Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntosalilla käynti, vinkkejä pullukalle

Vierailija
28.06.2020 |

Onko salillakäynti mielestänne helpoin ns. tavallisen pulliaisen liikuntamuoto? Onko paljon tietäjät tietää sääntöjä koskien salietikettiä ja esim treenipukeutumista. Olen siis pullukka ja kiinnostaisi aloittaa liikuntaharrastus, vaikka se sali. Nolottaa vähän tunkea itseni teknisiin urheiluvaatteisiin, menisin mielelläni ihan perus isossa teepaidassa ja jumppahousuissa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä saleilla missä minä olen käynyt, on nähnyt kaikenlaista asustetta. Yks mies kävi säännöllisesti farkuissa ja kauluspaidassa pumppaamassa yläkroppaa.

On siis ihan ok mennä verkkareissa ja t-paidassa.

Vierailija
2/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupea mieluummin lenkkeilemään tai hommaa kotiin kuntopyörä. Sali sitten myöhemmin kun on painoa jo pudonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikettiä on pikkuisen, ei saa varata laitetta/pitää ja voi kysyä jos joku istuu eikä tee. Normaali kohteliaisuus riittää.

Itse treenaan t-paidassa ja verkkahousuissa sekä paljain jaloin tai tohveleissa, kun en viittinyt hankkia sisätreenikenkiä.

Olen käynyt Tampereen kaupungin saleilla ja sitä ennen työpaikan salilla.

Käy ovella kurkkimassa tai kysy kassalla jos on kaupallinen sali.

Vierailija
4/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vain salille. Joillain saleilla saa pienen esittelyn ja infon ns. etiketista kun käy tutustumassa.

Vierailija
5/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaan vaan kirjoitti:

Etikettiä on pikkuisen, ei saa varata laitetta/pitää ja voi kysyä jos joku istuu eikä tee. Normaali kohteliaisuus riittää.

Itse treenaan t-paidassa ja verkkahousuissa sekä paljain jaloin tai tohveleissa, kun en viittinyt hankkia sisätreenikenkiä.

Olen käynyt Tampereen kaupungin saleilla ja sitä ennen työpaikan salilla.

Käy ovella kurkkimassa tai kysy kassalla jos on kaupallinen sali.

No hyi! Ei ole normaalia kohteliasuutta olla salilla paljain jaloin. Yäk! Yksityiselle salille olisit jo saanut porttarin.

Vierailija
6/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sinne mennä millaisissa rytkyissä vaan. Itse kyllä pullukkanakin huomasin pian, että tiukat trikoot ovat kaikista mukavin vaihtoehto. Paita voi olla löysäkin. Salilla saa ohjeistusta halutessaan, monissa ilmaiseksikin. Voit myös tutkia vaikka Youtubesta erilaisia laitteita ja aloittaa rauhassa niistä.

Vierailija
7/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollista niin pyydä ohjausta pt:ltä tai liikunnanohjaajalta jotta opit oikeat tekniikat etkä loukkaa itseäsi.

Saat pukeutua juuri niinkuin haluat. Itse olen kilpaurheilija, välillä olen salilla teknisissä vaatteissa, välillä vanhassa tpaidassa.. en ole huomannut että ketään kiinnostaisi pukeutumiseni.

Muista juomapullo, ja pieni hikipyyhe on myös kätevä. Etikkettiin kuuluu ainakin se että laitteissa ei lepäillä vaan sarjan jälkeen noustaan pois ja annetaan tilaa halukkaille (käytännössä ainakin meidän salilla kukaan ei välissä tule mutta on kohteliasta antaa mahdollisuus).

Muita hyviä liikuntamuotoja ainakin näillä ilmoilla on kävely (metsässä myös tasapainoaisti kehittyy), pyöräily ja uinti.

Vierailija
8/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Älä ala syödä enemmän

2. Sali ei laihduta

Vierailija
9/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on.

Oma näkemys hyvästä salietiketistä on se, että salilla ei puhuta puhelimeen vaan urheillaan, ei kuvata puhelimella vaan urheillaan eikä lähetetä viestejä laitteessa istuen (laite tällöin varattuna muuhun kuin käyttötarkoitukseensa) vaan urheillaan. Oma pieni treenipyyhe mukaan ja pukeutumista ei kannata liikaa stressata, perus t-paita ja jumppahousut on ihan ok treenivaruste. Tärkeintä on se, että treenivaatteet ovat ehjät ja niitä myös pesee säännöllisesti.

Aloita maltilla ja lisää painoja ja tee erilaisia liikkeitä sitä mukaa, kun kunto kasvaa. Tulokset näkyvät pikkuhiljaa kunhan muistaa ja viitsii käydä säännöllisesti eikä tee liikesarjoja ns. nollavastuksella.

Vierailija
10/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaan vaan. Ainoa vinkki ihan kaikenkokoisille on että hommaa oikeankokoiset vaatteet niin ei tarvitse nykiä. T-paita käy oikein hyvin ja myös verkkarit. Suosittelen kuitenkin trikoita sillä ne venyvät parhaiten eri liikkeisiin. Ja kunnon salikengät! Lisäksi alkuun suosittelen sisäpyöräilyä jos löytyy sali jossa on tunteja. Sen voi aloittaa kevyesti ja toimii tehokkaasti.

Vierailija
11/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaista pukeutumista näkee, eikä siinä mitään. Itse kuitenkin väkisin huomaan tyypin, joka on selvästi vihreä hommissa. Säännöllisesti käyvillä on salivaatteet. Verkkarit ja iso paita kuulostavat liian lämpimältä varustukselta. Löysä paita kiertyy laitteissa ja kumartuessa on aika paljastava. Eivät ne tekniset vaatteet ole niin hankalia kuin luulet. Käy kaupassa kokeilemassa.

Vierailija
12/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut saliharjoittelun muutama kuukausi sitten. Mukavimmat vaatteet ovat trikoot ja peittävä urheilu t-paita. Käyn äijäsalilla, jossa on rennompi olo hiukan peittävämmissä vaatteissa.

Älä vain laita juoksuun tarkoitettuja lyhyitä shortseja. Kerran tein sen virheen, ja kokoajan mietin mitä näkyy lahkeista. Eli säällä kuin säällä, eri pituiset jumppatrikoot.

Vierailija
13/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoista! Kesällä totta kai tosi mukava liikkua ulkona, mutta lähisalillani on tosi hyvä kesätarjous jonka olen suunnitellut hyödyntäväni. Ajattelin ottaa pt:n ensimmäiseksi kerraksi, jotta tosiaan ymmärrän mitä eri laitteilla/painoilla edes treenataan ja miten. - ap

Vierailija
14/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Älä ala syödä enemmän

2. Sali ei laihduta

Sali kiinteyttää, sekä lisääntyvä lihasmassa myös kuluttaa enemmän.

Vierailija
15/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sali säästää laihduttamisen aikana lihasta. Et ehkä ensimmästen parin kuukauden jälkeen kehity, mutta varmistat sen, ettei laihdutus tapahdu lihaksista.

Mukavat puhtaat vaatteet riittää.

Pyydä joko salilta tai etsi netistä joku aloittelijalle sopiva

Tekniikka on kaiken a ja o.

Tsemppiä, sali on mukava liikuntamuoto :)

Vierailija
16/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina pieni hikipyyhe ja vesipullo. Helteellä 1,5 litran pullo. Mukavat lenkkarit, hengittävät alushousut ja urheilutoppi. Jumppatrikoot ja T-paita. Tarpeeksi pitkä paita, ettei napa näy tai kumarrellessa näy mitään.

Vierailija
17/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen salitreeni on hyvä yhtenä liikuntamuotona vaikka kerran viikossa, mutta ei ainoana. Pyydä ensimmäisellä kerralla esittely, että opit mm. oikeat liikkeet. Jos se ei sisälly tarjoukseen, sen saa aika kohtuullisella hinnalla erikseen.

Vierailija
18/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Älä ala syödä enemmän

2. Sali ei laihduta

Sali kiinteyttää, sekä lisääntyvä lihasmassa myös kuluttaa enemmän.

Minä olen laihtunut saliharjoittelun avulla, kahdessa kuukaudessa kaksi kiloa. Painonnosto on ollut aina todella vierasta, nyt olen innostunut. Haluan saada voimaa ja kasvattaa lihasmassaa. Paino on toissijainen asia.

Vierailija
19/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tummat pöksyt, ettei hikinenpimpsa näy housuista. Pimppisi nimittäin tulee hikoilemaan, jos työskentelet tosissasi.

Vierailija
20/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaan vaan kirjoitti:

Paljain jaloin treenaamalla saa jalkasienen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän