Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIten tulla uskovaiseksi?

Vierailija
28.06.2020 |

Olis varmaan vapauttavaa olla aidosti uskossa. Haluisin mielenrauhan. En vaan oikeen pysty ottaa tosissaan noita raamatun juttuja, liian monitulkintaisia ja sekopäisiä. Mut moni asia toimii jos vaan uskoo riittävästi. Jos ei uskois et aurinko nousee seuraavana päivänä ni sängystä nouseminenkin olis vaikeata :)

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin uskoon käymällä jumalanpalveluksissa, aluksi ihan uteliaisuuttani. Käsitykseni kristinuskosta ja kristityistä olivat tuolloin aika negatiiviset. Mihinkään myönteisiin ennakko-odotuksiin tai omaan ansiooni "hengellisenä etsijänä" uskoontuloni ei perustunut. Minulle on jäänyt mysteeriksi, miksi minä tulin uskoon, ja joku toinen ei. 

Jumalaan uskoo suurin osa maailman väestöstä, tavalla tai toisella. Jos haluat löytää uskon jumalan olemassaoloon, ja saada uskon myötä hengellisiä kokemuksia, mikä tahansa uskonto tai hengellinen perinne varmasti voi tähän uskoon opastaa. Aina löytyy joukko asiantuntijoita ja pino kirjallisuutta puhumaan eri perinteiden puolesta ja vastaan. Joka perinteestä löytyy omat fanaatikkonsa ja vapaamatkustajansa, joiden esimerkkiä seuraamalla oman yrityksen saa lässähtämään. Se ei kuitenkaan tarkoita että itse menetelmä olisi toimimaton.

Jos olet jumalaan uskomisen sijasta kiinnostunut uskomaan Raamatun jumalaa, eli toisin sanoen uskomaan, että Raamatun sanassa itsensä ilmoittama jumala puhuu Raamatussa totta, niin siihen uskoon paras tapa on perehtyä Raamattuun ja käydä jumalanpalveluksissa. Tämä on eri asia, kuin usko jumalan olemassaoloon, johon ei tarvita kristinuskoa, Jeesuksen sovitustyötä eikä evankeliumia.

One Way Missionilla on Youtube kanava, johon tutustuin korona lockdownin aikana. Kuulun itse toiseen kristilliseen kirkkokuntaan, mutta tykästyin pastori Teppo Lehtomäen raikkaaseen tapaan puhua videoilla kansantajuisesti, mutta kuitenkin  erittäin perehtyneesti, miten kristinuskon jumala ilmoittaaa itsensä Raamatun sanassa ja miten usko jumalan ilmoitukseen eroaa uskosta jumalan olemassaoloon. Suosittelen pastori Lehtomäen videoita, etenkin alla linkattua, johdannoksi kristinuskon näkökulmaan: 

https://oneway.tv/fi/video/MExz1A6Uku8?cid=PLdZAghCIk-sEhnwDxjvAPjaPfc0…

Vierailija
42/43 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä voi pelkästä halusta uskoa Jumalaan? Eikös se olisi aika typerää?

Kertoisitko, miksi ajattelet halun uskoa Jumalaan olevan typerää?

Sitten voi uskoa toden valheeksi tai valheen todeksi. Jos joku asia tuntuu pahalta niin ratkaisu on olla uskomatta siihen tai uskoa sen olevan jotain muuta kuin se on.

Eli käytännössä luo päässään sellaisen mielikuvitustodellisuuden, jossa haluaa elää.

Onko se nyt sitten ihan ok?

Ei tunnu pahalta uskoa Jeesukseen, päinvastoin. Mielikuvitus on hyvä asia ja Jumalan lahja. Mutta kyllä tässä kristittynä ihan tätä samaa suomalaista arkitodellisuutta eletään, sateessa ja paisteessa. Jalat maassa, sydän taivaassa.

Pekka Simojoen laulun "Kahden maan kansalainen" sanoin:

"Jalat pidän mullassa maailman, katseellani taivasta tavoitan,

tiedän, minne matkaani tehdä saan,

olen kansalainen kahden maan."

Menee vähän usko uskovaisiin, jos tolla pohjalla ollaan. Jotenkin olen kuvitellut että heillä olisi oikeasti joku suurempikin syy uskoonsa, mutta olkoon sitten niin. Kyllä se varmaan auttaa ihmistä pärjäämään henkisesti paremmin.

Mikä olisi suurempi syy uskoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile toista uskontoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän