Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Polveni ovat jo sökönä ja diabeteksen sain jo 11-vuotiaana. Olen ollut painoni vuoksi lastensuojelun asiakas ja sairaalahoidossa.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Toivon laihtuvani, mutta nyt ei ole motivaatiota siihen. Tiedostan terveysriskit enkä usko eläväni edes viisikymppiseksi.
Olen keskittynyt niin kovasti opintoihin ja töihin, etten ole miettinyt hirveästi itseäni ja olen laiminlyönyt terveyttäni. Ruokailu on niin helppo kuitata suklaapatukalla tai munkeilla ja illalla nopeasti joku lihapiirakka grilliltä tai pakastepitsa uuniin ja tadaa, obesiteetti iskee.
Ap

Vierailija

Koko elämäni on pyörinyt painon ympärillä, en ole ehtinyt ajatella juuri muuta elämäni aikana.
Tänä keväänä lauhdutin 15kg mutta lihoin kesäkuun aikana kaiken takaisin.
Ap

Vierailija

Opiskelen tradenomiksi, pohjakoulutuksena yo-merkonomi. Olen töissä tilitoimistossa.
Pidän työstäni kovasti.
Olen joskus harkinnut lihavuusleikkausta mutta riskit pelottaa liikaa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä sait pyörän joka kestää sinut; itse olen 174 cm/137 kg enkä usko että mikään pyörä kestää.

Häh? Olen ajellut 12 vuotta Nopsan yksivaihteisella mummopyörällä eikä ole ollut mitään ongelmia. Paino on tuona aikana sahannut välillä 115-140 kg.

Ei ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Opiskelen tradenomiksi, pohjakoulutuksena yo-merkonomi. Olen töissä tilitoimistossa.
Pidän työstäni kovasti.
Olen joskus harkinnut lihavuusleikkausta mutta riskit pelottaa liikaa.
Ap

Ei ahmimishäiriöisille edes tehdä lihavuusleikkausta. Ahminta venyttäisi sen vatsalaukun uudelleen tai se saattaisi revetä liitoksistaan.

Vierailija

Mitä hoitoa olet saanut ahmimishäiriöön? Auttaako mikään lääke? Ongelma on siis mielenterveyden puolella? Auttaisiko jos vanhempasi vain estäisivät syömisen esim. puoleksi vuodeksi?

Vierailija

Olen vain käynyt terapiassa, ei apua. sairaalassa olen myös ollut laihdutusjaksoilla lapsena, ei apua. En miellä itseäni nuoreksi naiseksi enkä oikeastaan osaa kadehtia hoikkia naisia, sillä en koe olevani samaa lajia heidän kanssaan. Olen ensisijaisesti lihava, toissijaisesti ihminen ja nainen.
Kotona asuessani ruokailuani rajoitettiin, mutta söin salaa.
Ap

Vierailija

Olen henkisesti sairas ja kokenut seksuaalista hyväksikäyttöä, joten halusin tehdä itsestäni epäviehättävän. Lisäksi minulla on ahmimishäiriö. Nämä syyt Yhdessä johtivat lihomiseeni.
Ap

Vierailija

Tietävätkö vanhempasi ja terapeutit hyväksikäytöstä? Koetko saaneesi apua tai haluisitko nyt saada apua? Minulla on ihana pieni tytär ja tuli paha mieli kuulla mitä olet joutunut kokemaan, haluaisin suojella teitä ja muitakin lapsia. Rakkautta sinulle, olet arvokas ja tärkeä. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat