Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon miehen elintavat vaikuttavat hedelmällisyyteen?

Giulia
28.06.2020 |

Minua on jäänyt vaivaamaan hedelmällisyyteen liittyvä asia entisestä parisuhteestani ja mietin voisitteko auttaa.

Seurustelin siis 27-28-vuotiaana samanikäisen miehen kanssa ja harrastimme seksiä noin vuoden verran ilman minkäänlaista ehkäisyä. Ajattelimme, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Tästä huolimatta en tullut raskaaksi, ja otin asian melko raskaasti ja jostain syystä ajattelin että syy on automaattisesti minussa ja tämä jäi häiritsemään minua...

Nyt jälkikäteen ajateltuna tuntuu ehkä hieman yliampuvalta, että olen jo määritellyt itseni hedelmättömäksi kun mietin vähän tarkemmin kyseisen miehen elintapoja. Tässä niitä listattuna:
-tupakointi
-nuuskaaminen
-alkoholismi
-vuosia jatkunut pilven polttelu
-aikaisempi vahvojen psyykelääkkeiden käyttö skitsofrenian hoitoon

Tämän lisäksi eksäni kertoi, että hänen ex-tyttöystävällään oli aggressiivisesti tapana puristaa häntä kovaa p alleista (tytöllä oli jotain vihanhallintaongelmia). Voiko tällainen vuosia jatkunut rasite sukuelimiin vaikuttaa myös hedelmällisyyteen?

Olimme molemmat ihan normaalipainoisia ja itse elin todella terveellisesti noihin aikoihin, söin monipuolisesti ja liikuin. En polttanut tupakkaa tai käyttänyt mitään päihteit. Hormonaalisen ehkäisyynkään en ollut koskenut moniin vuosiin enää.

Kertokaa nyt minulle, että ihan järjellä ajateltuna mitä luultavimmin ehkä juuri exäni elintavat olivat syynä sille, etten tullut raskaaksi? Tämä on jäänyt vaivaamaan minua nyt paria vuotta myöhemmin kun mietin että voinko edes potentiaalisten tulevien kumppanien kanssa tulla raskaaksi ja saada ikinä omia biologisia lapsia.

Emme lähteneet siis edes tutkimaan tätä hedelmällisyysasiaa koska erosimme. Ja siis hyvä etten tullut raskaaksi päihteitä käyttävälle skitsofreenikolle...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmällisyyden mahdollisuus paranee, mitä enemmän elintä huljuttelee siinä kumppanin elimessä.

Vierailija
2/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alfamies niin on hedelmällinen 

Vierailija
4/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai nuo mainitsemasi asiat vaikuttavat hedelmällisyyteen. Ja se on erittäin hyvä.

Vierailija
5/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton hyvä tosiaan, että et tullut raskaaksi. Älä tule vastakaan, ellei miesmakusi ja harkintakykysi ole parantanut huomattavasti.

Vierailija
6/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä yrität lapsia skitsofreenikon kanssa?

Vierailija
7/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiton hyvä tosiaan, että et tullut raskaaksi. Älä tule vastakaan, ellei miesmakusi ja harkintakykysi ole parantanut huomattavasti.

Jep olen ihan samaa mieltä. Niin ne rakkaushormonit vaan kuitenkin sumentaa järjen käytön. Maybe I dodged a bullet.

Vierailija
8/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä yrität lapsia skitsofreenikon kanssa?

Luitko viestiä? Kyseessä oli ENTINEN parisuhde. En enää mitään yritä kys. hän kanssa.

Vierailija
9/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on alfamies niin on hedelmällinen 

Lol. No ei tainnu olla alfamies. Ellei sitten ns. vika ollut minussa.

Vierailija
10/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä kaikilla miehillä vaikuta. Itse tiedän useamman alkkis-lääke-huume-miehen, jolla lapsia.

Vierailija
11/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kaikilla miehillä vaikuta. Itse tiedän useamman alkkis-lääke-huume-miehen, jolla lapsia.

Ja on myös paljon vastaavia naisia, jotka tulevat helposti raskaaksi. Naisen hedelmällisyydellä yleensä enemmän merkitystä.

Noiden faktojen perusteella ei voi kyllä olla varma mistään. Miehellä saattoi olla ongelmia hedelmällisyyden kanssa, tai sitten sinulla, tai sitten kyseessä saattoi olla joku yhteensopimattomuusongelma.

Vierailija
12/12 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan saa lapsia yhdessä. Ystäväni yritti monta vuotta lasta silloisen puolisonsa kanssa, eikä raskaus alkanut. Sittemmin ovat eronneet ja kumpikin on saanut lapsia uuden puolison kanssa, ilman mitään "hoitoja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän