Täytän työhakemusta ja siinä on vaikea kysymys. APUUUUVAAA!!!!
Kysymys kuuluu näin "Kuinka esittelisit itsesi parilla lauseella uudelle työkaverillesi?"
Mitä tuollaiseen olisi järkevää vastata?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon Rane ja mä panen! XD
Onko Ranet uunissa jo ?
Zinc
Tuo on kysymys johon työnantajalla tuskin on oikeaa tai väärää vastausta. En usko, että tuosta kysymyksestä jää kenenkään työ kiinni jos muuten on asiat paperilla kunnossa. Lähinnä katsovat mielenkiinnosta mitä vastaat ja osaatko ylipäänsä edes vastata kysymykseen ohjeiden mukaisesti. Katsovat kokonaisuutta tietenkin. Ei kannata liikaa stressiä tollasesta ottaa, eihän kaikki uudet työntekijät todellisuudessa edes esittele itseään muille työntekijöille.. siis yhtään millään tavalla tai vanhat työntekijät uudelle, varsinkaan isoissa työpaikoissa missä porukkaa lappaa sisään ja ulos jatkuvasti, pienissä varmasti esittäydytään kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainaki esittelisin vaan olen Pekka Puupää, aloitin täällä tänään sairaanhoitajan sijaisena/palkanlaskijana/sihteerinä/myyjänä/lääkärinä. Siinä se, ei kukaan ala mitään pitkiä sepustuksia itsestään kertomaan. Esitellään vaan kuka on ja mikä ammatti/työnkuva. Työkaverit jatkavat sitten siitä itse jatkokysymyksillä tyyliin asutko lähellä, onko sinulla aiempaa kokemusta jne.
Tuollaisella hakemuksella ei töitä tippuisi. :)
Ai miksi ei? Kai tajuat, että "Pekka Puupää" on ihan keksitty nimi ja aloittaja toki soveltaa tuon tekstin omaan tilanteeseensa, kertoo oman nimensä ja missä hommissa aloitti. Näin hän esittelee itsensä työkavereilleen parilla lauseella aivan kuten ohjeistuksessa pyydetään.
Kerropa kuule itse parempi jos sitä ollaan siellä niin tietävinään miten pitää vastata tällaiseen kysymykseen 😂
Nimi löytyy jo hakemuksesta ja työnimike ilmoituksesta. Vain typerä toistaa ne tuossa kysymyksessä, mutta typerät (kuten sinä) sillä onkin tarkoitus karsia pois.
Sinun olisi hyvä kerrata luetun ymmärtämistä ja myös käytöstapoja. Epämiellyttävältä vaikutat.
Vastaisin ehkä näin:
"Moikka! Olen Ritva, uusi työntekijä täällä. Olin kyllä ihan varma, etten saa tätä työpaikkaa, sillä työhakemuksessa oli ihan tosi hämmentävä kysymys: "miten esittelisit itsesi uudelle työkaverillesi parilla lauseella?" Onneksi kuitenkin sain tämän paikan, kun sitä niin kovin halusinkin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainaki esittelisin vaan olen Pekka Puupää, aloitin täällä tänään sairaanhoitajan sijaisena/palkanlaskijana/sihteerinä/myyjänä/lääkärinä. Siinä se, ei kukaan ala mitään pitkiä sepustuksia itsestään kertomaan. Esitellään vaan kuka on ja mikä ammatti/työnkuva. Työkaverit jatkavat sitten siitä itse jatkokysymyksillä tyyliin asutko lähellä, onko sinulla aiempaa kokemusta jne.
Tuollaisella hakemuksella ei töitä tippuisi. :)
Ai miksi ei? Kai tajuat, että "Pekka Puupää" on ihan keksitty nimi ja aloittaja toki soveltaa tuon tekstin omaan tilanteeseensa, kertoo oman nimensä ja missä hommissa aloitti. Näin hän esittelee itsensä työkavereilleen parilla lauseella aivan kuten ohjeistuksessa pyydetään.
Kerropa kuule itse parempi jos sitä ollaan siellä niin tietävinään miten pitää vastata tällaiseen kysymykseen 😂
Nimi löytyy jo hakemuksesta ja työnimike ilmoituksesta. Vain typerä toistaa ne tuossa kysymyksessä, mutta typerät (kuten sinä) sillä onkin tarkoitus karsia pois.
Sinun olisi hyvä kerrata luetun ymmärtämistä ja myös käytöstapoja. Epämiellyttävältä vaikutat.
Pata kattilaa soimaa.
Vierailija kirjoitti:
Muotoillaan kysymys toisin.
"Sinun täytyy esitellä itsesi vauvapalstalaisille parilla lauseella. Mitä kertoisit itsestäsi?Ja te ihan oikeasti vastaisitte "Moi, mä oon Mimmi Mömmönen."
No eipä voi verrata. Miksi ihmeessä kukaan kertoisi omaa nimeään jollain nettipalstalla? Jos aidosti oikeasti esittelet itsesi uudelle työkaverille, niin kai sinä sille nyt nimesi kerrot? Nimen kertominen kuuluu aivan perusjuttuihin kun esittäydytään toiselle, sukunimeä nyt ei ole pakko sanoa, mutta etunimi/kutsumanimi. Miten porukka voi olla täällä näin pihalla? Tuo kysymys onkin aivan mainio, voisi tulla kaikkiin rekrytointeihin tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Terse. Mä olen Ritva, mutta sano Ritu vaan. Missä teiän röökipaikka on?
Ihan kuin tämä olisi tullut yhden sukulaiseni suusta
Mieti aidosti mitä vastasit, ole rehellinen. Älä kuitenkaan mieti liikaa. Ja muista ne pari lausetta vaan mitä pyydettiin, ei pitkiä tekstejä.
Hei kaikille, olen xxx. Aiemmin työskentelin xxx tehtävissä firmassa yyy. Vapaa-ajalla tykkään lenkkeillä ja lukea dekkareita. Siinäpä esittely minusta kaikessa lyhykäisyydessään. --> ja muut toivottavat sut tervetulleeksi tiimiin.
Muotoillaan kysymys toisin.
"Sinun täytyy esitellä itsesi vauvapalstalaisille parilla lauseella. Mitä kertoisit itsestäsi?
Ja te ihan oikeasti vastaisitte "Moi, mä oon Mimmi Mömmönen."