Tuleeko ”pilkku” (valomerkki) yhä tuntia ennen sulkemista?
En oo paljoa baareissa ym. käynyt korona-aikaan ja oon pudonnut kärryiltä. Jotain höllennyksiähän hiljattain tuli, mutta onko pilkku yhä tuntia ennen?
Vastatkaa pliis varmaa tietoa, tekis tänään mieli käydä vielä lasillisella kun olen lomalla, enkä ihan vielä pääse lähtemään. Turhaankan en haluaisi lähteä.
Kommentit (22)
Pilkku tulee joka paikassa viimeistään klo 01. Siitä on joko 30 tai 60 min aikaa poistua. Riippuu ravintolasta.
Häh minusta valomerkki tulee silloin kun pitää alkaa lipumaan ulos- ei kyllä hajuakaan mihinkä kellonaikaan mutta ei kai tuntia ennen? Oon kyllä ollut näköjään liian humalassa valomerkin aikaan.
Eikös pilkku tule klo 1 ja ulos klo 2? Eli yökerhot taitavat olla vielä kiiinni mutta eikös ensi kuussa poisteta loputkin rajoitukset
Eli jos paikka menee klo 22 kiinni, monelta pilkku tulee? Saako juoman ostaa vielä ysin jälkeen vai enää tuntia ennen eli viim. klo 21? En välttämättä ehtisi ihan ysiksi vielä sinne, minne haluaisin lasilliselle mennä.
Ap
Onks joku baari auki klo 2 asti nykyään? Luulin menevän kiinni jo klo 22.
Pilkku tulee 01.00 ja menee kiinni 02.00. Mä ostan aina 2 juomaa ennen pilkkua niin juomista riittää.
Vastatkaa pliis niin tiedän kantsiiko mun ees mennä 😊 Paikka on kiva ja haluaisin käydä siellä moikkaamassa työntekijää ym. niin riittäis lyhytkin visiitti, kunhan saisin valkkarilasillisen ostettua kun sitä tekee mieli. Paikka sulkee klo 22 ja voi olla että vasta ysiksi tai vähän yli ehtisin sinne!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pilkku tulee joka paikassa viimeistään klo 01. Siitä on joko 30 tai 60 min aikaa poistua. Riippuu ravintolasta.
Jaa nyt 2020 kesällä vai ennen tätä? Oli myös baareja joissa pilkku tulee vasta klo 03. Voi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos paikka menee klo 22 kiinni, monelta pilkku tulee? Saako juoman ostaa vielä ysin jälkeen vai enää tuntia ennen eli viim. klo 21? En välttämättä ehtisi ihan ysiksi vielä sinne, minne haluaisin lasilliselle mennä.
Ap
Pilkku tulee silloin klo 21.
Vierailija kirjoitti:
Pilkku tulee 01.00 ja menee kiinni 02.00. Mä ostan aina 2 juomaa ennen pilkkua niin juomista riittää.
Saako siis baarit olla auki noin myöhään?
Noniin ajankohtaista tietoa, ei vanhojen muistelua tässä ketjussa ainakaan ennenkuin olen saanut tiedon, pliis 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pilkku tulee silloin klo 21.
Onko varma?
Ap
Olen aina luullut että se tulee 30min ennen sulkemista. Ei siis mitään halua minä on vastaus apn kysymykseen.
Palsta, pystyt parempaan! ❤️ Onko varmaa tietoa? Ihan vielä en pääse kipittämään 😂
Ap
Kukaan ei tiedä tämän hetkistä vastausta.
Mutta ennen vanhaan pilkku tuli tuntia ennen sulkemista, mutta joissakin paikoissa baari tyhjennettiin heti pilkun tultua. Mikä oli kyllä vähän epäreilua, jos oli juotavaakin jäljellä ja virallinen sulkemisaika vajaan tunnin päästä. Tämä "ennen vanhaan" oli siis viime talvea.
Oon käyny vain semmosissa baareissa, joissa pilkku tulee 30 minuuttia ennen sulkemista. Luulin sen olevan käytäntö kaikkialla Suomessa, menipä baari mihin aikaan tahansa kiinni.
Hauskaa iltaa! Toivottavasti ehdit!
Up