menneet hukkaan.
Koetko, että ystävien kanssa vietetty viikonloppu mökillä on hukkaan heitettyä rahaa?
Juu kavereiden on varmaan mukava muistella sitä hauskanpitoa, mutta eronneelle siitä koituu vaan lisää kipeitä muistoja, jotka mielellään unohtaisi.
Monesti nuo yhteisaktiviteetit ovat semmoisia, ettei niihin kaikki halua tai pysty osallistumaan. Esim. juuri joku sellainen urheilusuoritus johon esim. raskaana oleva ei kykene tai vaikka joku jolla on korkeanpaikan kammo, niin ei todellakaan halua lähteä.
Minusta joku mökki, hemmottelut siellä, saunominen, hyvä ruoka, juomista olisi ihanat polttarit. Toki jotkut morsiammet ovat sellaisia että haluavat actionia kans päiväänsä, mutta ne sitten monesti nostavat hintaa todella isoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Juu kavereiden on varmaan mukava muistella sitä hauskanpitoa, mutta eronneelle siitä koituu vaan lisää kipeitä muistoja, jotka mielellään unohtaisi.
Ohis, mutta ensinnäkään läheskään kaikkien erot eivät ole mitään kipeitä tai ikäviä. Voi olla ihan sovussa tehty ratkaisu ja sitä mennyttä avioliittoakin muistellaan ihan lämmöllä. Toisekseen, harvoissa polttareissa se tuleva avioliitto nyt sinänsä on niin pääosassa, että se jotenkin loisi koko polttareiden tunnelman. Monestihan polttarit ovat samanlaisia tapahtumia, kuin mitkä tahansa vähän isommalla panoksella järjestetyt kaveriporukan tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Voi ristus taas kuinka negatiivinen asenne. Sinulle on varmasti kaikki muukin ihan tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Jos kipeitä muistoja pelkää, niin eikö silloin kannattaisi ennemminkin jättää avioliitto kuin polttarit väliin? Eiköhän eron hetkellä avioliitosta ole enemmän kipeitä muistoja kuin polttareista? Avioliiton aikana - toivottavasti - kuitenkin ehditään pitää enemmän hauskaa kuin yksien polttarien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Monesti nuo yhteisaktiviteetit ovat semmoisia, ettei niihin kaikki halua tai pysty osallistumaan. Esim. juuri joku sellainen urheilusuoritus johon esim. raskaana oleva ei kykene tai vaikka joku jolla on korkeanpaikan kammo, niin ei todellakaan halua lähteä.
Minusta joku mökki, hemmottelut siellä, saunominen, hyvä ruoka, juomista olisi ihanat polttarit. Toki jotkut morsiammet ovat sellaisia että haluavat actionia kans päiväänsä, mutta ne sitten monesti nostavat hintaa todella isoksi.
Tottakai. Kaikkia ei vain voi saada tyytyväiseksi. Valitettava tilanne tällaisissa tapahtumissa. Mutta silloin voi jo suunnitteluvaiheessa sanoa, että ei pysty osallistumaan tiettyyn aktiviteettiin, ja silloin jättää sen välistä tai sitten jättää koko juhlat väliin.
Väkisinhän kuluja tulee jo ruuasta, vaikka kuinka kiristäisi. 50 euroa on järkevää ja siitä yli menevät kulut per hlö pitävät sisällään jo monenlaista muutakin.
Jos ottaa jonkun vuosikymmenen teeman voi ohjelma koostua hyvinkin edullisista ohjelmista. Suurin vaiva on järjestäjällä, joka joutuu tietyn vuosikymmenen tapoja ja vapaa-ajan ohjelmaa keksimään.
Miten olisi kustavilaiset polttarit? Krokettia, pieniä leivoksia ja marjaisaa boolia? Pikkusievää pipertämistä ja juomalauluja? Yhteinen aika vietettiin laulaen, soittaen ja lautapelejä. Tyyli oli keveän vaalea ja kesäistä. Pukeutua ei kustavilaisittasintarvitse, mutta googlaamalla löytyy ideoita ja vinkkejä ja joita voi hyödyntää. Tai pukukoodiksi kesäiset mekot.
Sota-ajan polttarit? Karkkina kuivatut porkkalastut ja laktrisin juurta. Pottuja ja silliä. Kotipolttoista. Kierrätyksellä ja tuunauksella selvittiin. Pukukoodi rönttövaatteet ja jonkun vanhaa.
Teemallinen ohjelma voi kestää vaikka pari tuntia, Aikakausi, josta morsian tykkää tai on kiinnostunut?
Oon 2 x järkännyt polttarit.
Mun sisko on hotellissa töissä ja oon saanut majoituksen edullisesti.
Viimeksi mentiin Flamingoon Mammuttimarkkina alennuksilla,
Olin sopinut morsiamen kanssa mennään yhdessä kylpylään ja muut tulivat paikalle .
Säästettiin rahaa kuljetuksissa. Jumbossa sitten morsian myi jotain, hän halusi myydä ja sai paljon rahaa, myytävät saatiin ilmaiseksi.
Tämän jälkeen keskustaan, hotelliin. Jokainen toi syötävää Hotellissa tehtiin jalkahoitaja, kaikilla oli naamiot jne.
Illalla haettiin 5-6 euron pizzoja 10, ns salakuljetettiin ne hotelliin.
Valtaosa osallistujista asuu Pk seudulla. Toin hotelliin muutaman ilmapatjan ja meitä jäi lopulta 5 yöksi huoneeseen.
Aamulla aamiaisen jälkeen mentiin kotiin.
Oli kivaa ja hintalappu oli n 50 euroa.
Morsian osti alusvaatteet polttareissa saaduilla rahoilla.
Hän oli etukäteen valinnut mitä haluaa ja oli sanonut kaasolle haluaa myydä n 200 euron edestä.
Polttareissa kannattaa käyttää hyväksi se, mitä joku omistaa tai saa alennusta.
Kaikki me ollaan polttareissa, joissa hinta on meinannut karata.
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä tämä, kun haluaisin järjestää polttarit joista kenenkään ei tarvitsisi jäädä rahan takia pois, mutta kun porukka joutuu matkustamaan niitä varten niin tuntuu että pitäisi tarjota muutakin kuin hanavettä ja Kimbleä. Ajattelin että jos esim. ilta- ja aamupalan ja majoituksen maksaisin omasta pussista, mutta siltikin tuntuu kuluja kertyvän.
Niin. Ja niille, jotka joutuvat matkustamaan kertyy kuluja jo matkasta.
50€ ihan hyvä, kyllä sillä saa jo ohjelmaa ja ruokaa. Jos sitä enemmän, niin silloin ohjelman kyllä pitää olla jotain, josta oikeasti olen innostunut tai johon osallistuisin muutenkin.
Jännä asenne. Asia olisi eri, jos polttarisankarai kustantaisi kaiken. Mutta jos porukalla sovitaan polttareiden ohjelmasta, niin eihän silloin kukaan viihdytä toisia erikseen. Mutta eihän sinne ole pakko osallistua, jos ei kiinnosta.