"Iskä laittaa sitten, kun tulee töistä"
Huomasin, että käytän tuota tai vastaavaa lausetta ihan liian usein nykyään, kun lapsi pyytää minua tekemään jotain mitä minä en osaa.
Tänään päätin, että tästä lähtien en tuota lausetta käytä, vaan opettelen sen mitä en osaa, on kyse tietokoneista, pleikkareista tai mistä tahansa.
Oivallus =)
Kommentit (8)
Kätevä lause harhauttamaan lapsi vaatimasta jotain ja iskän tuloon mennessä on unohdus korjannut asian.
Mä yritän ja yritän miettiä että missä mä voisin tota käyttää, mut en vaan keksi. Ei menisi lapsillekaan läpi, että isi osaisi mitään.
No onpa reilua vastuunsiirtoa. Entäs jos isiä ei huvita, kun se tulee töistä? Pettyy sekä lapsi että isä, kun äiti on lupaillut katteettomia.
Ihan hyvä siis, ap, että vaivaudut itse tekemään.
Perusnykymamman laiskuutta. Ei ehdi/viitsi tehdä mitään, kun arscbuukkailu vie kaiken ajan. Takapuoli leviää, perhe syö eineksiä, isä käy töissä ja hoitaa vielä kaikki kotihommat. Toivottavasti iskä löytää töistä myös paremman kumppanin.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:34"]
Minä käytän tuota usein jos esim. lapsen monimutkainen Legovekotin tms hajoaa.. :D En vaan jaksa lähteä pläräämään ohjetta ja kasaamaan. Siis joku Ninjago-lohikäärmä tms jossa on tsiljoona pikkukikkulaa ja härpäkettä..
[/quote]
Mitä ostat tommosia pilipali härpäkkeitä liian nuorille lapsille
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:08"]
Minä käytän tuota usein jos esim. lapsen monimutkainen Legovekotin tms hajoaa.. :D En vaan jaksa lähteä pläräämään ohjetta ja kasaamaan. Siis joku Ninjago-lohikäärmä tms jossa on tsiljoona pikkukikkulaa ja härpäkettä..
[/quote]
Mitä ostat tommosia pilipali härpäkkeitä liian nuorille lapsille
[/quote]
Joo, hele***, käpylehmiä niille voi antaa, ei muuta!
[/quote]
Ninjagolohikäärmä pikkukikkuloista! Hehhehhee