Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskot! Varokaa näitä autovahinko-huijareita!

Vierailija
11.04.2013 |

Koin äsken merkillisen episodin.

Olin marketissa pikaisilla ruokaostoksilla. Mukana oli viisivuotias poikani, joka istui takana turvaistuimessa. Käväisin hakemassa perunapussin kaupasta, joten jätin rauhallisen poikani istumaan autoon siksi pariksi minuutiksi.

Kun tulin kaupasta, autoni vieressä seisoi kaksi ihmistä, mies ja nainen. Sellaisia arviolta kolmikymppisiä ja siistin näköisiä. Alkoivat meuhata, että lapseni oli kolauttanut ovellaan heidän autonsa takaoveen lommon ja vaativat siitä korvausta.

Minä katsoin, ja totta, heidän autonsa takaovessa oli pieni lommo. Siinä vaiheessa mies alkoi selittää, että "sulla on varmaan omavastuu sun vakuutuksessa, jos haluat, niin voit maksaa käteisellä pari hunttia, niin pääset halvemmalla, eikä mene bonukset..."

Olin ihan kylmän viileä ja kiistin, että vahinko voisi olla lapseni aiheuttama. Siinä vaiheessa tyypit kävivät helvetin ilkeiksi ja alkoivat uhkailla poliisilla. Sanoin tyynesti, että joo, soittakaapa poliisit paikalle.

No, uhkailivat lisää, olivat kuulemma "nähneet" vahingon ja minä valehtelen, enkä voi tietää tapahtuneesta, koska olin kaupassa.

Sanoin olevani aivan varma.

Mies otti kännykkänsä ja soitti 112:een ja alkoi selittää törkeästä parkkipaikkavahingonaiheuttajasta...

Siinä vaiheessa multa meni pokka.

Otin ja avasin lapseni takaoven, ihan rauhallisesti ja miestä silmiin tuijottaen.

Mieheltä meni sanat sekaisin ja sulki nopeasti puhelimen. Menivät molemmat autoon ja lähtivät helvetin liukkaasti paikalta.

Mulla nimittäin on Berlingo ja takana liukuovet. Ei voi siis kolhia yhtikäs kenenkään takaovea.

Mutta pienen naurun jälkeen alkoi vituttaa, etten huomannut ottaa "pariskunnan" rekkaria talteen. Huijareitahan ne olivat!

Ihan kaikkea syyttelyä EI siis siskot kannata niellä. Vaatikaa todisteita ja ottakaa vaikkapa kännykkäkuvia tilanteesta, että voitte tarvittaessa dokumentoida vakuutusilmoitukseen. Ja poliisi kannattaa kiistatilanteissa kutsua paikalle, varsinkin jos se toinen osapuoli käyttäytyy aggressiivisesti.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et antanut soittaa poliisia paikalle? Ois siinä ollu poliisillakin pokan pitelemistä.

Vierailija
2/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helketti! Alkoi naurattaa toi, aika typeriä huijareita jos ei automerkkejä ton vertaa tunne, että tajuaisi, keitä kannattaa yrittää painostaa. Missä päin tää tapahtui, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit antanut niiden poliisien tulla paikalle, siinä olisivat sitten selittäneet poliiseille mitä oikein näkivät.

Vierailija
4/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:07"]

Miks et antanut soittaa poliisia paikalle? Ois siinä ollu poliisillakin pokan pitelemistä.

[/quote]

Harkitsin kyllä, mutta ajattelin, että poliisia tuskin kauheasti ilahduttaisi tollanen hukkareissu. Näin jälkikäteen ajatellen ehkä olisi pitänyt, että se kaksikko olisi joutunut vähän selittämään.

ap

Vierailija
5/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut poliisin tulla paikalle ja vasta sitten näyttänyt, että ovi aukeaa näin. Arvaa, kuka olisi saanut petossyytteen?

Vierailija
6/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olis paljastanut mitään, olisin tyynenä odotellut poliisia :D

Vierailija
7/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helketti! Alkoi naurattaa toi, aika typeriä huijareita jos ei automerkkejä ton vertaa tunne, että tajuaisi, keitä kannattaa yrittää painostaa. Missä päin tää tapahtui, ap?

[/quote]

Samaa mietin. Olivat varmaan nähneet mun menevän sisälle ja aatelleet, että tollasen keski-ikää lähestyvän eukon pelottelee helposti pulittamaan rahaa, semminkin kun mulla oli se poika takapenkilä.

Helsingissä.

ap

Vierailija
8/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:10"]

[/quote]

Samaa mietin. Olivat varmaan nähneet mun menevän sisälle ja aatelleet, että tollasen keski-ikää lähestyvän eukon pelottelee helposti pulittamaan rahaa, semminkin kun mulla oli se poika takapenkilä.

Helsingissä.

ap

[/quote]

Niin ja on ehkä tää Berlingo sen verta vanha malli, etteivät tajunneet takaovien olevan liukuovia tms. Mene ja tiedä... no jatkossa tietävät, hahaha.

ap

Vierailija
9/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pitkä trolli. Olet taas hyvässä vauhdissa.

Vierailija
10/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:09"]

Olisin antanut poliisin tulla paikalle ja vasta sitten näyttänyt, että ovi aukeaa näin. Arvaa, kuka olisi saanut petossyytteen?

[/quote]

Niin tai olisivat vaan selittäneet nähneensä sittenkin väärin jnejne. Voi olla myös, että olisivat joka tapauksessa katkaisseet puhelun kesken, jos en ala suostua pulittamaan.

ap

Vierailija
11/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:12"]

Olipa pitkä trolli. Olet taas hyvässä vauhdissa.

[/quote]

Eh? Onko sulle jotenkin uusi asia se, että elämässä tapahtuu outoja ja vähän absurdeja juttuja?

ap

Vierailija
12/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just alkuviikosta jutun jostain lehdestä, jossa poliisi neuvoi ottamaan kännykkäkameralla kuvia ja vaikka nauhottaan tilanteen onnettomuuden jälkeen. Nimenomaan miehet voi olla tosi päällekäyviä ja uhkailla naisautoilijoita maksajiksi, vaikka vika olisikin ollut heissä itsessään.

En muista, oliko toi juttu Ylellä vai HS:lla, mutta jostain luin tollasen.

Vierailija
14/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh! Onneksi eivät sentään vieneet lastasi vaan tyytyi tuohon!

Vierailija
15/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:09"]

[/quote]

Niin tai olisivat vaan selittäneet nähneensä sittenkin väärin jnejne. Voi olla myös, että olisivat joka tapauksessa katkaisseet puhelun kesken, jos en ala suostua pulittamaan.

ap

[/quote]

Voi olla ettei ne soittaneet lainkaan, vain teeskenteli.

Vierailija
16/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, älä nyt höpsi hassuja.

ap

Vierailija
17/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, ihan mahdollista sekin. Jonnekin soitti kyllä, kuulin sivusta naisäänen vastaavan jotain.

ap

Vierailija
18/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit sä olet typerä ap! Mikset antanut kutsua pollareita paikalle, mikset ottanut sen auton rekkaria ylös??? Nyt ne saa huijata rauhassa lisää.

Vierailija
19/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran ollut vastaavassa tilanteessa eli kun tulin kaupasta autolleni, oli viereisen auton luona mies ja nainen, jotka väittivät, että olin kolhinut oman autoni ovella heidän autoaan. Tietysti otin kuvan kolhusta ja pyysin anteeksi ja samalla tavalla ehdottivat, että maksaisin pari satasta, niin ei menisi bonukset. Olin leikissä mukana ja ehdotin, että käyn hakemassa automaatilta rahaa. Sitten palasin kauppakeskukseen, soitin poliisille ja pyysin paikalle. Viereinen auto oli varastettu ja kolhu ovessa saatu aikaan muulla kuin ovella.

Vierailija
20/45 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 13:22"]

14, älä nyt höpsi hassuja.

ap

[/quote]

Mitä mitä... viedäänhän niitä lapsia vaunuistakin niin miksei ei autoistakin. Ihan järjen vastaista jättää lapsi yksin autoon! Jos nyt ei joku häntä olisi sieltä vienyt, mutta lapset nyt tekevät hetken mielijohteessa järjettömiä asioita ja lapsi olisi voinut lähteä etsimään sinua ja toikkaroimaan sinne autojen joukkoon. Vähän nyt vastuun tuntoa!