Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun petit

Vierailija
13.04.2013 |

Oliko se ns. vahinko vai oliko kyseessä joku tuttava, jonka kanssa oli jotain flirttiä ollut jo pidempään?

Kerroitko kumppanillesi, vai jäikö salaisuudeksi? petitkö uudelleen. Miten syyllisyyden kanssa eli? Pystyitykö pettämisen jälkeen seksiin kumppanisi kanssa?

Pelkään, että petän vielä miestäni, kertokaa te kaikki kauhdeudet niin ehkä tulen järkiini. Tai ehkä sitten vain lähden täältä, jo ennen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah hah hah

Pettäjien pitäisi muka myöntää huonommuutensa niille jotka eivät petä??? Onko tämä vitsi? Ihmisyys ei ole ollenkaan niin mustavalkoista. Vaikka ihminen ei olisi pettänyt, voi hän olla tehnyt jotain paljon pahempaa. Pettämisen taustallakin voi olla monia syitä, jotka tekevät siitä vähemmän tuomittavan.

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 16:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:08"]

Toisaalta inhoan itseäni ja tekojani todella paljon ja häpeän itseäni kaikkien tuttavien edessä, jotka asiasta tietävät.

[/quote] Minusta tämä on merkki siitä, että sinussa on myös jotain kunnollisuutta. Ollenkaan kaikilla pettäjillä ei ole sen vertaa selkärankaa, että pystyisivät myöntämään huonommuutensa niille jotka elävät elämäänsä rehellisemmin ja tasapainoisemmin.

[/quote]

Vierailija
2/16 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petin pitkäaikaisen sähköpostituttavuuden kanssa täysin harkitusti ja selvinpäin. En myöskään kokenut minkäänlaista omantunnon pistosta, koska parisuhteestamme oli käytännössä jo kaikki muu paitsi asuntolaina kuollutta. Nukuimme samassa sängyssä, söimme samasta jääkaapista, hoidimme lapsiamme. Emme olleet käyneet missään yhdessä moneen vuoteen, kummankaan ei tehnyt mieli viettää vapaa-aikaa toistemme kanssa.

Olimme toki käyneet avioliittoneuvojalla monta kertaa, silloin tällöin keskustelleet että miksi tuntuu kaikki menevän vain ja ainoastaan huonosti, mutta eipä sitä tahtoa ollut kummallakaan tehdä asian paranemiseksi mitään.

Tunne, onnellisen yhdessäolemisen ihanuus vain loppui ja hiipui jonnekin. Ja kun sitä oli jatkunut riittävän pitkään ilman omaakaan halua parantaa asiaa, löysin netistä miehen joka oli tavallaan samassa tilanteessa omalla tahollaan. Kirjoitelimme pitkään, purimme tuntoja jne. Asuimme täysin eri puolilla Suomea, ja sähköposti oli ainoa yhteydenpitovälineemme. 

Sitten tuli se kerta, että meidän oli mahdollista tavata ja selvisi, että olisi mahdollista tavata useastikin muutaman kuukauden aikana. Käytimme tilaisuutemme hyväksi, niitten hellien hetkien avulla jaksoin pitkään vielä niiden muutaman kuukauden jälkeenkin. Tuntui hyvältä olla haluttu ja vielä paremmalta tuntui haluta jotakuta niin paljon, vaikka tiesinkin jo valmiiksi ettei suhde tule jatkumaan eikä vakavoitumaan.

Ehkä pitäisi katua? - en tiedä. Ikinä en miehelleni kertonut suhteestani, en edes silloin kun ilmoitin vihdoinkin haluavani avioeron. Miksi olisin loukannut häntä, minähän siinä periaatteessa tein väärin jos ajatellaan uskollisuusaspektia. Toisaalta kumpikin teimme väärin kun jatkoimme avioliittoa niinkin pitkään ja voimme niin huonosti monta vuotta molemmat ilman uskallusta lopettaa. 

En myöskään lähtenyt kännissä tai kostomielessä sänkyyn sen toisen miehen kanssa, vaan olin sitä ennen jo mielessäni miettinyt pystynkö elämään itseni kanssa jos sen teen. 

En hetkeäkään kadu sitä että olin suhteessa sen toisen miehen kanssa. Oikeastaan päin vastoin, se piti kokea että huomasin elämän olevan myös olemassa eikä vain harmaata, tasaista arkea jossa ei tunteita ole. Sain siitä myös voimaa irrottautua huonosta parisuhteesta ja ilmeisesti se oli myös sitä, mitä mies kaipasi; hän oli uusissa kihloissa jo ennen kuin harkinta-aika oli loppu. Nykyisin jo naimisissa.

Itse elin lasten kanssa pitkään, tapailin muutamia miehiä mutta yksikään ei tuntunut sellaiselle, jonka kanssa saisin suhteen, jossa kumpikin kokee saavansa sitä, mitä suhteelta etsii. 

Nyt minulle sellainen on. Ja nyt tiedän mitä asioita en halua enää tehdä, olen vahvempi ylipäätään elämässäni kuin mitä olin ennen. Minulla on myös suurempi halu onnistua ja välttää vanhoja virheitä, niin itsessäni kuin parisuhteessa. Nykyinen mies on myös itse eronnut, joten siinä mielessä olemme kokeneet saman, myös hän on pettänyt aikaisemmassa liitossaan eikä hänelläkään (omien sanojensa mukaan) ole halua tehdä sitä uudelleen.

Toivon, että hänelle ei sellaista tunnetta tulekaan :)

Elämä opettaa, erityisesti se on opettanut minulle sen, että en suhtaudu enää jyrkästi oikein kenenkään päätöksiin. Harmaan sävyt on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 16:33"]

Hirveän vaikeaa, ja kaikki on saanut alkunsa vain siitä, että mies ei halua meille yhteistä lasta.

ap.

[/quote] No tuohan on iso parisuhdeongelma, johon pettäminen ei edes toisi mitään helpotusta.

Vierailija
4/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuossa tilanteessa on ainoa ratkaisu. Ei puoliso voi päättää, että jäät lapsettomaksi, jos lapsen oikeasti haluat. Silloin vaihdetaan sellaiseen, jonka kanssa sen perheen voi perustaa. Minusta tuo on ihan itsestäänselvää.

Vierailija
6/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen positiivinen kokemus, vaikka suhde onkin jo ohi. En kadu tai tunne itseäni huonoksi ihmiseksi, vaikka tiedänkin, ettei toimintani yleisen moraalikäsityksen mukaan ole oikein.

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 14:59"]

Oli tuttava, jonka kanssa oli ollut flirttiä jo monta kuukautta. Nyt meillä on seksisuhde (tapaillaan siis säännöllisesti).

Suhde on pysynyt salaisuutena. Ollaan oltu tuon toisen miehen kanssa kavereita jo vuosia joten esim. päiväkahvit hänen luonaan ei ole mikään outo juttu. Nyt vain teemme muutakin kuin juomme kahvia....

Ja juu, pystyn seksiin aviomieheni kanssa (silloin harvoin kun sitä on tarjolla...). Syyllisyyttä en ole tuntenut laisinkaan. Oikeastaan tuntuu kuin olisin puhjennut ihan uuteen loistoon sivusuhteen myötä.

En pelkää, että pettäminen paljastuisi, koska siitä ei tiedä kukaan muu kuin minä ja se toinen mies.

No joo, mitään negatiivista ei ole kyllä sanottavana.

[/quote]

Vierailija
7/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 10:04"]

Ero tuossa tilanteessa on ainoa ratkaisu. Ei puoliso voi päättää, että jäät lapsettomaksi, jos lapsen oikeasti haluat. Silloin vaihdetaan sellaiseen, jonka kanssa sen perheen voi perustaa. Minusta tuo on ihan itsestäänselvää.

[/quote]

en minä lapsettomaksi jääkään, olisin vain halunnut yhteisen lapsen. Mutta en voisi toisaalta kuvitellakaan lasta kenenkään muun kanssa. ja ikääkin on 36, joten tuskin edes ehtisin kehenkään sitoutua niin, että lapsia voisi alkaa ajatella. ja onko se jo tällä iällä vaikeampaakin.

Tottakai järjellä tiedän, että ei pettäminen mitään apua asiaan tuo. Mutta sitten olisi syy erota. Nyt ei ole. Tavallaan minä olen se, joka tässä on kantansa muuttanut. Olen aina ollut sitä mieltä, että lapsia en enää koskaan lisää missään nimessä halua.

Vierailija
8/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeastaan edes välitä siitä, että olisin sitten huono ihminen. Huonoksi ihmiseksi tunnen nytkin koko ajan oloni. Olisihan vaihtoehto jättää mies, mutta huono olisin sittenkin.

Hirveän vaikeaa, ja kaikki on saanut alkunsa vain siitä, että mies ei halua meille yhteistä lasta.

ap.

[/quote]

Miksi pitäisi haluta. Elämässä on muutakin kuin lapset

Vierailija
9/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:01"]

Minä en oikeastaan edes välitä siitä, että olisin sitten huono ihminen. Huonoksi ihmiseksi tunnen nytkin koko ajan oloni. Olisihan vaihtoehto jättää mies, mutta huono olisin sittenkin.

ap.

[/quote]

[/quote]

Totta tämäkin, ja järjellä ajattelenkin sen noin. mutta tämä ei ole pelkästään järjen asia.

Vierailija
10/16 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 11:01"]

ap.

[/quote]

[/quote]

Totta tämäkin, ja järjellä ajattelenkin sen noin. mutta tämä ei ole pelkästään järjen asia.

Vierailija
11/16 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:08"]

Toisaalta inhoan itseäni ja tekojani todella paljon ja häpeän itseäni kaikkien tuttavien edessä, jotka asiasta tietävät.

[/quote] Minusta tämä on merkki siitä, että sinussa on myös jotain kunnollisuutta. Ollenkaan kaikilla pettäjillä ei ole sen vertaa selkärankaa, että pystyisivät myöntämään huonommuutensa niille jotka elävät elämäänsä rehellisemmin ja tasapainoisemmin.

Vierailija
12/16 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
13/16 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuttava, jonka kanssa oli ollut flirttiä jo monta kuukautta. Nyt meillä on seksisuhde (tapaillaan siis säännöllisesti).

Suhde on pysynyt salaisuutena. Ollaan oltu tuon toisen miehen kanssa kavereita jo vuosia joten esim. päiväkahvit hänen luonaan ei ole mikään outo juttu. Nyt vain teemme muutakin kuin juomme kahvia....

Ja juu, pystyn seksiin aviomieheni kanssa (silloin harvoin kun sitä on tarjolla...). Syyllisyyttä en ole tuntenut laisinkaan. Oikeastaan tuntuu kuin olisin puhjennut ihan uuteen loistoon sivusuhteen myötä.

En pelkää, että pettäminen paljastuisi, koska siitä ei tiedä kukaan muu kuin minä ja se toinen mies.

Vierailija
14/16 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikä ehkäisy?

Vierailija
15/16 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tyyppi, jonka tunsin vain "suurinpiirtein", pientä flirttiä oli ollut. Tunnustin miehelleni, koska hän alkoi ihmetellä käytöstäni ja minä aloi puhua erosta.

Lopputulos: ONNEKSI olen edelleen mieheni kanssa ja perhe on koossa. Mieheni koki täydellisen havahtumisen (vihdoin) ja saimme parisuhteemme aivan uudelle tasolle. Rakkaus ja onni löytyi oman miehen kanssa, mutta toki petoksen varjo vainoaa häntä vielä pitkään. Käymme säännöllisesti pariterapiassa. Minua tässä auttoi se, että "se toinen" paljastui lopulta täysin kusipääksi ja pahimman luokan valehtelijaksi. Toisaalta inhoan itseäni ja tekojani todella paljon ja häpeän itseäni kaikkien tuttavien edessä, jotka asiasta tietävät. Toisaalta mietin, että jos näin ei olisi käynyt, olisiko mikään koskaan muuttunut?

Vierailija
16/16 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 15:01"]

[/quote]

Mikä ehkäisy?

[/quote]

Kondomi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän