Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vierailin viikonloppuna todella siistissä kodissa

Vierailija
30.06.2020 |

Kaikki tiptop paikallaan. Siitä kodista oikein huokui puhtaus ja järjestys ja on iso omakotitalo, perhe asuttaa sen. Oma kotimme on aina jollain tavalla sotkuinen, jokin paikka ainakin, vaikka miten puunaisi ja järjestelisi. Sotkukohtia siellä täällä.

Kertokaa vinkkejä miten te saatte pysymään kotinne AINA siistinä, joka paikan, koko kodin?!! Sellaisena kuin asuntoesittelykuvissa on.

Koti, jossa vierailin on aina sellainen asuntoesittelykuva -tyylinen, kun olen siellä vieraillut.

Kommentit (1330)

Vierailija
901/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain pahvilaatikoita, ja aion raivata asia- ja liinavaatekaapit.

Noi asiakaapit munkin pitäis siivota.

Vierailija
902/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

914

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttojen mukaan sänky kannattaa pedata päiväksi. Päiväpeitto vähentää petivaatteisiin laskeutuvan pölyn määrää päivän aikana. Pöly aiheuttaa monille oireita.

Vierailija
904/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin kaakelisaumoille Ruohonjuuresta tms. ekokaupasta jotan luomu- Universal Stonea. Siis sellaisessa purkissa valkosaven näköistä ainetta. Meillä harrastetaan hammasharjojen, tiskiharjojen ja kynsiharjojen julmaa saattohoitoa, eli aina kun nämä vaihdetaan, vanha lähtee siivouskaappiin. Jollain näistä sitten sujuttelen universalstonea kaakelisaumoja pitkin ja puhdasta tulee nopeasti. Loppuhuuhtelu suihkulla.

Kuulin tästä aineesta siivoojalta, joka on kokeillut niin sanotusti kaikkea. Vain tällä lähti kuulemma saunan lasiovet ja muut törkeät kylppärikohteet puhtaaksi ilman että joutuu itse läträämään myrkyillä ja hengittelemään kloriinia.

Tuosta Universal Stonesta haluaisin lisätietoa- ja kokemuksia. Mitä kaikkia pintoja puhdistatte sillä ja onko sitä useaa eri 'merkkiä'? Jos on useita eri merkkejä, niin mikä Universal Stone on paras? Laitoin kuvahakuun, niin näyttää tulevan pääsääntöisesti vihreää purkkia kuviin, eli se Universal Stone taitaapi olla juurikin se merkki...

Vihreä purkki puun kuvalla on se alkuperäinen Universal Stone. Savisaippuoita on nykyään muitakin merkkejä. En usko että niissä on paljon eroja. Meillä on lähimarketin oma "Putzstein", koska täällä missä asun ei myydä sitä vihreässä purkissa olevaa. Ainakin tuo toimii hyvin. Pesen aineella kylpyhuoneen lavuaarin, ammeen ja hanat, samoin kaakeliseinät ja keittiössä lavuaarin, hanan ja lieden takaosan kaakelit. Värjääntyneet astiat (esim kahvikuppi) saa myös kiiltävän puhtaiksi, samoin kenkien vaaleat osat.

Vierailija
905/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidin aina sekaisen makkarin ovea kiinni, ja kun oli vieraita, jännitin jos jonkun pitäisi mennä sinne toiseen vessaan. Sitten totesin että paljon helpompaa itselleni on vain pitää siellä järjestys ja laittaa sängylle päiväpeitto aamulla.

Lisäksi asunto vaikuttaa avarammalta, kun tiloista näkyy toisiin tiloihin ja ulos niiden ikkunoista.

nykyään minulla on aina makkarin ovi auki, myös kun vieraat tulevat. Joten kyllä he näkevät senkin sisustuksen.

Vierailija
906/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin pidin aina sekaisen makkarin ovea kiinni, ja kun oli vieraita, jännitin jos jonkun pitäisi mennä sinne toiseen vessaan. Sitten totesin että paljon helpompaa itselleni on vain pitää siellä järjestys ja laittaa sängylle päiväpeitto aamulla.

Lisäksi asunto vaikuttaa avarammalta, kun tiloista näkyy toisiin tiloihin ja ulos niiden ikkunoista.

nykyään minulla on aina makkarin ovi auki, myös kun vieraat tulevat. Joten kyllä he näkevät senkin sisustuksen.

Näin myös meillä. Haluan pitää ovet ja verhot auki kaikista huoneista päiväaikaan, paitsi tietysti kylppäri ja vaatehuone) niin että koko koti on avarampi ja valoisampi. Ja sänky ehtii tuulettua sillä aikaa kun olen aamutoimilla, sitten petaan sängyn ja avaan verhot.

Aiemmin tässä ketjussa kerroin meidän nojatuolista mikä kerää joitakin puolipitoisia vaatteita makuuhuoneessa, mutta kiitos tämän ketjun, se on nyt pysynyt tyhjänä kun siihen kiinnittää huomiota aina kun menee ohi. Ja vaatekaapissa on nyt hylly minne viikkaan puolipitoiset pois näkyvistä.

Vierailija
907/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on keraaminen liesi, niin Vileda Active Scrub on todella hyvä ja tulee kiiltävä lieden pinta sillä.

Vierailija
908/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin pitää vaatekaapissa alahyllyä, mihin viikkaan puolipitoiset.

Vierailija
909/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Dr Beckmann keraamisten liesitasojen puhdistusaine on ollut todella hyvä. Purkissa, sieni mukana, onkohan samanlaista kun universal stone?

Vierailija
910/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keittiön tasot ovat ongelma, kun niihin kertyy ihan kaikkea. Meni hermot ja lappasin kaiken ylimääräisen pois tyhjään koriin, että näkisin, miltä näyttää ilman niitä. Laitoin myös " heippalaput" niihin, missä lukee, älä laske tasolle mitään!

Nyt, kun olen juuri laskemassa jotain, näen lapun ja yritän keksiä tavaralle toisen paikan. Nyt huomasin myös mistä se kaaos huomaamatta syntyy, tavara ei ehdi pesukoneeseen, kuitteja ym sälää kerääntyy tasolle, hiuslenkkejä, tyhjiä pusseja.

Pidän laput niin kauan, kunnes opin noudattamaan ilman niitä ohjetta.

Vierailija
911/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään samaa ongelmaa kuin minulla; (Arabian) ym. astioiden pohjassa se kohta, jossa ei ole lasitusta, ottaa jostain jotain tummentumaa? Rosterisesta tiskipöydästä/lavuaarista kai, muuta selitystä en keksi. Joidenkin vuokien pohjan ymmärrän, että ne ajan myötä tummuu, kun niitä vedetään uuniritilän päällä edes takaisin, mutta en oikein hyväksy, että normaalikäytössä olevat kupit ja lautaset ovat noin rumia pohjasta. Toki niitä pohjia ei paljon katsella, mutta nyt kun olen itse tämän ketjun innoittamana alkanut "nuolemaan nurkkia", niin tuokin juttu ärsyttää suunnattoman paljon.

Voisiko noiden puhdistamiseen käyttää tuota kehuttua Universal Stonea? Vai tehdä jonkinlaisen soodatahnan, vai miten niitä koittaisi saada puhtaaksi?

Vierailija
912/1330 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Induktioliesi

Millä saatte ne sateenkaaren värit eli rasvan pois ?

En tarkoita mitään läikkiä tms. vaan olet pyyhkinyt lieden niin tietyssä valossa ja kulmassa näkee todella selvästi ettei se puhdas ole.

Itse ole todennut ikkunanpesuaineen + mikrokuidun parhaaksi, toi pesuaine ei välttämättä ole se suositeltavin , toisaalta se pintahan on lasia.

Olen aina kyllä tiennyt , että roiskuu kun rapataan , mutta vasta tämä liesi näytti todella kuinka h *lvetisti.

Vierailija
913/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kismittää kirjoitti:

Jos olisikin postimerkkiä suurempi vaatehuone, tai enemmän kaappeja ei esim lasten pieneksi jäänyttä vaatetavaraa tarvitsisi säilyttää viikkotolkulla portaiden alla tai olkkarin hyllyssä. Kirpputori ei ole mikään nopea ratkaisu. Vien paljon kierrätykseen ja annan pois mutta aina on joku lähtevä pino jossakin odottamassa. Tähän en tässä asunnossa ole löytänyt ratkaisua, aiemmissa kodeissa oli aina hyvin säilytystilaa.

Kävisikö tuohon tavaroiden välisäilytykseen SmartStore lajittelu boksi? Se on ihan hyvänkokoinen 76l, ottaisi pois vaan ne sisälaatikot.

Vierailija
914/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kanssasiivoojat! :)

Potkikaa mua per seelle ettei tää jäis nyt tähän. Lattiat on viittä vaille valmiit ja ne kyllä niin törkeen huikeen hienot, mutta hullun iso urakka noissa tavaroissa vielä. Varasto on täynnä KAIKKEE ja mikä toi vaiva ylläpitää kotia joka päivä, aina noi samat. Ukkoki on tollanen sotkujen tekijä, ei toi tosta mihkään muutu vaikka linnan tästä rakentais ja laittais hopealautaset sen eteen.

Pitäskö ottaa pari päivää ja lähtee jonnekii ja sit taas yrittää jatkaa. ap

Vierailija
915/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään hyvää niksiä kartonkikeräykseen? Meillä on roskiskaapissa tilaa kolmelle astialle, minne kerätään muovi, bio ja sekajäte, mutta pahvit ei mahdu minnekään järkevästi kun ne vie niin paljon tilaa. Kaappitilat on hyvin rajalliset, enkä haluaisi mitään ylimääräisiä astioita näkyvillekään.

Vierailija
916/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta kanssasiivoojat! :)

Potkikaa mua per seelle ettei tää jäis nyt tähän. Lattiat on viittä vaille valmiit ja ne kyllä niin törkeen huikeen hienot, mutta hullun iso urakka noissa tavaroissa vielä. Varasto on täynnä KAIKKEE ja mikä toi vaiva ylläpitää kotia joka päivä, aina noi samat. Ukkoki on tollanen sotkujen tekijä, ei toi tosta mihkään muutu vaikka linnan tästä rakentais ja laittais hopealautaset sen eteen.

Pitäskö ottaa pari päivää ja lähtee jonnekii ja sit taas yrittää jatkaa. ap

Voisihan pieni huili tehdä hyvää. Mutta olette jo niin pitkällä, että nyt ei missään tapauksessa kannata jättää kesken! Ajattele sitä ihanaa, viihtyisää siistiä kotia. Sitten sitä on helppo ylläpitää kun kaikki on valmista. Ehkä tässä vaiheessa voisit olla murehtimatta varastosta kun sisätilojen laitossakin on oma tekemisensä. Käyt varaston kimppuun sitten kun koti on valmis.

Vierailija
917/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kellään hyvää niksiä kartonkikeräykseen? Meillä on roskiskaapissa tilaa kolmelle astialle, minne kerätään muovi, bio ja sekajäte, mutta pahvit ei mahdu minnekään järkevästi kun ne vie niin paljon tilaa. Kaappitilat on hyvin rajalliset, enkä haluaisi mitään ylimääräisiä astioita näkyvillekään.

Tää ei oo hyvä niksi mutta meillä toimitaan näin: kodinhoitohuoneessa iso jätesäkki kartongille...

Vierailija
918/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kartongit kestokassissa.

Vierailija
919/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin myös, kiitos ketjulle.

Raivattavaa toistaiseksi ei ole, kun sen operaation teen aina välillä. Mutta siivoaminen sai aivan uutta näkökulmaa.

- Vähensin entisestään tavaroita tasojen päällä. Lisäksi vessaan ostin seinään imukupilla kiinnitettävän telineen saippualle (Prisma), jotta altaalla ei olisi mitään ja se olisi helpompi ja nopeampi siivota.

- Myös keittiössä mulla on kuivauskaapista roikkuva suihkuteline, jossa puhdistusaine, tiskiaine, rätti, käsisaippua, sieni, altaan tulppa ja kumihanskat. Helpottaa kummasti kun siivousvälineet siellä missä niitä tarvii ja helposti. Ja alta pääsee pyyhkimään.

- Ostin myös kuivainlastan, ja kauan ärsyttänyt suihkun lasiseinä sai kyytiä sen ja Universal Stonen (kiitos siitäkin) avulla. Myös peilit nyt kiiltää.

- Robotti-imuri on kyllä huippukeksintö, meillä on sellainen malli joka myös pesee lattiat.

Vierailija
920/1330 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on roskien keräyslaatikot kaapissa vain biolle ja kuivajätteelle. Metalli ja lasi kerätään toiseen kaappiin kaupan hedelmäpusseihin. Muovikeräyspussi on milloin missäkin roikkumassa, pahvi ja paperi kerätään joko kestokasseihin tai paperikasseihin, mitkä ovat siinä jossain keittiössä. Kodinhoitohuoneeseen saisi hyvin kaikki samaan pisteeseen, mutta lopputuloksena olisi se, että kaikki roskat olisivat kuivajätteessä tai tiskipöydällä kun erinäiset perheenjäsenet kohtaisivat ylitsepääsemättömiä hankaluuksia muistaa koko kierrätystä. Vähän tämä epäkäytännöllinen keittiö turhauttaa, jossa ei aikoinaan ole osattu huomioon kierrätystä tässä mittakaavassa, mutta tämä toimii nyt näin ihan kohtuullisesti ja tuleepahan vietyä useammin nuo roskat. Mutta otan myös vastaan vinkkejä hyviin ratkaisuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi