Huonolaatuisin tuote jonka olet koskaan ostanut ?
Itse ostin IISI juuresharjan ja siitä irtosivat kaikki ne pienet muoviharjakset muutaman harjausliikkeen jälkeen, pelkkä muovirunko jäi jäljelle. Pahoittelivat asiaa ja laittoivat tiskirätin korvaukseksi postissa.
Vatkaan veivaan
Kommentit (3026)
Vierailija kirjoitti:
Jyskin tuolit, ostin kahdeksan kappaletta joista kolme on kappaleina. Tuolit ovat kauniit mutta niillä ei voi istua, ovat niin heikkoa materiaalia, että hajoavat melkein itsestään. Nämä tuolit ovat meillä melko vähällä käytöllä ja nykyään on pakko varoittaa ihmisiä, että istukaa varovasti etteivät hajoa altanne. Eivät kuitenkaan olleet halvimmasta päästä...
Kotimaiset kengät, talvikengistä tippui pohja ensimmäisen viikon jälkeen. Tuolloin vielä tuputettiin suomalaisen työn laatua mm. kengissä. Tämän jälkeen en enää uskonut.
Itse ostin muutama vuosi sitten halvat tarjouksessa olevat tekstiiliverhoillut keittiöntuolit Jyskistä jotka edelleen on ihan moitteettomassa kunnossa. Niissä on metaliset jalat ja kangasverhoilu. Ihmettelin, että miten niin halvalla saa hyvät tuolit. Kangas on kestänyt tosi hyvin ja on jämäkkää. Kyseinen malli on poistunut myynnistä jo harmillisesti. Hintaansa nähden todella kestävät. Ovat siisteinäkin pysyneet kun muistaa aina tahrat poistaa.
Porukka ostaa muutamalla eurolla kamaa jotka normaalisti maksaa satasia ja kummastelee kun menee rikki tai toimii huonosti. Järki käteen.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Matkalla käytettävä Aeropress -kahvinkeitin. Pitäisi tulla painamalla yksi kuppi kahvia kerrallaan. Aivan paska, suodatinpaperi tukkeutui eikä mikään painaminen auttanut, lopulta paperi antoi periksi, tuloksena pieni liru kahvia jossa porot seassa.
Kokeilin monta kertaa, ja lopulta annoin periksi ja heitin roskiin. 40€ hukkaan.
Heh! Kyseisellä aparaatilla tuhansia kahvikuppeja tehneenä voin kertoa että vika oli käyttäjässä. On aivan loistava ja kätevä laite ja saa tehtyä parempaa kahvia kuin Moccamasterilla. Youtubesta löytyy ohjevideoita.
Itse ostan vain Suomessa, Saksassa, Sveitsissä, Ruotsissa ja USA:ssa sekä Japanissa tehtyä tavara, vaatteita, ruokaa, yms. ihan kaikkea nykyisin. On todella vaativaa välillä ja kallistakin, mutta kun ostaa vain vähän ja tarvittaessa niin raha riittää eikä tule ostettua turhaa rojua eikä tarvitse ravata kaatopaikalla. Ainoa Kiinakrääsä mitä minulla on on iPhone ja iPad.
Sloggi-alushousut. Kolmet olen eläessäni ostanut ja kaikista sormi läpi sivusaumasta ylös nostaessa. Jos ei ensimmäisellä nostokerralla, niin toisella.
Kauppaketjun elintarvike-kylmähyllyltä Classic pizza vihr.pahvilootaan verhottuna. Hinta hieman toistakymppiä eli ei eivan roiskeläppä luokkaa.
Tuote oli kuitenkin läpinäkyvä lätty ,kirjaimellisesti.Makua nimeksikään.
Todellinen kusetusfiilis jäi tästä .EI TOISTU.
Vierailija kirjoitti:
By Pias neule ja samasta butiikista leggarit. Korkea hinta ja menivät pesussa (joo kyllä pesin ohjeiden mukaan) karmeaan kuntoon parin pesun jälkeen.
Sama kokemus By Piasista. Sain lahjaksi viime jouluna 160 euroa maksaneen pitkän villatakin. Käytin villatakkia kotona ja kahden kuukauden käytön jälkeen se oli venähtänyt täysin muodottomaksi liekkohelmaksi ja nyppyyntynyt takkuiseksi. Ja minä sentään teen vain läppärin edessä etätöitä enkä muutenkaan touhua mitään puseroa rasittavaa. Enkä edes pessyt sitä kertaakaan.
Villatakin ostaja kävi tekemässä reklamaation ja myyjä sanoin "sen kuuluukin näyttää tuollaiselta". No ei kuulu.
Semmoinen tuote, joka ei kestä normaalia käyttöä, eikä täytä tehtäväänsä millään tavalla, ei pitäisi valmistaa alunperinkään! Se ei ole edes sen halvan hintansa arvoinen ja pelkästään tuhlaa luonnonvaroja ja aiheuttaa päästöjä valmistuksessa ihan turhan takia!
Tuollainen tuhlaus pitäisi kieltää ensin, ennenkuin aletaan syyttelemään tavallisia ihmisiä "kulutuksesta" ja "luonnonvarojen haaskaamisesta".
Kun se paskatuote on päätynyt jo myyntiin saakka, on jo myöhäistä. Sen valmistus olisi pitänyt estää jo alunalkaenkin! Viherpiipertäjät haukkuvat väärää puuta taas jälleen kerran...
Audi A3 Sportback oli kyllä rankka pettymys laadultaan: vaihdelaatikko laukesi, EGR venttiili hajosi ja lopulta moottoria ei enää voinut korjata.
Myin auton romuna jollekin jobbarille joka kunnosti ja veti hyvät rahat kun sai sen myytyä vähänajettuna autona jollekin hölmölle.
Audi on mukava auto ajaa mutta yli 5 vuotiaaseen yksilöön ei kannata kajota kuten ei mihinkään VAG ryhmän autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkkiruuvisyndrooma kirjoitti:
Fiskarsin lapio...kaivoin puskaa irti maasta. Kun olin pari kertaa tuupannut lapion maahan, siitä tuli korkkiruuvi. Sen lisäksi että puska ei lähtenyt, hommista ei tullut mitään sen naurunremakan takia. En tiedä mille pulkannarutyöntekijöille nykyajan lapiot tehdään, mutta voisi olettaa, että lapiolla pitää voida kaivaa. Niin ja olen nainen, joten mikään kipparikallen olemus ei tätä selitä...
Itse olin lähes kuolla nauruun lukiessa viestiäsi, eihän kukaan voi olla noin tyhmä.
Itse painan 135 kg, ja voin hyppiä täydellä painollani vasta ostamani Fiskars-lapion päällä kaivaessani maata.
Lapiossa se vika ei varmasti sinun tapauksessasi ole ollut, et vain ilmeisesti vain ymmärrä eri lapiotyyppien eroa. Toki kaikista lapioista voisi tehdä niin kestäviä, että niillä voisi kaivaa maata. Tällainen lapio vain olisi yliraskas ja kömpelö, eikä se kelpaisi kenellekään.
Eihän olisi mitään järkeä tehdä lapiota, joka ei soveltuisi tämän vuoksi käyttötarkoitukseensa, vai oletko eri mieltä?
Lapiolla on tarkoitus kaivaa maata. Eli lapio, jolla näin ei voi tehdä, mitäs hyötyä siitä on? Käyttökelvoton se on silloin.
Itse olin kuolla nauruun kun tajusin että painat 135kg!
KappAhlin Stella skinny farkut (40e). Erehdyin ostamaan ne heinäkuun alussa 2021 ja syyskuussa olivat jo aivan lörpähtäneet ja täynnä poikittaisia "rypytyksiä", joita normaalisti tulee joustaviin farkkuihin parin kolmen vuoden jälkeen.
Pitäisikö vaatteiden materiaalin kestää käytössä pidempään kuin vain 3 kuukautta? Maapallo hukkuu tähän vaateroskaan.
Ja samaa roskaa tuottaa nykyään niin H&M, Luhta, Lindex, NewYorker, Esprit kuin Adidaskin. Pelkkää kuraa tarjolla joka kaupassa, kankaat lerpahtavat ja nyppyyntyvät pilalle ensimmäisen parin käytön jälkeen.
Saisiko vaatteisiin jonkun pakollisen pilling -merkinnän ja kuosissapysyvyysmerkinnän, tai yleisen kestävyysmerkinnän? Esim. luku, joka kertoo, kuinka monta pesua ja käyttökertaa vaate kestää menemättä pilalle. Huonekaluverhoiluissa on jo joissain merkittynä pilling -luku, joka kertoo, kuinka herkästi materiaali nyppyyntyy. Itse jättisin joka ikisen nukkaantuvan ja heti lerpahtavan vaatteen sinne myyjäliikkeen omaksi iloksi, jos nämä "ominaisuudet" vain vaivauduttaisiin asiakkaille etukäteen kertomaan.
Ne on joskus aika hyviä ne lidlin tuotteiden takuuajat. Takapenkin suojassa (koirille) oli vuosia. Eri asia on löytääkö sitä kuittia enää mistään vuosien päästä. Rikkihän se vetoketju meni aika äkkiä siinä suojassa.
Merkkiä en muista, mutta olikohan Gigantista ostettu ihan ns. normaalihintainen leivänpaahdin. Muutaman kerran käytettiin, sitten vaan lakkasi yksinkertaisesti toimimasta. Jäi muun elämän keskellä viemättä palautukseen.
Iittalan Kartio-lasit, ne isot. Ostin muistaakseni 10kpl, ja varmaan vuoden-parin sisällä ne kaikki hajosivat itsekseen. Niihin vaan ilmestyi särö (ei edes reunaan, vaan jonnekin keskelle) joka äkkiä laajeni ja hei hei lasi. Ihan normaalisti niitä käytettiin, ei kolhittu tai muuta, ja tiskikoneeseen ladattiin niin ettei nyt kamalasti hakkaudu vastakkain. Mutta kun ei kestä niin ei kestä. Kyllästyneenä ostin yhden lasisetin Prismasta, jotain ihan merkittömiä peruslaseja, samoin olen ostanut Ikeasta sellaisia vähän Kartioiden näköisiä. Hyvin kestävät, eivätkä edes naarmuunnu, ja uskaltaa ottaa käteen ilman, että tarvitsee pelätä lasin poksahtamista.
Joskus nuorempana tuli ostettua aika monta paria keinonahkakenkiä. Eihän ne kestä, vaan alkavat yksinään hapertua. Joskus laitoin iltamenoon ihan ehjät ja normaalin näköiset kengät jalkaan, olivat olleet sitä ennen aika kauan käyttämättä. Illan mittaan kenkien pintakerros alkoi iloisesti kuoriutumaan pois :D Onneksi vastapainoksi löytyy useampi pari nahkakenkiä, joita olen käyttänyt monia jo yli 10 vuotta, ja ihan ovat käyttökunnossa edelleen. Kantalappuja nyt toki joutuu välillä uusimaan (varsinkin kun monissa "hyvissäkin" kengissä se alkuperäinen kantalappu on surkea muovinen lirpake), mutta muuten riittää kun välillä putsaa ja käyttää jotain nahanhoitoainetta. Yhdetkin nahkasaappaat ostin kirpparilta, varmaan 12v sitten, kantalaput on vaihdettu kerran ja edelleen on kuin uudet. Nyt näyttää, että vetoketjut alkavat pikkuhiljaa mennä huonoon kuntoon, mutta vielähän nekin voi vaihtaa, ja tulee seuraavat 10v käyttöikää lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ne on joskus aika hyviä ne lidlin tuotteiden takuuajat. Takapenkin suojassa (koirille) oli vuosia. Eri asia on löytääkö sitä kuittia enää mistään vuosien päästä. Rikkihän se vetoketju meni aika äkkiä siinä suojassa.
3 vuotta yleensä tuotteessa takuutuotteissa lidlissä.
joku philipsin kuuloke, josta ne korvapehmusteiden feikkinahkat (eli muovit) alkoi kuoriutua pois noin 2 viikon käytön jälkeen. hain toiset, sama juttu. vaitin philipsille, ei mitään vaikutusta, he eivät korvaa, olen varmasti käyttänyt niitä väärin, he eivät koskaan olleet kuulleet, että mitään tuollaista voi tapahtua. Sen jälkeen vahingossa ostin jonkun philipsin mp3-soittimen jonka kuulokeliitin hajosi sitten noin 2 kuukauden käytön jälkeen. Sama juttu. Uusi vastaava laite, sama vika. Asiakaspalvelu ei korvaa mitään. Tuolloin päätin, että philipsin p a s kaan en enää koskaan koske.
Miesten bokserit Prismasta, ratkesivat haaruksista kun laitoin kotona jalkaan.
Joko otin liian pientä kokoa tai sitten kaljavauva potki mahassa.
hahahaaqw kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Matkalla käytettävä Aeropress -kahvinkeitin. Pitäisi tulla painamalla yksi kuppi kahvia kerrallaan. Aivan paska, suodatinpaperi tukkeutui eikä mikään painaminen auttanut, lopulta paperi antoi periksi, tuloksena pieni liru kahvia jossa porot seassa.
Kokeilin monta kertaa, ja lopulta annoin periksi ja heitin roskiin. 40€ hukkaan.Heh! Kyseisellä aparaatilla tuhansia kahvikuppeja tehneenä voin kertoa että vika oli käyttäjässä. On aivan loistava ja kätevä laite ja saa tehtyä parempaa kahvia kuin Moccamasterilla. Youtubesta löytyy ohjevideoita.
Loistohärveli, tosin se normaalikokoinen, ollut lähes päivittäisessä käytössä vuodesta 2008. Kumpi on parempi, paperi vai kestosuodatin?
turkkilainen starttipistooli.aikoinaan kun niitä sai ostaa vielä .nii 19 v tietenkin ostin sellaisen uudeksivuodeksi, piti ampua sarjatulta..jee.no ekalla sarjalla luisti lensi mäkeen ja sinne jäi.lunta metri.joskus 2012 kai.heitin loputkin metsään....
Aplen mini padi...sen jälkeen kiertänyt aplet kaukaa...