Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko mummuksi tullessanne luoda lapsenlapsiin läheisen suhteen

Vierailija
12.04.2013 |

mikäli se on vain omasta halustanne kiinni, siis sairaus, liian pitkä välimatka tai lapsen vanhemmat eivät ole esteenä? Entä ovatko omat isovanhempanne olleet teille läheisiä tai hoitavatko vanhempanne nyt teidän lapsia?

Täällä kun tuntuu olevan vallalla se arvomaailma, että jokainen hoitakoon omansa ja yksin on mentävä vaikka läpi harmaan kiven, niin kiinnostaa mikä yhteys on omilla sukulaisuussuhteilla ja käsityksillä itsestään tulevana isovanhempana.

Mun omat vanhemmat hoitavat paljon lapsenlapsiaan ja mielellään. Itsekin olin lapsena mummulassa paljon kesäisin jne. Haluan itsekin tulevaisuudessa lämpimät välit mahdollisiin lapsenlapsiin ja mieluiten luoda heihin läheisen suhteen hoitamalla heitä. Pidän sitä itsestäänselvyytenä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset tulevat kylään juuri niinä aikoina kuin haluan, ja käyttäytyvät juuri niinkuin minä haluan, niin kyllä.

Vierailija
22/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 13:15"]

Kyllä haluan, mutta kun miniöitä on niin monenlaisia, niin saapa nähdä, miten poikani tuleva puoliso mahtaa minuun suhtautua... Itselleni oma mummoni on kaikkein rakkain sukulaiseni. Omille vanhemmilleni en ole lastani antanut hoitoon alkoholismin vuoksi, joten säälittää, että hän on tavallaan jäänyt osattomaksi siinä suhteessa.

[/quote]

No hyvä, että jo etukäteen alat asennoitua asiaankuuluvasti (lue rivien välistä, vittumainen miniähän sieltä taatusti tulee). Kukaan normaali, ei pohdi etukäteen mielessään, että millainenhan vaike tapaus sieltä tulee... Normaalisti miniät ovat ihan kivoja, nuoria ihmisiä, ei pissiksiä, lutkia, viinaan meneviä, asiansa huonosti hoitavia jne. Vaan ihan normaaleja, opiskelevia, tasapainoisia aikuisia, joka RAKASTAA poikaasi, ja jota poikasi RAKASTAA. Eikös se ole tärkeintä? Eikä se, että olette samaa mieltä siitä, että kodin värimaailma pitää olla musta ja valkoinen, vai mitä?

[/quote]

Kyllä sitä on kuule useamman kuin kerran joku miniä täällä haukkunut ällöä anoppiaan ja kirjoittanut, että ei päästä lapsenlapsiaan sinne enää. Niin kauheita voi olla miniät. Kuinkahan moni isä on kieltänyt lapsiaan menemästä vaimonsa vanhemmille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en vielä tiedä, pelkään ehkä eniten sitä, etten osaisi tai voisi olla tasapuolinen lasteni tuleville lapsille... Aika näyttää.

Minulla ei ollut läheisiä välejä isovanhempiini, vaikka toisten luona paljon olinkin hoidossa. Lapsillani oli alkuun todella läheiset välit äitiini ja isääni, mutta nykyään isä on kuollut ja äitini kanssa lapseni eivät hirmuisesti halua olla tekemisissä... Isän puoleisia isovanhempia eivät juuri edes tunne.