Kuka on sinun mittakaavassasi lihava?
Esim. julkkiksista? Mies ja nainen.
Omat Jope ja Anita Hirvonen
Kommentit (15)
tiedätkö, mikä on esim. 170senttisen naisen normaalipaino? et...
lihava olen painaessani yli 75kg. Nyt olen pullukka :) ja kukaan ei ole lihavaksi sanonut. Vaatekoko 40
aika vähän on julkkiksissa mielestäni lihavia.
hieman pullukoita kyllä ja ylipainoisia löytyy...
tarkoittaa. Kun itse olin kokoa 34-36, en tosiaan tiennyt, mitä kokoa on ihmiset tyyliin Gilpert Grapen äiti. Luulin varmaan, että 44...
tyytyväinen olisin 7-10kg hoikempanaa. Alle 60kg taas en haluaisi painaa.
voi ihan hyvin jotkut lukea tätä palstaa eikä olisi minusta ainakaan kovin kiva tulla nimeltä mainituksi missään painohommeleissa.
Ainakin Mikko Kivinen pahimillaan, naisista ei tule mieleen kuin ehkä reheviä ja pulleita, mutta ei varsiaisesti lihavia. Lihavan vaatekoko on ehkä joku 56->.
on vaikka 160 cm pitkä ja painaa yli 60 kg, tai vaikka 175 cm ja yli 75 kg niin tulee mieleen että se on lihava..
Vaikea sanoa. Riippuu vähän ihmisen ruumiinrakenteestakin. Kyllä kai sitä lihavuutta on kaikki selvästi havaittava ylipaino. Nykyinen kauneusihanne tosin on aika pielessä: jos anorektisen laihaa pikkutyttöä pitää painoihanteena, niin 95 % aikuisikäisistä naisista on lihavia ;) mutta jos nyt ajatellaan sellaista " lääketieteellistä" normaalipainoa, niin ehkä sellaisen normaalipainorajan ylittävän painon jo huomaa silmälläkin ylipainoksi (mun mielestä se normaalipainoraja on aika laaja).
mulle vaan tulee sellainen mielikuva jostain syystä
8
Vierailija:
mutta jos nyt ajatellaan sellaista " lääketieteellistä" normaalipainoa, niin ehkä sellaisen normaalipainorajan ylittävän painon jo huomaa silmälläkin ylipainoksi (mun mielestä se normaalipainoraja on aika laaja).
Olen 165 cm pitkä ja painan n. 70 kg, eli olen 2-3 kg ylipainoinen BMI:n mukaan. Silti saan jatkuvasti kuulla, etten näytä ollenkaan ylipainoiselta ja " mitä sinäkin laihduttamisesta puhut" jne. Itse en laske itseäni vielä lihavaksi, mutta ylipainoinen olen, se on fakta.
Lihava on mielestäni sellainen joka näyttää läskiltä, ei pelkästään tanakalta tai uhkealta. Miten tän nyt selittäis...
Jos painaisia alle 80kg olisin jo normaalipainoinen, 60kg painavana todella hoikka. Olen painanut joskus vähän yli 50kg ja silloin olin liian laiha.