Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhien on niin pakko aina ostaa sitä tupakkaa ja alkoholia?

Vierailija
28.06.2020 |

Siis niiden kaikkien köyhien. Nyttenkin on ollut koko viikonlopun puistot ja rannat humalaisia pulsuja täynnä niin ettei ole kehdannut itse edes nenäänsä ovesta ulos pistää. Ettekö ymmärrä että se raha mikä menee röökiin ja pussikaljaan on pois jokapäiväisestä elämästä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jouluna ei riitä rahaa lasten lahjoihin. 

Vierailija
2/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne olisi niin köyhiä, jos heillä olisi elämänhallinta huippuluokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nostaa alkoholiveroa taas niin saattaisi kadut siistiytyä edes vähän.

Vierailija
4/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi nostaa alkoholiveroa taas niin saattaisi kadut siistiytyä edes vähän.

Virolle tämä kyllä käy

Vierailija
5/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs v*ttua se sulle kuuluu miten kukin käyttää rahansa.

Vierailija
6/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he käyttäisivätkin omaa rahaa, mutta kun he käyttävät työssä käyvien rahoja, myös minun rahojani.

Vierailija
7/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Et ole tainnut kärsiä riippuvuudesta koskaan?

Vierailija
8/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä, en tupakoi enkä juo viinaa. Kaikki raha menee ruokaan ja välttämättömiin laskuihin (sähkö, vuokra, vakuutus ja sähkönsiirto). Olen hyvässä kunnossa, treenaan useita kertoja viikossa. Minua ei kiinnosta rikastua, haluan vaan säännöllisen tulon, jolla voin ostaa tarvitsemani ja elää rauhassa ilman muiden tukea.

Se minua kuitenkin ottaa päähän, että joudun todistelemaan tätä ihmisille. Vaikka tämä keskustelu onkin varmasti Porvoosta, niin ihmiset oikeasti katsovat köyhiä kieroon. Miksi ihmisten pitäisi rikastua? Miksi ihmeessä se on niin tärkeää omistaa enemmän kuin on tarve?

Vierailija
9/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska heillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Et ole tainnut kärsiä riippuvuudesta koskaan?

Kyllä, mutta riippuvuuteenkin voi vaikuttaa. Suomi on täynnä raitistuneita ja tupakoinnin lopettaneita, eri tuloluokissa.

Vierailija
10/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta riippuvuuteenkin voi vaikuttaa. Suomi on täynnä raitistuneita ja tupakoinnin lopettaneita, eri tuloluokissa.

Vierailija
11/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he käyttäisivätkin omaa rahaa, mutta kun he käyttävät työssä käyvien rahoja, myös minun rahojani.

Sori, en käytä sinun rahojasi enkä kenenkään muunkaan. Toisaalta jokainen Suomessa kasvanut ihminen on käyttänyt ja käyttää muiden rahoja suuria summia.

Vierailija
12/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaat käyttävät rahansa liian isoihin taloihin ja useisiin veneisiin? Ja miksi on pakko ostaa 50e viiniä kun halvempiakin pulloja on ihan hyviä? Ja miksi rikkaat ei pistä rahojaan eläinten ja luonnonsuojeluun kun heillä sitä rahaa on niin paljon että satasilla raaskii pyyhkiä per seensä?

Vierailija
13/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Psykologisella tasolla pakonomaisen tai addiktiivisen päihteiden käytön taustalla on henkilön taustaan ja elämäntilanteeseen liittyvä ja mielelle sietämätön avuttomuuden tunne."

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
14/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että aktiivisia alkkiksiakin on ihan joka tuloluokassa

Vierailija
15/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne rikkaatkin noita ostavat.Puliloivat vaan jossakin mökeillään tai hienosto bileissä.

Vierailija
16/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa yleistystä taas terveisin köyhä , joka ei juo , eikä polta.

Vierailija
17/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä, en tupakoi enkä juo viinaa. Kaikki raha menee ruokaan ja välttämättömiin laskuihin (sähkö, vuokra, vakuutus ja sähkönsiirto). Olen hyvässä kunnossa, treenaan useita kertoja viikossa. Minua ei kiinnosta rikastua, haluan vaan säännöllisen tulon, jolla voin ostaa tarvitsemani ja elää rauhassa ilman muiden tukea.

Se minua kuitenkin ottaa päähän, että joudun todistelemaan tätä ihmisille. Vaikka tämä keskustelu onkin varmasti Porvoosta, niin ihmiset oikeasti katsovat köyhiä kieroon. Miksi ihmisten pitäisi rikastua? Miksi ihmeessä se on niin tärkeää omistaa enemmän kuin on tarve?

Köyhyydessä ei ole mitään väärää. Mutta jos köyhyys on itseaiheutettua ja lisäksi itse kitisee köyhyydestä jatkuvasti, silloin asianlaita voi olla eri.

Vierailija
18/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne sais jotenkin aseen hommattua,  niin sillä varmaan mielummin päättäis päivänsä.

Suomessa olis helpompi

Vierailija
19/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on sivistymätön. No sitähän ei rahalla saa.

Vierailija
20/44 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että aktiivisia alkkiksiakin on ihan joka tuloluokassa

Ja myös rikkaiden alkoholistien tulevat terveysongelmat, lastensa mielenterveysongelmat jne taloudellisesti rasittavat yhteiskuntaa samalla tavalla kuin köyhänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme