Linnan juhlat Tampereella, uskomatonta!!!
Onko siellä edes tansseja, aivan käsittämätöntä jonnekin periferiaan siirtää tuon mitta luokan juhlat, miten kaikki suurlähetystöjenkin edustajat muka pääsevät sinne???
Kommentit (47)
Olisikohan tosiaan tässä ketjussa aika huumorintajuttomia vastaajia, ehkä ihan Tampesterista?!
Tulee aikamoiset latotanssit. Maakuntien väki eli heinähatut ja lantavarpaat siellä sitten laittaa junttien pääkaupungissa jalalla koreaksi.
Missä siellä pystyy tanssimaan ja syömään?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:39"]
Tampereella on minun mielestäni lentokenttäkin. Tietääkö joku, onko se vielä toiminnassa?
[/quote]
On se. Pirkkalan lentokenttä.
[/quote]
Kiitos. Tähän sarkastiseksi tarkoitettuun kysymykseeni vastattiin ihan asiallisesti ;-)
[/quote]
Vaikka yleensä tunnistan pienetkin sarkasmin vivahteet niin nyt meni kyllä ohi. Ehkä siksi, että monet kehäkolmosen sisäpuoliset todella ovat niin tietämättömiä, että voisivat kysyä tuota. Tai oikeastaan tuo olisi varmaan jo keskimääräistä tietäväisempää, kun sentään on ajatus siitä että lentokenttä löytyy.
Mitä ihmettä. Linnan juhlat mun kotinurkilla!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:43"]
Tampereella on minun mielestäni lentokenttäkin. Tietääkö joku, onko se vielä toiminnassa?
[/quote]
On se. Pirkkalan lentokenttä.
[/quote]
Kiitos. Tähän sarkastiseksi tarkoitettuun kysymykseeni vastattiin ihan asiallisesti ;-)
[/quote]
Vaikka yleensä tunnistan pienetkin sarkasmin vivahteet niin nyt meni kyllä ohi. Ehkä siksi, että monet kehäkolmosen sisäpuoliset todella ovat niin tietämättömiä, että voisivat kysyä tuota. Tai oikeastaan tuo olisi varmaan jo keskimääräistä tietäväisempää, kun sentään on ajatus siitä että lentokenttä löytyy.
[/quote]
Ehkei mun kannata yrittää viljellä sarkasmia. Sitä ei on vaikea tunnistaa ilman elekieltä. Tosiaan ajattelin, että suurin osa ihmisistä nyt tietää, että ainakin Turussa, Treella ja Helsingissä on toimivat lentokentät. Huvitti vain aiemmin tuo pohdinta, että millä diplomaatit pääsevät Tampereelle. Mutta ehkä sekin oli tarkoitettu vitsiksi.
Miksiköhän ei Turun linnassa, se olis ollut komeeta.
Mutta missä mahtaa olla jatkot, Tillikassa :D
Tampereella voi kyllä olla enemmän rotestihenkeä. Tampere Palazzon eteen kerääntynee paikallista punaista opiskelijanuorisoa (se yliopistokin on ikävästä ihan vieressä) huutamaan 'Sauli go home' yms. :(
RKP:läiset pistävät taatusti juhlat boikottiin, koska Tampereella ei ole ruotsinkielisiä katukylttejä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:00"]
RKP:läiset pistävät taatusti juhlat boikottiin, koska Tampereella ei ole ruotsinkielisiä katukylttejä.
[/quote]
On siellä. Asemallakin lukee auttavaisesti Tammerfors. Ja keskustaan ohjataan 'centrum'-kyltillä. Tampereella ruotsalaiset vasta kokevatkin olevansa erityisiä, sillä paikallisväestöstä löytyy yhteensä n. 12 ruotsinkielistä, joten ne kyltit ovat ihan vaan muualta tulleita varten!
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:02"]
[/quote]
On siellä. Asemallakin lukee auttavaisesti Tammerfors. Ja keskustaan ohjataan 'centrum'-kyltillä. Tampereella ruotsalaiset vasta kokevatkin olevansa erityisiä, sillä paikallisväestöstä löytyy yhteensä n. 12 ruotsinkielistä, joten ne kyltit ovat ihan vaan muualta tulleita varten!
[/quote]
Mutta kadunnimiä ei sentään ole pakkoruotsitettu kuten esim. surkuhupaisasti "kaksikielisellä" Vantaalla, jossa on huimat 2,8% ruotsinkielisiä...
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 18:02"]
[/quote]
[/quote]
Mutta kadunnimiä ei sentään ole pakkoruotsitettu kuten esim. surkuhupaisasti "kaksikielisellä" Vantaalla, jossa on huimat 2,8% ruotsinkielisiä...
[/quote]
Ehkä tämä asia ehditään saada kuntoon ennen joulukuuta. Tosin matka järnvägstationilta Tampere Huuussiin on niin lyhyt, että selvittäisiin ihan muutaman kadun pakkoruotsituksella. Harmi että juuri nuo kadut ovat niin tylsiä: Järnvägsgatan ja Kalevagatan :( Tai voisiko niille ruotsalaisille pyytää oppaat Tampereen suuren ruotsinkielisen yhteisön keskuudesta? Yliopistolta löytyy varmaan pari kielen natiivipuhujaa.
On Tampereella itse asiassa Hamngatan ja Skolgatan, tai ainakin svenska samskolanin rakennuksen seinässä lukevat nuo kadunnimet ruotsiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:50"]
Ehkei mun kannata yrittää viljellä sarkasmia. Sitä ei on vaikea tunnistaa ilman elekieltä. Tosiaan ajattelin, että suurin osa ihmisistä nyt tietää, että ainakin Turussa, Treella ja Helsingissä on toimivat lentokentät.
[/quote]
Öö... Tampereella ei ole lentokenttää. Pirkkalassa on, kuten juuri kerrottiin.
Turun linna tai Finlandia-talo olisivat olleet paljon arvokkaampia juhlapaikkoja kuin joku Tampereella oleva talo. Ja miten niin muka maakunnista Tampereelle lyhempi matka? Kyllä se Tampere on aika syrjässä, en edes osaisi asettaa sitä kartalle, vaikka olen siellä kerran joutunut käymäänkin.
Ne eivät käsittääkseni ole Linnan juhlat, koska eivät ole Linnassa, vaan Tamperetalossa. Turun linnassa voisi puhua Linnan juhlista. Tai Hämeen linnassa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 20:13"]
Turun linna tai Finlandia-talo olisivat olleet paljon arvokkaampia juhlapaikkoja kuin joku Tampereella oleva talo. Ja miten niin muka maakunnista Tampereelle lyhempi matka? Kyllä se Tampere on aika syrjässä, en edes osaisi asettaa sitä kartalle, vaikka olen siellä kerran joutunut käymäänkin.
[/quote]
No ehkä sinun ei nytkään tarvitse etsiä Tamperetta kartalta. Jännää, että jonkun ihmisen mielestä on ihan ok olla ymmärtämättä oman kotimaansa maantietoa lainkaan.
Täältä meiltä Tampereelta on yhtä pitkä matka sinne Helsinkiin. Mikä mailman napa luulet sen Helsingin olevan?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 17:50"]
Ehkei mun kannata yrittää viljellä sarkasmia. Sitä ei on vaikea tunnistaa ilman elekieltä. Tosiaan ajattelin, että suurin osa ihmisistä nyt tietää, että ainakin Turussa, Treella ja Helsingissä on toimivat lentokentät.
[/quote]
Öö... Tampereella ei ole lentokenttää. Pirkkalassa on, kuten juuri kerrottiin.
[/quote]
Hmm... Eipä oo Helsingissäkään, vaan Vantaalla. (på Vanda)
Tampereella on minun mielestäni lentokenttäkin. Tietääkö joku, onko se vielä toiminnassa?[/quote
Tampere-Pirkkalan kentällä on kansainvälisiä matkustajia Suomen kentistä toiseksi eniten Helsinki-Vantaan jälkeen. Olisikohan tosiaan vielä toiminnassa...