Tradenomin koulutuksella tilintarkastajan työhön
Onko jollain tietoa, millaista on työskennellä tradenomina tilintarkastajana/tilintarkastusassistenttina?Pääseekö tradenomi osallistumaan tilintarkastuksin ilman HT-tutkintoa? Mitä kaikkea työtehtäviin kuuluu? Vaatiiko paljon matkustamista? Vaaditaanko kielitaitoa? Entäpä palkkaus? Onko työ kuinka kiireistä? Onko paljon ylitöitä? Työsuhde-edut? Miten mahtaa onnistua tämän työn yhdistäminen perhe-elämän kanssa... Sekä millainen työkokemus olisi toivottavaa?
Pohdin, olisikohan tässä hyvä suunta sen jälkeen, kun olen jokusen vuoden tehnyt kirjanpitäjän työtehtäviä tilitoimistossa. Tein tämän keskustelun tuon toisen aloittamani keskustelun innoittamana, jossa pohdin uusia uravaihtoehtoja tradenomille, jonka työkokemus keskittyy lähinnä tilitoimistoon.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju mutta pakko upata kun niin väärää tietoa.
Tradenomina pääsee kyllä tilintarkastajaksi, olen itsekin. Mitä ylitöihin tulee, kiirekaudella voi tehdä niin paljon kun jaksaa, jos kokee ettei jaksa (esim pienet lapset) meillä ei ainakaan ole pakko tehdä ollenkaan ylitöitä. Olen töissä Big4:ssa.
Aloituspalkka assarina 3200 €/kk.
no miksi kukaan sitten tekisi ylitöitä jos ei ole pakko eikä näy palkassa? taitaa olla tilkkaritoimiston propagandaviesti
Kuka tekee ylitöitä ilman palkkaa tai ainakin saldovapaata ylipäätään? Pitää olla aika alhainen arvostus itselleen, että ilmaseksi tekee duunia.
no miksi kukaan sitten tekisi ylitöitä jos ei ole pakko eikä näy palkassa? taitaa olla tilkkaritoimiston propagandaviesti