Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni joutui maksamaan viime vuonna 38 900,00 veroa??

Vierailija
12.04.2013 |

Todella törkeää!! Itku meinaa tulla silkasta v*tutusesta. Mä en edes tienaa noin paljoa. Kyllä maailma on epäreilu :(

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle taisi mennä jauhot suuhun. Onneksi on varaa ostaa juotavaa millä ne saa alas ja jos verot on vieneet kaiken niin onneksi saa hyvää kunnallisen vseilaitoksen vettä kraanasta!

Vierailija
22/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:37"]

Niin, te ette ole miehesi kanssa esim. saaneet ilmaista koulutusta vähintään 12 vuoden ajan, ettekä ajele valtion kustamilla teillä. "Lapset ei syö koulussa" pöh. En nyt jaksa provosoitua tämän enempää kun viikonloppukin on.

[/quote]

No ilmaista koulutusta mieheni ei todellakaan ole saanut. On käynyt koulunsa ulkomailla!!! AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistit kai mitä sillä rahalla saa? Päivähoitoa, koulutusta jne.

Vierailija
24/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkosi on tyhmä. Itse nostan osinkoina yrityksestäni melkein 90 000 euroa enkä maksa veroa juuri lainkaan! Pitää vain osata suunnitella asiat oikein.

Vierailija
25/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pysty nostamaan osinkoja, onko joku niin tollo että luulee pystyvän? Mieheni veroprosentti on 40%. Todella hienoa: mitä järkeä on tehdä niska limassa töitä ja verottaja vie melkein puolet? Eikö vähempikin riittäisi?

Vierailija
26/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:41"]

joo muuttakaa vaan vaikka jenkkilään siellä ollaan kanssa vaan omaan napaan tuijottajia. jos vero on 38900/0.34 =114000 jotain rapiat.  Musta tuntuu et teillä on varaa maksaa noi verot. meillä tulot koko vuonna maks 20 000 

[/quote]

Voi että taas tätä "jenkkilästä" jauhantaa. Voin kertoa kokemuksesta, että joissakin osavaltioissa ei paljonkaan veroasteessa jäädä jälkeen meidän luvuista. New Yorkissa saattaa tavallisen omakotitalon kiinteistövero olla lähes kymppitonni vuodessa.

Vierailija
27/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä tiemaksut ja päivähoito ja koulutus tähän kuuluvat?? Ne kuluvat kaikille suomalaisille muttei se poista sitä että verotus on Suomessa liian kova.

Vierailija
28/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verosuunnittelusta kannattaa maksaa lakimiehille, sen voin sanoa... :)

Vierailija
29/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä verorahoilla tehdään? Vastaus löytyy valtiovarainministeriön laatimasta budjetista. Joka penni menee yhteiskuntaan kiertoon, kuten teiden huoltoon, päivähoitoon ja koulutukseen. Ja sekään ei riitä: Suomen valtio ottaa tänäkin vuonna 7 miljardia euroa velkaa, jotta hyvinvointia voidaan ylläpitää. Alv ja tuloverot ovat suurimmat valtion tulonlähteet. Suurimmat menoerät: avustukset kunnille (niillä rahoitetaan esim kunnallinen sosiaali- ja terveydenhuolto ja perusopetus), eläkkeet, työttömyysturva, lapsilisät, koulutus, korkeakoulutus, opintotuet.

Esimerkiksi liikenneverkkoa ylläpidetään tänä vuonna arviolta 1,7 miljardilla eurolla. Eli jos verotus olisi löysempää, maksaisimme tiemaksuja teiden käytöstä, maksaisimme koulutuksesta, päivähoito olisi yksityistä eikä olisi nykyisenkaltaisia päivähoito-oikeuksia, maksutonta koulutusta, ei äitiystukia, lapsilisiä, opintotukia, työttömyyskorvauksia samalla tapaa kuin nyt.

Jokainen veropennonen siis tarvitaan. Verotus on politiikkaa. Hyvinvointiyhteiskunta. Tienaavat työssäkäyvät sen rahoittavat. Ja meillä on kuulkaa monella mittarilla erinomaisesti toimiva yhteiskunta. Tietenkin verotuksen painopisteet voisivat olla toiset: esim korkeampi arvonlisävero (=kalliimpi ruoka ja tavarat)? Yritysverotus (=yritykset kaikkoavat Suomesta)? Kaikille sama veroprosentti (sekään ei silloin olisi kovin matala)? Tai sitten tuet ja etuudet voidaan lopettaa, esim lopettaa teiden ylläpito, sulkea julkiset sairaalat ja koulut jne. Tai sitten ottaa lisää velkaa jos kukaan ei jaksa maksaa veroja.

Vierailija
30/40 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies maksoi yli 100 000e veroa niin tuntuihan se isolta summalta.

Mutta emme harrasta verokikkailua vaan maksamme aina kiltisti verot.

Toive vaan olisi, että silläkin rahalla tehtäisiin jotain järkevää!

Mutta taisi nekin rahat mennä edustuslounaisiin, torkkupeittoihin ja taximaksuihin eikä vanhustenhuoltoon, päivähoitoon, kouluun tai vaikka lastensairaalaan.

Vierailija
31/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:53"]

Voi valivalivali! Samoin kuin joku tuolla edellä epäilen, että haluat vain elvistellä hyvätuloisella miehelläsi. Mutta kaikin mokomin, muuttakaa ulkomaille pienen verotuksen perässä, ehkä silmät sitten jossain vaiheessa aukeaa.

Itse en ikinä valita veroista, syöpähoidot olis olleet aika kalliita omasta pussista maksaa, jos niihin edes olis ollut varaa.

[/quote]

Ap, onko sinulla pienintäkään ymmärrystä siitä, miten yhteiskunta toimii? Ja mitä kaikkea saatte täällä verorahoilla?

Vaikka me emme mitään menetä, jos ja kun muutatte muualle, itse ehkä joskus huomaatte aika paljonkin menettäneenne. Tervemenoa vaan muualle, ei teitä täällä jäädä kaipaamaan.

Vierailija
32/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tuolla ollut tulojakin. Kai niistä sitten jaksaa maksaa verot. Ainakin älykäs ihminen osaa elää tulojensa mukaan.

Ite oon maksanut veroa vajaat 13 000, tulot ennen vähennyksiä 74 000. Mies ei ehdotustaan vielä avannut, joten arvioksi menee, mutta lienee tuo maksanut 65 000 euron tuloistaan n. 22 000 e veroihin. Kyllä meillä raha riittää ihan hyvin. Tosin me maksetaankin teidän perhettä vähemmän veroja :) Siinä se ero varmaan on.

Vierailija
33/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun mies maksoi myös suunnilleen saman verra, toki veroprosentti pienempi (n 30) kun osinkotuloja suuri osa. Ja päinvastoin, keskustelimme juuri, että aika vähän joutuu maksaa veroja, oikeasti. Ei sitä vero-osuutta voi laskea "omaksi", jonka joutuu antamaan pois. Täytyy nähdä koko systeemi kokonaisuutena. Jos ei kelpaa, voi vaihtaa systeemiä (maata).

Vierailija
34/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä tarina ei kyllä tullut Suomesta.

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:47"]

no, ehkä miehesi tienasikin ihan hyvin.

Minunkin ex-mies valitti kovaa verotusta kunnes makasi teho-osastolla, nätti hoitaja kokoajan vieressä, tippapulosta tippui kymppitonnin lääkkeet päivässä, miehestä tehtiin kahdessa kuukaudessa taas toimiva iloinen veronmaksaja, samaa ei olisi saanut yksityiseltä millään vakuutuksella.

lapsesi saavat ilmaista opetusta vaikka eivät koulussa söisikään.

Ajelet ökyautollasi ilmaisia teitä ja mummosikin hoidetaan kohtuu hyvin vanhainkodissa.

Ja toistaiseksi sinun ei hyvine tuloinesi tarvitse linnottautua sähköaidan taakse kun vielä on jonkun näköinen tulonjako huonosti pärjäävillekin voimassa.

Mutta nyt minun on mentävä terveyskeskukseen näyttämään silmääni, soitin vartti sitten ja sain ajan tunnin päähän soitosta.

[/quote]

Vierailija
35/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, painukaa v*****n täältä. Emme tahdo tänne tuollaisia lusmuja, joita kiinnostaa vain oma etu.

Vierailija
36/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies maksoi viikon sisällä yli 40000€ veroja kun sattui peräkkäin lopputili vanhasta työstä ja eka tili uudesta. Kyllä vähintään olisin toivonut jotain Mannerheimin kunniaristiä tästä hyvästä, mutta ei edes kiitoskorttia verottajalta tullut.

Vierailija
37/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saihan miehesi kuitenkin lampiman ja auvoisen olon kun sai auttaa lahimmaisiaan joille tyonteko ei kelpaa.

Vierailija
38/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:32"]

Täällä sama homma! Se kait tässä eniten raivostuttaa, että tuolle ei saa paljoakaan vastinetta. Esim. meillä on vakuutukset ja käymme yksityisillä, koska julkiselta puolelta ei saa aikoja silloin kun tarvisi. Samoin hammaslääkäri. Normaaliin tarkastukseen oli vuoden jono! 

Koulussa lapset eivät syö juuri mitään. Ja tiedoksi, että kotona syömme terveellisesti. Ei mitään marinoituja mössöjä vaan esim.liha on "oikeaa" lihaa. =) 

Samaan hengenvetoon voisi lytätä suomen autoverotuksen! 

Olemmekin miettineet takaisin muuttoa ulkomaille! 

[/quote]

minne ajattelit muuttaa? Toi verosumma ehka kattaa kahden lapsen lukuvuosimaksut yhdeksi vuodeksi vaikkapa taalla Aasiassa.

mun ekan lapsen normaali alatiesynnytys maksoi 8000€, toka 4500€, kaksi eri Aasian maata

asun nyt Singaporessa, paikalliset, joiden se vero% on lahella nollaa, joutuvat jopa myymaan asuntonsa, jotta saa jonkun vakavamman syyn takia sairaalassa olon laskun maksettua

asuminen muualla kuin Euroopassa avartaa kummasti ymmarrysta siita, mita nakymatonta niilla verovaroilla saakaan. Aloitan heti yhteiskuntarauhasta :)

ja ainahan on se Saksa,  mika nayttaa olevan se Euroopan paratiisi :) muuta sinne

Vierailija
39/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole teille vastinetta verorahoille, että esim. syöpäsairas lapsi saa apua, vai olisiko se teistä mukavaa, että sellaiset lapset kuolisivat koteihinsa? Tai sairas aikuinen, jonka pelastaisi kallis leikkaus, annetaanko vaan kuolla? mistä hankitaan kalliit lääkkeeT ja hoito esim. mielenterveysongelmiin, reumaan, ms-tautiin ? 

Itse maksan veroni mielelläni. Minulla on asiat hyvin, olen  terveestä suvusta, ei perinnöllistä sairauksia ja lapseni ovat syntyneet terveinä. Rahaa jää riittävästi verojen jälkeen ihan sopivan leveesen elämään. Niin ja käytän itse myös tarvittaessa yksityisiä palveluita, jotta oikeasti apua tarvitsevat saavat paremmin ajan terveysasemalta. 

Verojen maksu on minulle oikeus, jolla voin auttaa heikompia. Ei tulisi mieleenikään rutista mistää omasta hyötymisestäni, oma etuni on se että apua tarvitseva saa sitä! 

Vierailija
40/40 |
13.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on progressiivinen verotus. Jos maksatte liikaa veroja, niin vaihtakaa huonompi palkkaiseen työhön ja jättäkää ne paremmat palkat niille jotka niitä veroja suostuvat maksamaan. 

Itse maksan veroja about 40 000 e/vuosi, tulot ovat yli 100k/vuosi. Elämä on. Olen kuitenkin käynyt peruskoulun, lukion, ammattiopiston ja lääketieteellisen. Kela korvaa minulle 1300 euron lääkkeet kuukaudessa, pääsen kunnan erikoissairairaanhoitoon 30 e/kerta jossa minusta on hoidettu työkykyinen. Saan synnyttää pelkkää sairaalan päivämaksua vastaan. Ja niin edelleen. Suomi on hyvä maa asua ja olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan