MIKSI aikuinen mies ei pese hampaitaan??
Mieheni on muuten ulkoisilta puitteiltaan normaali eikä kiinnitä negatiivista huomiota mitenkään, mutta hampaitaan hän ei pese. Olen nalkuttanut asiasta jo useamman vuoden, ja silti asia ei muutu. Parannusta on toki tapahtunut: ennen mies saattoi olla 2-3 päivää pesemättä hampaitaan kertaakaan, mutta nykyään pesee n. joka toinen päivä. Joskus jopa kerran päivässä jos huomautan asiasta.
Olen silti tosi turhautunut. Mikään ei ole epäseksikkäämpää kuin tuntea olevansa miehen äiti. Ällistyttävää kyllä, miehen hampaat ovat hyväkuntoiset. Varmaan vahva hammasluu tai jotain. Mutta minua kuvottaa ajatus miehen suutelemisesta, jos hampaiden pesusta on aikaa. Mies käy kyllä suihkussa joka päivä jne. joten mikä siinä hampaiden pesussa on niin vaikeaa!!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan harvoin peseminen johtua hampaiden arkuudesta ja vihlomisesta pesussa?
Nämäkin vaivat pahenevat, jos hampaat jättää pesemättä. Hampaita ja ikeniä ei ole tarkoitus jynssätä kovakouraisesti. Ne voi pestä pehmeällä harjalla turhaa hinkkaamista välttäen, mutta silti perusteellisesti ja hammasvälit on puhdistettava myös. Vihloville hampaille on myös hammastahnoja.
Tulee kalliiksi tahnat ja harjat. Sijoitan nekin rahat osakkeisiin.
Peseekö naiset hampaat vai vaaditaanko sitä vain miehiltä?
Vierailija kirjoitti:
Peseekö naiset hampaat vai vaaditaanko sitä vain miehiltä?
Kyllä ainakin mä. Mut uskon että löytyy myös naisia jotka ei pese.
Kuulostaa siltä, että oman suun laiminlyönnistä voi seurata monia vakavia oireita myöhemmällä
iällä. Suun terveys kannattaa ottaa vakavasti.
Luulisi, että jo pelkkä reikien hoitaminen
hampaissa tuntuu jo niin epämiellyttävältä,
että mielellään pesisi hampaansa puhumattakaan vaikeammista tapauksista.
Jos on mädät ja pitkälle reikiintyneet hampaat mitä ei hoida kasvaa riski saada sepsis.
Miten niin "alitajuisesti"?