Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12 kiloa VLCD-kuurilla kesään mennessä pois?

Vierailija
12.04.2013 |

Joku väitti, että noin paljon voi tiputtaa vähintään tuolla kuurilla. Minkälaisia ruokia ja kuinka paljon voi syödä, että saa tiputettua noin paljon painoa noin nopeasti? Ihan niinkuin konkreettisia tietoja päivän ruokavaliosta haluaisin eikä mitään välttele perunaa ja makaronia, niin laihdut.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yhdistän noin VLCD (ENE) kuurit lähinnä näihin pussikeittoihin (EasyDiet, Nutrilett...) Niillä pystytäään varmistamaan, että saat kaikki hiven aineet sun muut.

Itsellä lähti neljässä viikossa n. 6 kiloa, eli 12 kiloa kesään mennessä onnistuu helposti, jos vaan jaksat olla. Ite söin aika paljon kasviksia myös. Kilot tuli takaisin kuukaudessa, ei sopinut mulle tuo tyyli :/

Sinänsä pussikeittojen syöminen oli tosi vaivatonta, ei tarttenu ajatella, mitä söis lounaaks.

Päivässä söin noin 600-800 kaloria. Jos aiot normaalilla ruoalla tuota yrittää, niin varmaan lähinnä kasviksia ja proteiinia (kanamunia, raejuustoa, kalkkkunaa/kanaa/kalaa). Kirjaat joka suupalan ylös vaikka kiloklubiin ja seuraat sitä kuin haukka.

Toivottavasti sulle ENE dieetti sopii paremmin kuin mulle :)

Vierailija
2/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, pussikeitot eivät mene mulla pidemmän aikaa alas eli ihan normaalilla ruualla olis tarkoitus yrittää.

Mä toivon myös, että onnistun ettei tarvitse näyttää ryhävalaalta kesällä. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo VLCD kuuri siis on tosiaan pelkkien erittäin vähäenergisten pussipirtelöiden syömistä. On muuten yllättävän helppoa, eikä se makukaan niin haiittaa kun ei se kestä montaa sekuntia että sen litkun nielee vaikka nenästä kiinni pitäen ettei paljoa maista. Mä olin yhdessä vaiheessa 12 viikkoa pelkillä Nutrilett suklaapirteliöillä, toimi :)

Noista VLCD-valmisteista saa siis vain noin 500-600 kcal päivässä ja siksi laihtuu noin pajlon. Normiruoalla niin vähäinen saanti on lähes mahdotonta ilman kovaa nälkää ja lisäksi ravinnepuutoksia.

Vierailija
4/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri oli Jutta-dieetillä tms, 15 kg puolessatoista kuussa. Kohtuullisesti liikuntaakin se harrasti.

Vierailija
5/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja painon tippuminen riippuu toki siitäkin, kuinka paljon sulla on ylimääräistä. Itse en saisi kahtatoista kiloa tippumaan tuossa ajassa, vaikka lopettaisin syömisen kokonaan.

Vierailija
6/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:26"]

Ja painon tippuminen riippuu toki siitäkin, kuinka paljon sulla on ylimääräistä. Itse en saisi kahtatoista kiloa tippumaan tuossa ajassa, vaikka lopettaisin syömisen kokonaan.

[/quote]

Hmm. Jotta kahdessa kuussa saisi 12 kg pois, täytyisi viikossa saada 1,5 kg pois. Tämä tahti vaatii 1500 kcal kalorivajeen kulutukseen nähden päivässä. Erittäin harva, jos oikein kukaan liikuntakykyinen joka ei ole vuodelevossa, kuluttaa niin vähän energiaa ettei oikeasti OLLENKAAN SYÖMÄTTÄ olisi mahdollsita. Yleensä jopa pienikokoinen, hoikka ja ei kuntoliikuntaa harrastava nainenkin kuluttaa päivässä 1600-1800 kcal. 

Tuollainen 1600 kcal kuluttava toki pystyy VLCD-kuurilla jolla syödään 550 kcal pudottamaan viikossa vain noin kilon verran, ei puoltatoista. Eli  hänellä painonpudotus kahdessa kuukaudessa jäisi 8-9 kiloon. 

Vierailija
7/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 16:26"]

[/quote]

Hmm. Jotta kahdessa kuussa saisi 12 kg pois, täytyisi viikossa saada 1,5 kg pois. Tämä tahti vaatii 1500 kcal kalorivajeen kulutukseen nähden päivässä. Erittäin harva, jos oikein kukaan liikuntakykyinen joka ei ole vuodelevossa, kuluttaa niin vähän energiaa ettei oikeasti OLLENKAAN SYÖMÄTTÄ olisi mahdollsita. Yleensä jopa pienikokoinen, hoikka ja ei kuntoliikuntaa harrastava nainenkin kuluttaa päivässä 1600-1800 kcal. 

Tuollainen 1600 kcal kuluttava toki pystyy VLCD-kuurilla jolla syödään 550 kcal pudottamaan viikossa vain noin kilon verran, ei puoltatoista. Eli  hänellä painonpudotus kahdessa kuukaudessa jäisi 8-9 kiloon. 

[/quote]

mä olen 170 cm pitkä ja painan 56 kiloa. jos lopettaisin syömisen, varmasti laihtuisin, mutta en taatusti kahtatoista kiloa kahdessa kuukaudessa. Sairastin nuorena anoreksiaa, jolloin jumppaamalla koko ajan ja syömättömyydella - no ok, saatoin yhden tomaatin syödä päivässä - painoni tippui hitaasti 50 kiloon, mutta jäi siihen junnaamaan. Ja sitten pääsinkin hoitoon. Kai siinä aineenvaihdunta jotenkin hidastuu? En tiedä, mutta väitän silti, että laskennallinen kaava ei ihan yksi yhteen kuitenkaan mene. 

Vierailija
8/8 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hieno juttu. Saavutus se on kuitenkin vasta sitten, kun olet päässyt tavoitepainoosi ja pysynyt siinä pari vuotta. Laihdutuksen nopeus ei ole mikään itseisarvo, vaan merkittävintä on tuloksen pysyvyys. Se taas tarkoittaa elintapojen muutosta, eivätkä tilapäiset kuurit edesauta sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan