Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Suomalainen mansikka on maailman parasta” ja muita naurettavuuksia

Vierailija
28.06.2020 |

Fazerin sininen on maailman parasta suklaata.

Juhla Mokka (sic) valmistetaan maailman parhaista kahvilaaduista.

Suomalaiset kodit ovat siistejä, sillä meillä ei ole kokolattiamattoja 😂 😂 😂

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki pohjolan Venetsia

oh god

Vierailija
82/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Suomessa on maailman paras terveydenhuolto”. :D

”Suomi on maailman onnellisin maa”. :D

Mita olen palstalla lukenut niin kauhistuttaa se "maailman paras terveydenhoito". Eihan siella edes saa laakkeita ihan parannettaviin sairauksiin.

Onnelliset suomalaiset ovat kuin sitruunan syoneita.

Niinpä. Ja kunhan ensin edes satut pääsemään sinne lääkärille muutaman kuukauden odottelun jälkeen...

Luulen, että moni suomalainen järkyttyisi pahasti jos tietäisi, miten paljon paremmin monissa muissa eu-maissa hoituu lääkärillä käynti ja sairauksien hoito. Tuskin kukaan puhuisi sen jälkeen enää maailman parhaasta hoidosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen vesijohtovesi on maailman puhtainta.

Tuo pitää paikkaansa, poikkeuksena helsinki jonne vesi johdetaan sadan kilometrin päästä yli 100 vuotiaita putkia pitkin. Järvi-Suomessa juomaveden laadussa ei ole mitään moitittavaa.

Vierailija
84/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen vesijohtovesi ei ole maailman puhtainta. Joissain osissa Suomea fluoria on myös lähes vaarallisen paljon.

Vierailija
85/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kokonaisuudessaan sellainen maa, jossa on valtava määrä kaikenlaista manipulaatiota, jolla kansan mielipide muodostetaan, vaikka jokin ei pitäisi paikkaansa. Tätä manipulaatiota kukaan auktoriteettiasemassa oleva ei uskalla kyseenalaistaa, ellei halua tulla suljetuksi kaiken ulkopuolelle, niinpä on vain nyökyteltävä muiden mielipiteitä. Kansalle syntyy kuva, että kai se paikkansa pitää, jos kukaan ei vastustakaan.

Suomessa on inhottavaa, jos haluaa, että asioita käsitellään totuuspohjaisesti, ja että media oikaisisi vallassa olevien väärät väittämät ja tämän kautta saisi ihmiset ajattelemaan ja kyseenalaistamaan. Samaa on jatkunut vuosikymmenet, riippumatta hallituksista.

Suomalaisia hallitaan siten, että heiltä pyritään estämään asioiden oivaltaminen poistamalla kaikki erimielisyys/vastakkaiset mielipiteet yhteiskunnasta. Vastakkaisten mielipiteiden tilalla on totaalinen samamielisyys, jossa asiat sovitaan osapuolille sopivaksi ilman julkista mielipiteenvaihtoa - kun samamielisyys on sovittu kabineteissa, tulos ilmoitetaan kansalle valmiina näkemyksenä jostain asiasta, johon johtaneita perusteluja sen takana ei tiedä yhtään kukaan, paitsi kabineteissa päättämässä olleet ihmiset. Esim. kansalaisille yhtäkkiä vain ilmaantuu käsitys kuin tyhjästä, siitä, että eläkeikää on nostettava tms. aihe, ilman, että missään olisi ilmennyt julkista keskustelua perusteluineen ko. käsitykselle tai sen vaihtoehdoille. Ja sitten kaikki vain ovat asiasta samaa mieltä ja asiasta on muodostunut totuus, jota kaikki vain toistelevat, kuin automaationa. Vaihtoehtoa ei kukaan saanut koskaan tietää, muualla, kuin vallan kabineteissa. Mutta julkiseen keskusteluun sitä ei koskaan tuotu.

Suomessa kaikenlainen epä-älyllisyys menee poikkeuksetta läpi, etenkin mikäli se palvelee jonkin tärkeän eturyhmittymän etua,  se on raivostuttavaa.

Jos esim. Veikkauksen pomo sanoo, että Veikkaus on ainoa yhtiö maailmassa, joka antaa pelaajalle mahdollisuuden asettaa pelieston, niin suomalainen media ei oikaise tälläisiä valheellisia väittämiä, vaan on hiljaa. Omasta kokemuksestani tiedän, että peliestoja on kaikilla ulkomaisilla peliyhtiöillä, vieläpä paljon tiukempia usein, kuin Veikkauksella. Tämä Veikkaus esimerkki tuli vaan helposti mieleeni, epä-älyllisyyttä on paljon muutakin.

Vierailija
86/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mansikka on oikeesti maailman parasta.

Vierailija
87/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mita olen palstalla lukenut niin kauhistuttaa se "maailman paras terveydenhoito". Eihan siella edes saa laakkeita ihan parannettaviin sairauksiin.

Niinpä. Ja kunhan ensin edes satut pääsemään sinne lääkärille muutaman kuukauden odottelun jälkeen...

Luulen, että moni suomalainen järkyttyisi pahasti jos tietäisi, miten paljon paremmin monissa muissa eu-maissa hoituu lääkärillä käynti ja sairauksien hoito. Tuskin kukaan puhuisi sen jälkeen enää maailman parhaasta hoidosta.

"Professori: Miksi hyvin onnistunut lääkärikokeilu haudattiin?

Suomi on ainoa EU-maa, jossa terveydenhuollon järjestämisestä vastaavat kunnat - ja samalla maa, jossa lääkärille jonotetaan viikkokausia."

https://yle.fi/uutiset/3-6660141

Vierailija
88/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Se johtuu pohjoisen viileästä ja valoisasta kesästä. Marjoihin kehittyy näissä oloissa sekä vitamiineja että makua enemmän kuin valjuihin, mauttomiin Keski-Euroopan marjoihin.

Mutta vihaajat vihaa :D Täällä on palsta täynnä katkeria luusereita. Heitä ei oikeassa elämässä kukaan jaksa, joten oksentavat sitten katkeruuttaan täällä palstalla :)

Vierailija
89/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin suomalaiset mansikat on kyl oikeesti parhaita. Ja myös ruoka on osittain "puhtaampaa", sillä pohjoisessa tuhohyönteisiä on vähemmän, jolloin myrkkyjä joudutaan käyttämään vähemmän. Myöskin lihankasvatuksessa käytetään vähemmän antibiootteja kuin vaikka Italiassa.

Vierailija
90/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä noihin lääkäripalveluihin tulee, niin miksi ette pidä itseänne kunnossa? Miksi olette koko ajan jotain hoitoa vailla?

Minä olen jo melkein kuusikymppinen, enkä ole koskaan elämässäni tarvinnut mitään hoitoa. Ainoat kohtaamiset lääkärin kanssa ovat työnantajan määräämät terveystarkastukset.

Pitäkää huolta itsestänne niin ei tarvitse vinkua lääkäripalveluista.

Vierailija
91/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ehdottomasti maailman huonoimpia maita. Olen asunut 7 maassa ja käynyt 89. Lisäksi mulla on siellä Suomessa useita ulkomaalaistaustaisia ystäviä, jotka haaveilevat poismuutosta. 

Parhaimmat maat mielestäni ovat Ruotsi, Saksa, Kanada ja Japani. 

Hyvä että olet häipynyt pois. Toivottavasti kaikki muutkin vihaajat häipyvät. Olette ankeita ja vastenmielisiä ihmisiä, kukaan ei halua teitä tänne.

Vierailija
92/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ehdottomasti maailman huonoimpia maita. Olen asunut 7 maassa ja käynyt 89. Lisäksi mulla on siellä Suomessa useita ulkomaalaistaustaisia ystäviä, jotka haaveilevat poismuutosta. 

Parhaimmat maat mielestäni ovat Ruotsi, Saksa, Kanada ja Japani. 

Toivottavasti sana kiertää teidän kela-e lättien joukossa, että tänne ei kannata tulla. Emme halua teitä tänne!!

Vierailija
93/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen maa on sitä mieltä, että juuri heidän mansikkansa ja omenansa ovat maailman parhaita. Se on ihan normaalia kansallista itsetuntoa ja usein tietysti virheellistä manipulaatiota ja propagandaan uskomista, että suostuttaisiin maksamaan enemmän muka puhtaammasta tuotteesta.

Eipähän siinä mitään pahaa ole, jos ostaa kotimaista varsinkin jos haluaa tukea rahoillaan suomalaista työtä, mutta sekin alkaa olla monesti kyseenalaista, onko työ (ja verotulot) sitten oikeasti miten suomalaista.

Muistan, miten (toki aikaa tästä on kulunut kauan), kun joku paljasti, että homeiset mansikat suihkutettiin tilalla jollain sen aikaisella pahalla homemyrkyllä ja homeet hävisivät, ja eikuin torille myyntiin. Vähän kuulema haisivat aluksi, mutta mansikkahan tuoksuu muutenkin voimakkaasti. Sitä myrkkyä ei enää saa käyttää, mutta onko moraali oikeasti muuttunut?

Jatkuvasti myydään suuria määriä muualta tuotuja marjoja suomalaisina nimenomaan toreilla, kun on hienompaa ostaa torilta kalliimpia mansikoita, jotka yleensä (onneksi) on tuotu samasta tukusta kuin markettienkin mansikat. Itse luotan kyllä enemmän isojen markettien marjojen alkuperään, kuin torimyynnissä oleviin.

Ruotsissa oli sokkotesti ruotsalaisten ja belgialaisten mansikoiden mausta ja oltiin noloja kun belgialaiset osoittautuivat paremmiksi.

Vierailija
94/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa makeita, maukkaita mansikoita, niin ne todellakin kannattaa ostaa pitkien valoisien kesäöiden pohjoisista maista. Valo vaikuttaa sokerien muodostumiseen eli siihen makuun, mitä mansikoilta odotetaan.

Jos meillä on parhaat mansikat niin miksei niitä kasvateta myös ulkomaan markkinoille? Luulisi olevan menekkivientituote, jota voisi tuottaa rehdisti ilman orjatyövoimaa.

Mansikka lienee aika herkkä kolhuille joten ulkomaille vietävä marja olisi poimittava lähes raakana.

Loppujen lopuksi suomalainen vientimansikka olisi samalla viivalla ulkomailla kuin tänne tuotavat espanjalaiset marjat - ihan erilaista kuin ”aito” tuote joka saadaan nauttia poimintamaassa sesongin aikana.

Vierailija
95/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan osta minkään 'paremmuuden' takia kotimaista vaan siksi että säilyisi työpaikat kotimaassa. myös ekologisuuden kannalta hullua rahdata rekoilla ja lentokoneilla tavaraa tuhansia kilometrejä kun kotimaassakin voitaisiin tuottaa...

Vierailija
96/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Professori: Miksi hyvin onnistunut lääkärikokeilu haudattiin?

Suomi on ainoa EU-maa, jossa terveydenhuollon järjestämisestä vastaavat kunnat - ja samalla maa, jossa lääkärille jonotetaan viikkokausia."

https://yle.fi/uutiset/3-6660141

En ole ikinä joutunut muutamaa päivää pitempään odottamaan lääkärille pääsyä. Kyllä tässä on tänä keväänä saanut monia ihmeellisyyksiä kuulla esimerkiksi länsinaapurimme sairaanhoidosta ja vanhustenhoidostoa ja sitä kun aina kadehdittu ja kehutaan, että halutaan samanlainen. En itse edes tiennyt, että vanhusten hoitajat ja kotihoitajat eivät siellä ole koulutettuja, usein eivät edes kielitaitoisia.

Jotkut asiat toimivat monissa maissa hyvin joissakin seuduilla, mutta toisissa kunnissa ja kaupungeissa ei lainkaan.

Vierailija
97/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en minä ainakaan osta minkään 'paremmuuden' takia kotimaista vaan siksi että säilyisi työpaikat kotimaassa. myös ekologisuuden kannalta hullua rahdata rekoilla ja lentokoneilla tavaraa tuhansia kilometrejä kun kotimaassakin voitaisiin tuottaa...

Nykyisin logistiikka on niin hyvä, että tuo rahtaaminen tuhansien kilometrienkään päästä ei oikeasti juuri lainkaan lisää esim. ilmastokuormaa.

Melkein pahinta luonnolle on se ruokahävikki, eli maailmassa tuotetaan kalleilla polttoaineilla ja lannotteilla ja veden tuhlauksella  jne suunnaton määrä ruokaa, josta yli 20 prosenttia menee haaskiin.

Vierailija
98/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finski mansikka on paras vain ukrainalaiset sulosäären poimimana.

Vierailija
99/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Se johtuu pohjoisen viileästä ja valoisasta kesästä. Marjoihin kehittyy näissä oloissa sekä vitamiineja että makua enemmän kuin valjuihin, mauttomiin Keski-Euroopan marjoihin.

Mutta vihaajat vihaa :D Täällä on palsta täynnä katkeria luusereita. Heitä ei oikeassa elämässä kukaan jaksa, joten oksentavat sitten katkeruuttaan täällä palstalla :)

Ei ne vihaa. Ovat vaan vähän yksinkertaisia. Ovat katsos käyneet kerran pari Berliinissä ja kaljan sekä viinan halpuus on tuntunut sydämessä. Paratiisi on heille löytynyt. Ja samalla ollaan niin maailmanmatkaajaa

Vierailija
100/122 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa mansikassa oli/on enemmän torjunta-ainejäämiä kuin kiinalaisessa gojimarjassa. Muistaako kukaan, kun tästä nousi haloo mediassa n. kymmenen vuotta sitten? Hesarikin uutisoi aiheesta. Olin itse töissä kaupanalalla silloin, ja meillä kävi useampi huolestunut asiakas kysymässä asiasta.