Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskot! Varokaa näitä autovahinko-huijareita!

Vierailija
11.04.2013 |

Koin äsken merkillisen episodin.

Olin marketissa pikaisilla ruokaostoksilla. Mukana oli viisivuotias poikani, joka istui takana turvaistuimessa. Käväisin hakemassa perunapussin kaupasta, joten jätin rauhallisen poikani istumaan autoon siksi pariksi minuutiksi.

Kun tulin kaupasta, autoni vieressä seisoi kaksi ihmistä, mies ja nainen. Sellaisia arviolta kolmikymppisiä ja siistin näköisiä. Alkoivat meuhata, että lapseni oli kolauttanut ovellaan heidän autonsa takaoveen lommon ja vaativat siitä korvausta.

Minä katsoin, ja totta, heidän autonsa takaovessa oli pieni lommo. Siinä vaiheessa mies alkoi selittää, että "sulla on varmaan omavastuu sun vakuutuksessa, jos haluat, niin voit maksaa käteisellä pari hunttia, niin pääset halvemmalla, eikä mene bonukset..."

Olin ihan kylmän viileä ja kiistin, että vahinko voisi olla lapseni aiheuttama. Siinä vaiheessa tyypit kävivät helvetin ilkeiksi ja alkoivat uhkailla poliisilla. Sanoin tyynesti, että joo, soittakaapa poliisit paikalle.

No, uhkailivat lisää, olivat kuulemma "nähneet" vahingon ja minä valehtelen, enkä voi tietää tapahtuneesta, koska olin kaupassa.

Sanoin olevani aivan varma.

Mies otti kännykkänsä ja soitti 112:een ja alkoi selittää törkeästä parkkipaikkavahingonaiheuttajasta...

Siinä vaiheessa multa meni pokka.

Otin ja avasin lapseni takaoven, ihan rauhallisesti ja miestä silmiin tuijottaen.

Mieheltä meni sanat sekaisin ja sulki nopeasti puhelimen. Menivät molemmat autoon ja lähtivät helvetin liukkaasti paikalta.

Mulla nimittäin on Berlingo ja takana liukuovet. Ei voi siis kolhia yhtikäs kenenkään takaovea.

Mutta pienen naurun jälkeen alkoi vituttaa, etten huomannut ottaa "pariskunnan" rekkaria talteen. Huijareitahan ne olivat!

Ihan kaikkea syyttelyä EI siis siskot kannata niellä. Vaatikaa todisteita ja ottakaa vaikkapa kännykkäkuvia tilanteesta, että voitte tarvittaessa dokumentoida vakuutusilmoitukseen. Ja poliisi kannattaa kiistatilanteissa kutsua paikalle, varsinkin jos se toinen osapuoli käyttäytyy aggressiivisesti.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, miehillä on aina ensireaktiona hyökätä ja syyttää muita virheistä, se on niiiiiiin tuttua...

Vierailija
42/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta naisethan eivät ole koskaan väärässä. Hehän ovat niin paljon parempia ihmisiä suhteessa muihin. Nytkin oli tärkeämpää hihkua riemusta, että lällää minä olenkin oikeassa! Kun ihan oikeasti olisi voitu saada kiinni joku kiinni rikoksesta, ettei vastaavaa esim. sattuisi esim. vanhukselle, joita on melko paljon helpompi huijata.

Jossittelu on aina kivaa...olisi ollut mielenkiintoista kuulla, miten ap. olisi hoitanut tilanteen, jos tuota liukuovea ei olisi ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 14:58"]

Mutta naisethan eivät ole koskaan väärässä. Hehän ovat niin paljon parempia ihmisiä suhteessa muihin. Nytkin oli tärkeämpää hihkua riemusta, että lällää minä olenkin oikeassa! Kun ihan oikeasti olisi voitu saada kiinni joku kiinni rikoksesta, ettei vastaavaa esim. sattuisi esim. vanhukselle, joita on melko paljon helpompi huijata.

Jossittelu on aina kivaa...olisi ollut mielenkiintoista kuulla, miten ap. olisi hoitanut tilanteen, jos tuota liukuovea ei olisi ollut.

[/quote]

Koska lapseni ei 98% varmuudella auo ovea odotellessaan, olisin soittanut poliisit paikalle ratkomaan asiaa. Vaatinut silminnäkijöitä, muitakin siis. Tehnyt tarvittaessa vakuutusilmoituksen.

ap

Vierailija
44/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin ja mitä tulee siihen, olisiko niitä tyyppejä saatu koskaan rikoksesta kiinni, niin jaa-a. Jos olisin älynnyt ottaa rekkarin ylös siinä hötäkässä, olisin jo soittanutkin poliisille. Tuskin olisivat kyllä itse jääneet odottelemaan poliisin tuloa. Joten en nyt oikeasti usko, että narauttaminen siinä tilanteessa olisi onnistunut.

Ole sinä sitten seuraavassa tuollaisessa tilanteessa zäpäkkäänä, äläkä hetkeksikään herpaannu esim. vilkaisemaan sitä takapenkillä istuvaa lastasi tai laittamaan kassiasi autoon tms. jonninjoutavaa ja häiritsevää... kuten sanottua: netissä on jälkikäteen kovin helppo olla viisaampi!

Vierailija
45/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiraako sulla päässä jotenkin? AP:han tuli nimenomaan kertomaan tänne oman kokemuksensa koska A) halusin varoittaa muita vastaavasta ja B) tämä on keskustelupalsta jossa nyt ylipäänsä keskustellaan erilaisista asioista ja kokemuksista.

Toki fiksua olisi ollut ottaa rekkari ylös / ilmoittaa poliisille, mutta jälkiviisaus on todella paljon helpompaa kuin paikan päällä rationaalisesti toimiminen. Itse ainakin olisin todennäköisesti joutunut jonkunnäköiseen paniikkiin (no, hieman liioiteltua mutta veikkaan että 100% tyynenä pysyminen olisi vaikeaa) vaikka tilanne olisikin tuo että kolhiminen ei ole mahdollista.

[/quote]