Polttareiden hinta
Paljonko sinusta maksaa kohtuullisen hintaiset polttarit osallistujalle? Sis. ostettua ohjelmaa (esim. napatanssitunti/kiipeily/koskenlasku/pakohuone/muu aktiviteetti, näitä ei nyt tarvitse arvostella tässä, ovat vain esimerkkejä), ruokailut, juomat, (mökki)majoituksen yhdeksi yöksi. Matkat tapahtumapaikalla ei kuulu budjettiin.
Eikä tarvitse kertoa että itselle inhottavasta ohjelmasta ja pahasta ruuasta ei huvita maksaa, mutta jos nyt oletetaan että ruoka ja ohjelma ja majoitusolosuhteet on vähintäänkin ok.
Kommentit (55)
50 pitäisi riittää hyvin, ja jos ei riitä niin ohjelmassa on jotain pahasti pielessä.
Kulut jaettuna osallistujamäärällä. Eli riippuu ihan siitä mitä kaikkea halutaan tehdä ja miten paljon maksaa. Eli alat vaan laskemaan keskihintoja kaikelle, jaat loppusumman oletetulla osallistujamäärällä ja lisäät hintaan vähäsen poisjäävien takia. Jos kaikki tuleekin mukaan niin ylimääräiset voi tuhlata vaikka jäätelöön.
Ja noin rehellisesti voisin tuhlata hyvin läheisen ystävän polttareihin jopa 100e, mutta mitä vähemmän lähempi ystävä kyseessä niin en halua maksaa paljoa (koska tulisi olo, että kutsuttiin mukaan vaan maksun takia).
Vierailija kirjoitti:
50 pitäisi riittää hyvin, ja jos ei riitä niin ohjelmassa on jotain pahasti pielessä.
Olisko ideoita mitä ohjelmaa, ruokaa ja millaisen majoitukset 50 eurolla saa? Meinaan mulla on hankaluuksia pitää budjetti kurissa vaikka majoitus on puoli-ilmainen.
Viimeksi kun olin polttareissa, niin lasku oli muistaskseni 190€. Se sisälsi ohjelmat ja ruoat ja juomat. Oli kyllä koko viikonlopun setti.
Riippuu ihan osallistujista, itse olen köyhimys joten laittaisin max 30 e, muuten jättäisin vain osallistumatta.
En maksaisi penniäkään tuollaisesta pelleilystä. Kuka hullu keksi edes nuo kalliit hömpötykset polttareihin?!! Onko ihmiset menettäneet kokonaan terveen järjen?!!
Meitä oli 10 ja jokainen (ymmärtääkseni!) joutui maksamaan 80 euroa. Liian kallista, olisin opiskelijabudjetillani kieltäytynyt jos olisin tiennyt.. Jätin häälahjan kylmästi hankkimatta sitten. Ilmeisesti olin muutenkin ns peruutuspaikalla koska sain kutsun ihan viime tingassa porukkaan. "Kutsutaan NN kun sillä on varmasti rahaa".
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi penniäkään tuollaisesta pelleilystä. Kuka hullu keksi edes nuo kalliit hömpötykset polttareihin?!! Onko ihmiset menettäneet kokonaan terveen järjen?!!
Siis meinaatko noita ohjelmavaihtoehtoja? Ajattelin kyllä että yhdessä mietitään mikä kiinnostaisi useimpia. Olen ymmärtänyt, että useimmiten polttareilla on jotain vähän tavallisesta olkkarikaraokesta poikkeavaa ohjelmaa. Majoitus on olemassa siksi että osallistujat asuvat ympäri Suomea.
Mutta hei, ilmaisetkin ideat ovat tervetulleita?
Ystäväni polttarit maksoi 150e/naama (viikonloppu) muutama jäi pois viimetingassa ja kokivat oikeudekseen olla maksamatta yhtään mitään vaikka joitakin juttuja voinut enää perua jolloin /naama budjetti hiukan nousi. Mielestäni n.100e ihan kohtuullinen, riippuu toki paljon osallistuja määrästä ja mitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli tosi hyvä viikonloppu poikien kesken. Ohjelma oli hieman tyyris, mutta kukaan ei valittanut suunnitteluvaiheessa.
Miksi ihmeessä hauskanpito on sinusta niin katmea asia?
Tämäpä tämä, kun haluaisin järjestää polttarit joista kenenkään ei tarvitsisi jäädä rahan takia pois, mutta kun porukka joutuu matkustamaan niitä varten niin tuntuu että pitäisi tarjota muutakin kuin hanavettä ja Kimbleä. Ajattelin että jos esim. ilta- ja aamupalan ja majoituksen maksaisin omasta pussista, mutta siltikin tuntuu kuluja kertyvän.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli yhtenä ohjelmanumerona seinäkiipeily. Onko se hömpötystä, vai kelpuutatko sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli yhtenä ohjelmanumerona seinäkiipeily. Onko se hömpötystä, vai kelpuutatko sen?
Miksi oletuksena on se, että pitää olla jotakin järjestettyä tekemistä? Ennen riitti yhdessäolo ja syöminen ja juominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletuksena on se, että pitää olla jotakin järjestettyä tekemistä? Ennen riitti yhdessäolo ja syöminen ja juominen.
Toki riittää, mutta jos haluaa järkätä ohjelmaa ja se sopii kaikille, niin miksi se on järjetöntä hömpötystä?
Nää on hankalia juttuja kun porukassa voi olla ihmisiä niin eri elämän vaiheissa. Voi olla hyväpalkkaisessa työssä oleva lapseton, työtön yh, hoitovapaalla oleva, opiskelija jne. Minä jouduin työttömänä ollessani maksamaan aivan liian suuren summan tuloihin nähden, ja kyse läheisestä ihmisestä niin en oikein voinut väliinkään jättää. Piti sitten tinkiä muista menoista.
Aikuisia pitää nykyään viihdyttää kuin pikkulapsia ja siitä pitää maksaa satasia?
Omat polttarit maksoivat 1,25 € sisältäen yhden keskioluttölkin yhdelle hengelle.
Tää on tosi vaikea asia. On erilaisia tulotasoja, joillakin taas saattaa olla monet polttarit ja juhlat per vuosi niin joillekin 20e on yksiin polttareihin maksimi, toisella taas 100e ei tunnu missään.
Mä vietin juuri viime viikonloppuna viiden ystäväni kanssa viikonlopun. Mökki maksoi 50€ (250€ vkl)
Ruokailu terassilla 60€ (viinit sisältyy) muut ruokailut 25€ (käytiin Lidlissä) alkoon meni 20€
Takseihin meni 25€
Mitään sen isompaa ohjelmaa meillä ei ollut kuin tuo ulkona syöminen lauantaina.
150€ taitaa nopeasti mennä jos on vuokrattu mökkiä jne.