Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko oikeassa väi väärässä jos en anna kaikkia vauvanvaatteita siskolle?

Vierailija
13.04.2013 |

Mulla oli vauvanvaatteet äitini kotona säilössä ja se antoi ne kaikki siskolleni kysymättä multa lupaa ja kun protestoin äiti rupesi huutamaan kuinka itsekäs olen ja hänellä on oikeus tehdä hänen kotonansa lojuville vaatteille mitä tahansa. Siis ei mulla oo siskolle esim. käyttövaatteiden lainaamista vastaan mutta en ehkä ihan joka ikistä halua antaa tunnearvon takia ja koska meillä on itsellä haave toisesta lapsesta ja sisko kuitenkin asuu muualla että en niitä helposti takaisin saa. Mutta koko juttu on että voitteko uskoa mun äidin käytöstä! Siis multa olis pitänyt kysyä lupaa ja antaa rauhassa katsoa ne läpi ennen kun päätän,vai?? Nyt mun pitää nolona mennä mun siskon luokse (on täällä matkalla) noukkimaan niitä vaatteita sen matkalaukusta ja sekä äiti että sisko ovat mulle vihaisia. Huoh ...

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja mua niiiiiin naurattaa tän ketjun ihmiset :DDDDD Mä oon aivan Ap:n puolella. Mun mielestä tossa ei ole mitään outoa, että haluaa osan vaatteista säästää seuraavalle lapselleen. En pysty tajuamaan mikä ongelma ihmisillä on ja ovatko edes lukeneet koko ketjua läpi ja tajunneet koko keskustelun ideaa.. niin ihmeellisiä mielipiteitä. En itsekään meinaa antaa meidän 7kuisen vauvan vaatteita eteenpäin, juuri samasta syystä kuin Ap, sillä tarkoitus olisi tehdä toinen lapsi heti tässä lähivuosina, niin en todellakaan ala sitten taas ostelemaan kaikkia vaatteita. Meillä on suurin osa vaatteista ostettu kirpparilta tai olen ostanut kaverin muksujen hyvä kuntoisia vaatteita, lahjaksi saadut ovat uusia ja ostanut uusia jos on sattunut jotain aivan ihastuttavaa kohdalle. Sitten kun todetaan, että lapsiluku on meillä täynnä, niin aivan varmasti tulee annettua pois jos joku tarvitsee tai sitten myyn halvalla pois kaikki hyvä kuntoiset. Tietty, jos huomaan etten joitain vaatteita tarvitse tai ei vain tule käytettyä niin mielelläni annan niitä pois. Tuntuu siltä, kun ketjua lukee, että ihmiset kuvittelee, että Ap haluaa ihan vain huviksensa seisottaa lasten vaatteita kaapeissa ja piheyttään ei halua antaa pois :D Mikä ihmisii vaivaa! Aivan selvä syy miksi ei haluaisi antaa kaikkia vaatteita, tässä mistää sisaruskateudesta ole kyse tai siitä ettei jostain vaaterievuista osaa luopua kun pitää niitä ihmisiäkin tärkeämpinä.  Hohhoijjaa... en tiiä itkeäkö vai nauraako?

Vierailija
2/91 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, samoin, nauran silmät punaisina. :D Aivan uskomattomia mielipiteitä. Joo, vauvan vaatteet on vain vanhoja rättejä mitkä pitäisi heti antaa ensimmäisen lapsen jälkeen pois ja ostaa uudet tilalle kun toinen syntyy. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap:llä edes ole toista lasta. Hän haluaisi säästää vaatteet siltä varalta, että ehkä joskus tulee toinen lapsi. Kaikki nämä odotusvuodet vaatteita säilötään äidin nurkissa, ja vaikka sisko juuri nyt tarvitsisi vauvalleen vaatteita, ap ei anna. Mitä jos toista lasta ei tulekaan?

Vierailija
4/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaitoa hoi!

Ap on selvästi sanonut että olisi mielellään antanut suurimman osan vaatteista, olisi vaan halunnut ensin valkata sieltä itselleen muutaman jolla on tunnearvoa ja ehkä jotain säästöön seuraavalle. Tässä on kysymys siitä että ap:lta ei ole kysytty minkäänlaista lupaa vaatteiden käyttöön ja että automaattisesti oletetaan että kaikki vaatteet kuuluvat siskolle.

Kyllä vaatteet kuuluvat selvästi sille joka on ne ostanut eikä muilla ole niihin oikeutta. Jos ap haluaa antaa siskolle tai ei se on täysin hänen valintansa. On itse käyttänyt aikansa ja rahansa niiden hankkimiseen.

Vierailija
5/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2013 klo 19:37"]

Eihän ap:llä edes ole toista lasta. Hän haluaisi säästää vaatteet siltä varalta, että ehkä joskus tulee toinen lapsi. Kaikki nämä odotusvuodet vaatteita säilötään äidin nurkissa, ja vaikka sisko juuri nyt tarvitsisi vauvalleen vaatteita, ap ei anna. Mitä jos toista lasta ei tulekaan?

[/quote]

Tuli muita lapsia tai ei, vaatteet kuuluvat ap:lle, ei hänen siskolleen eikä todellakaan hänen  äidilleen jolla vaatteet olivat nimenomaan SÄILÖSSÄ.

Aivan törkeää käytöstä!

Vierailija
6/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n äiti kuulostaa samanlaiselta kuin omani. Tyrii, mutta ei voi myöntää sitä. Sen sijaan kaikin keuhkoin yrittää saada asian kuulostamaan siltä, että joku muu toiminut väärin. Sisko on tuskin tiennyt asiasta mitään ja kaikki olisi ollut hänen kanssaan sovittavissa, mutta mutsisi on välissä sekottanut pakkaa ja kertoillut siskollesi omaa väritettyä versiotaan. Todennäköisesti esittänyt asian hänelle niin, että sinä et halua antaa ahneuttasi tavaraa siskollesi.

Sama on tapahtunut niin monesti myös meidän perheessämme, että nykyisin kun mutsiltä lähtee mopo käsistä ja alkaa järjetön haukkuminen ja muiden perheenjäsenten värvääminen mukaan, ohitan hänet suoraan ja olen itse tekemisissä sisarustenkin kanssa. Näin on monet riidat vältetty.

Kyllä toi asia vielä selkenee siskosi kanssa, mutta ainoastaan niin että itse juttelet hänen kanssaan, etkä annan äitisi toimia välissä.

Vierailija
7/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet oikeassa.Vaatteet kuuluvat sinulle ja äidilläsi ei ole mitään oikeutta antaa niitä eteenpäin.Toivottavasti välinne silti säilyvät.

Itsellä kävi niin että lainasin sisarelleni ensimmäisen lapseni vaatteita ja pyysin palauttamaan kaiken jos meille joskus tulisi lisää lapsia...kiersin sitten kirppareita ja voit kuvitella järkytyksen kun huomasin että lapseni vaatteita oli siellä myynnissä.(Olen ostanut paljon ulkomailta ja satsannut vaatteisiin joten olivat laadukkaita)Syyllinen oli sisareni ällö anoppi joka oli vienyt ne sisareni lasten omien vaatteiden mukana myyntiin.Sisareni olisi toki pitänyt olla tarkempi mitä anopilleen antaa.Anoppi onneksi nykyään ex.Ottaa vaan päähän ne myydyt vaatteet, meillä nyt toinen lapsi, samaa sukupuolta joten olisi ollut niille käyttöä...siskon kanssa välit ei kyllä menneet pilalle kuitenkaan.Tavaraa se vaan on.

Vierailija
8/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 08:58"]

Ap:n äiti kuulostaa samanlaiselta kuin omani. Tyrii, mutta ei voi myöntää sitä. Sen sijaan kaikin keuhkoin yrittää saada asian kuulostamaan siltä, että joku muu toiminut väärin. Sisko on tuskin tiennyt asiasta mitään ja kaikki olisi ollut hänen kanssaan sovittavissa, mutta mutsisi on välissä sekottanut pakkaa ja kertoillut siskollesi omaa väritettyä versiotaan. Todennäköisesti esittänyt asian hänelle niin, että sinä et halua antaa ahneuttasi tavaraa siskollesi.

Sama on tapahtunut niin monesti myös meidän perheessämme, että nykyisin kun mutsiltä lähtee mopo käsistä ja alkaa järjetön haukkuminen ja muiden perheenjäsenten värvääminen mukaan, ohitan hänet suoraan ja olen itse tekemisissä sisarustenkin kanssa. Näin on monet riidat vältetty.

Kyllä toi asia vielä selkenee siskosi kanssa, mutta ainoastaan niin että itse juttelet hänen kanssaan, etkä annan äitisi toimia välissä.

[/quote]

Täällä ap.

Juuri näin, kuulostaa todella tutulta ja olen varma että näin hän asian olikin kuulemma esittänyt siskolleni. Hassua sitten että siskoni kuitenkin suuttui vaikka olin jo antanut hänelle vaikka mitä ja vielä ostanutkin uusia vaatteita päälle lahjoina.

Kuitenkin hyvä ehdotus toimia suoraan siskoni kanssa. Näin sitten teinkin että sanoin äidille että asia ei koske häntä ollenkaan ja olla puuttumatta asiaan sen enemmän. Ja tietenkin heti kun mahdollista haen kaikki säilötavarani luotaan pois. Sitten soitin siskolle ja kerroin hänelle suoraan vaatteiden tarkoituksen, että osan saa ottaa ja muut haluan säilyttää seuraavalle lapselleni ja että ei nyt vaan ole käytännöllistä että meillä on yhteiset vauvanvaatteet kun asumme niin kaukana toisistamme. Mutta hän saa toki lainata ja käyttää täällä ollessaan ihan niitä tunne arvokkaitakin, mutta kun lähtee haluan ne takaisin. Ja hyvin tähän asiaan suostui ja ymmärsi. Äiti oli todellakin esittänyt asian hänelle erilailla.

Joskus todellakin mietin tätä äitini mielentilaa ja mahdollista muistisairauttakin ... ei ole aina ollut näin mahdoton, vanhetessaan ollut vaiheittain todella sietämätön.

Vierailija
9/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 09:35"]

Ap, olet oikeassa.Vaatteet kuuluvat sinulle ja äidilläsi ei ole mitään oikeutta antaa niitä eteenpäin.Toivottavasti välinne silti säilyvät.

Itsellä kävi niin että lainasin sisarelleni ensimmäisen lapseni vaatteita ja pyysin palauttamaan kaiken jos meille joskus tulisi lisää lapsia...kiersin sitten kirppareita ja voit kuvitella järkytyksen kun huomasin että lapseni vaatteita oli siellä myynnissä.(Olen ostanut paljon ulkomailta ja satsannut vaatteisiin joten olivat laadukkaita)Syyllinen oli sisareni ällö anoppi joka oli vienyt ne sisareni lasten omien vaatteiden mukana myyntiin.Sisareni olisi toki pitänyt olla tarkempi mitä anopilleen antaa.Anoppi onneksi nykyään ex.Ottaa vaan päähän ne myydyt vaatteet, meillä nyt toinen lapsi, samaa sukupuolta joten olisi ollut niille käyttöä...siskon kanssa välit ei kyllä menneet pilalle kuitenkaan.Tavaraa se vaan on.

[/quote]

Ap täällä taas.

Todella törkeä veto anopilta! Olisin ollut aivan raivoissani. Toivottavasti ostit ne takaisin kirppikseltä ja lähetit anopille laskun. :)

Joo, ja eiköhän tässä kaikkien välit säily. Kysymys periaatteista ja muiden kohtelusta mutta niinpä, tavaraa vaan ...

Vierailija
10/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^   oho, tulipa kirjoitusvirheitä, kirjoitan puhelimella. :)

Vierailija
11/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 19:28"]

Tää nyt on varmaan kun seinille puhuisi, mutta muistakaa naiset että kyse on vaatteistaö. Ihan vaan kangaspaloista joilla vauva peitetään kylmältä. 

Minun siskoni ei puhu minulle koska meillä on maailman typerin riita, olen siis periaatteessa menettänyt siskoni eikä yksikään vaatekappale voi ikinä paikata sitä tyhjyyttä joka on sydämessä. 

Ne on ihan oikeesti vaan vaatteita. Arvostakaa ja vaalikaa sitä mikä on ihan oikeesti tärkeää ja tekee elämästä elämisen arvoista.

[/quote]

No eikö sille äidille tai siskollekin voisi sanoa samaa?

Minä kyllä väittäisin, että äiti tai sisko (tai kaveri tai kuka tahansa muu) joka on piittaamaton, itsekäs ja toisten toiveita kunnioittamaton noinkin mitättömissä jutuissa kuin tällainen vaateasia, tuskin kunnioittaa minua yhtään sen enempää niissä "elämän tärkeissä asioissa".

Jos olisin ap, minua ei kiinnostaisi niinkään vaatteet vaan se, mitä tuo kunnioituksen puute sanoo näiden ihmisten suhtautumisesta minuun ihmisenä.

Vierailija
12/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät kelle vaatteesi annat. Ei se ole itsekkyyttä. 

Ja ei sinun pidä mennä niitä vaatteita keräilemään vaan siskosi ja äitisi palauttaa ne anteeksi pyyntöjen kera! 

Vierailija
13/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 09:43"]

Minä en oikeasti ymmärrä tällaisten aloitusten tarkoitusta.

Moni näkyy laillani miettivän syytä, miksi näin pääsi käymään. Niin ja ratkaisukeinoa, miten voisi asian ratkaista. On ehdotettu muistihäiriöistä vahinkoon ja kaikkeen mahdolliseen.

Mutta ainoa, mitä aapeet haluaa kai näillä ketjuilla, on haukkuminen. Voi kun sun äitis ja siskos on paska ja moukka ja inhottava ja hullu jne..[/quote]

Etkö muka ihan oikeasti ymmärrä, että joskus on mukava vähän purkautua ja saada sympatiaa jos jokin sinänsä vähäpätöinenkin asia ärsyttää?

Parempi purkautua av-palstalle kuin saada järjetön perheriita aikaiseksi purkautumalla asianosaisille, se on mun mottoni.

Vierailija
14/91 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2013 klo 14:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 19:28"]

Tää nyt on varmaan kun seinille puhuisi, mutta muistakaa naiset että kyse on vaatteistaö. Ihan vaan kangaspaloista joilla vauva peitetään kylmältä. 

Minun siskoni ei puhu minulle koska meillä on maailman typerin riita, olen siis periaatteessa menettänyt siskoni eikä yksikään vaatekappale voi ikinä paikata sitä tyhjyyttä joka on sydämessä. 

Ne on ihan oikeesti vaan vaatteita. Arvostakaa ja vaalikaa sitä mikä on ihan oikeesti tärkeää ja tekee elämästä elämisen arvoista.

[/quote]

No eikö sille äidille tai siskollekin voisi sanoa samaa?

Minä kyllä väittäisin, että äiti tai sisko (tai kaveri tai kuka tahansa muu) joka on piittaamaton, itsekäs ja toisten toiveita kunnioittamaton noinkin mitättömissä jutuissa kuin tällainen vaateasia, tuskin kunnioittaa minua yhtään sen enempää niissä "elämän tärkeissä asioissa".

Jos olisin ap, minua ei kiinnostaisi niinkään vaatteet vaan se, mitä tuo kunnioituksen puute sanoo näiden ihmisten suhtautumisesta minuun ihmisenä.

[/quote]

Totta, ja tiedostan tämän. Ja esimerkkejä tällaisesta käytöksestä molempien kohdalla riittää. En kuitenkaan ole sellainen ihminen joka lyö välit poikki ja elää ilman ainoaa äitiään ja siskoaan.  Täytyy kai vain yrittää löytää ne positiiviset asiat jokaisesta tärkeästä suhteesta ja yrittää välttää draamaa. Vaikka tässä nyt puhutaan vain vaatteista olen myös oppinut että tällaisten ihmisten kanssa täytyy osata pitää puolensa tai he ottavat kaiken minkä tuskin voivat ja sinä jäät joka kerran ilman.

t. ap

Vierailija
15/91 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no nyt äiti näyttää rauhoittuneen mutta sisko ei voinut odottaa että pääsisin käymään ja katsomaan vaatteet läpi, on jo ilmoittanut että saat kaiken en halua mitään jos ne niin tärkeitä ovat ja nyrpeänä ja loukkantuneena lähtenyt kaupungille jossa äitini ostaa hänelle uudet vaatteet lapsellen. Huh huh.

Vierailija
16/91 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 22:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:58"]

Ap:lle vaate on tärkeämpi kuin oma sisar. Taikka vaatteesta saatava rahallinen hyöty.

[/quote]

:D

Tää on aika naurettava kommentti, luitko koko ketjun?

Sanottakoon nyt taas uudestaan että tässä ei puhuta rahasta vaan tunne arvosta muutaman kohdalla. En ole lastenvaatteiden palvoja ja suurin osa näistä vaatteista on ihan peruskamaa josta ehkä saisi kirpparilla 50c. Mua ärsyttää että äitini ja siskoni tuntevat olevansa automaattisesti etuoikeutettuja lasteni vaatteisiin. Olen jo antanut siskolleni ison jasan vaatteita, sekä lasteni vanhoja että uusia lahjoina josta siskoni ei edes kiittänyt vaan jotenkin vaan oletti että ne kuuluvat hänelle. Onko tämä sinusta oikein?

Vierailija
17/91 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:13"]

Voi herrajumala mikä huuto jostain rytkyistä! Ne on vaatteita, ja vielä käytettyjä sellaisia, vanhoja ja kuluneita. Millainen ihminen ei anna omalle siskolleen ihan ilmaiseksi niitä, jos siskolla ei ole varaa ostaa uusia? Mieluummin siis myy jollekin tuntemattomalle jossain kirppiksellä!

Minä juu olen kuopus ja ikäni kulkenut isosiskojen vanhoissa vaatteissa. Arvatkaapa, olenko edes huolinut keneltäkään omalle lapselleni vanhoja vaatteita? No en tod. Minun lapseni saa aina uusia vaatteita, kenkiä ja urheiluvälineitä. Ei tarvitse toisten vanhoissa kulkea ja hävetä olemustaan kuten minä lapsena, kun isosiskot kulkivat uusissa ja hienoissa. Mutta jos joku on ollut kiinnostunut minun lapseni käytetyistä vaatteista, en todellakaan ole niistä mitään hintaa pyytänyt. Säälinyt lähinnä sitä ihmistä (ja lasta), jolla ei ole varaa uusiin ja ihan ikiomiin vaatteisiin.

Ei tulisi mieleenikään urputtaa jostain käytetyistä vaatteista, jotka sitä paitsi ovat olleet jossain varastossa ties kuinka kauan tarpeettomina. Mitä tunnearvoa voi liittyä johonkin kangassuikaleeseen? Se ihminen siellä vaatteen sisällä kai se tärkein on.

[/quote]

Juuri näin. Olen itsekin ehkä jo ap.n äidin ikäluokkaa ja lapseni ovat jo aikuisia. Ymmärrän siinä mielin sitä äitiä, että meidän nuoruudessa ei lastenvaatteet olleet mitään brassailukamaa ja merkkivaatteita. Silloin ostettiin tavallisia lastenvaatteita. Halpoja potkupukuja yms. äitiysavustuslaatikon vaatteet oli kova sana. Tämä on meidän sukupolvelle outoa, että ostetaan kalliita vaatteita, jotka maksaa maltaita ja äitiysavustuslaatikon vaatteet on paskoja. Ei niihin ennen tuhrattu tuhansia euroja, vaan ostettiin ihan peruskamaa, mikä annettiin seuraavalle ja sitä seuraavalle.

Ihmeissäni katson esimerkiksi nykyään noita vaunuja. Vauvat on nykyään kaikkine vaunuineen ja merkkivaatteineen niin kalliita, että ei kai kohta kukaan raski vauvoa tehdä. Ei ennen vauvoja tehty siksi, että saatiin pukea niitä kalliilla merkkivaatteilla näyttelyesineiksi. Rääsyt oli rääsyjä ja sillä selvä.

Joten äiti on saattanut ajatella, että kun on laatkoittain rääsyjä, pannaan eteen päin. Eikä ole tajunnut, että nykyajan äidit kilpailee lastensa vaatteiden merkeillä, kenellä on kalliimpaa.

Minä mieluummin pitäisin siskoni ja arvostaisin lastani, kuin jotain rätei ja lumpui. Ostakaa halvempaa, niin ei maailma kaadu ja sukulaissuhteet johonkin vaatteeseen.

Vierailija
18/91 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä pääsee helpommalla, kun ei ripustaudu materiaan. Ne on vaan vaatteita. Muistot säilyy valokuvissa ja videoissa. Uskon siihen, että mitä enemmän annan, sitä enemmän saan. Jos joskus saat lisää lapsia, ehkä äitisi ja siskosi muistaa sinulta saadut vaatteet ja saat takaisin jotain uutta, kivaa, ihanaa. Älä tee tästä numeroa, vaikka äitisi olisi voinut toimia huomaavaisemmin. Jos et koskaan saa lisää lapsia, voi laatikolliset vauvanvaatteita alkaa tuntua katkeralta. Tsemppiä!

Vierailija
19/91 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2013 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 21:13"]

Voi herrajumala mikä huuto jostain rytkyistä! Ne on vaatteita, ja vielä käytettyjä sellaisia, vanhoja ja kuluneita. Millainen ihminen ei anna omalle siskolleen ihan ilmaiseksi niitä, jos siskolla ei ole varaa ostaa uusia? Mieluummin siis myy jollekin tuntemattomalle jossain kirppiksellä!

Minä juu olen kuopus ja ikäni kulkenut isosiskojen vanhoissa vaatteissa. Arvatkaapa, olenko edes huolinut keneltäkään omalle lapselleni vanhoja vaatteita? No en tod. Minun lapseni saa aina uusia vaatteita, kenkiä ja urheiluvälineitä. Ei tarvitse toisten vanhoissa kulkea ja hävetä olemustaan kuten minä lapsena, kun isosiskot kulkivat uusissa ja hienoissa. Mutta jos joku on ollut kiinnostunut minun lapseni käytetyistä vaatteista, en todellakaan ole niistä mitään hintaa pyytänyt. Säälinyt lähinnä sitä ihmistä (ja lasta), jolla ei ole varaa uusiin ja ihan ikiomiin vaatteisiin.

Ei tulisi mieleenikään urputtaa jostain käytetyistä vaatteista, jotka sitä paitsi ovat olleet jossain varastossa ties kuinka kauan tarpeettomina. Mitä tunnearvoa voi liittyä johonkin kangassuikaleeseen? Se ihminen siellä vaatteen sisällä kai se tärkein on.

[/quote]

Juuri näin. Olen itsekin ehkä jo ap.n äidin ikäluokkaa ja lapseni ovat jo aikuisia. Ymmärrän siinä mielin sitä äitiä, että meidän nuoruudessa ei lastenvaatteet olleet mitään brassailukamaa ja merkkivaatteita. Silloin ostettiin tavallisia lastenvaatteita. Halpoja potkupukuja yms. äitiysavustuslaatikon vaatteet oli kova sana. Tämä on meidän sukupolvelle outoa, että ostetaan kalliita vaatteita, jotka maksaa maltaita ja äitiysavustuslaatikon vaatteet on paskoja. Ei niihin ennen tuhrattu tuhansia euroja, vaan ostettiin ihan peruskamaa, mikä annettiin seuraavalle ja sitä seuraavalle.

Ihmeissäni katson esimerkiksi nykyään noita vaunuja. Vauvat on nykyään kaikkine vaunuineen ja merkkivaatteineen niin kalliita, että ei kai kohta kukaan raski vauvoa tehdä. Ei ennen vauvoja tehty siksi, että saatiin pukea niitä kalliilla merkkivaatteilla näyttelyesineiksi. Rääsyt oli rääsyjä ja sillä selvä.

Joten äiti on saattanut ajatella, että kun on laatkoittain rääsyjä, pannaan eteen päin. Eikä ole tajunnut, että nykyajan äidit kilpailee lastensa vaatteiden merkeillä, kenellä on kalliimpaa.

Minä mieluummin pitäisin siskoni ja arvostaisin lastani, kuin jotain rätei ja lumpui. Ostakaa halvempaa, niin ei maailma kaadu ja sukulaissuhteet johonkin vaatteeseen.

[/quote]

Et ole taitanut lukea ketjua ollenkaan. Juuri mainitsin että tässä ei ole kysymys mistään kalliista merkkivaatteista vaan siitä että haluan säästää itselleni muutaman, 2-3 joilla on eirtyistä tunne arvoa. Olisin itse iloinen jos äitini oisi säästänyt muutaman omani jota lapseni voisi nyt käyttää.

Vierailija
20/91 |
14.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon myös että siskollani on varaa omiin ja uusiin hän vai mielummin ottaisi minulta ilmaiseksi mikä on ärsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme