Minulle tulee lasten kanssa olemisen pakosta sama olo, kuin lapsena tuli siitä, kun äitini pakotti sellaiseen, mikä oli hänestä tärkeää ja minusta ei
Ja äitini sheimasi minua siitä, ettei se asia merkinnyt minulle mitään. Eli on äitini vika se, miltä minusta tuntuu olla pakotettuna lasteni kanssa. Kun siis lasten kanssa on käytännössä pakko olla, vaikkei huvittaisikaan.
Ja siis tietenkin on itseni vastuulla tajuta, mitä asioita en halua tehdä, mutta äitini syytä on se, että hän pakotti tekemään asioit, joita en halua tehdä. Sen takia en tajunnut, etten halua tiettyjä asioita, joita lasten saamiseen liittyy :(
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Lapset huostaan.
Asuvat isällään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Äidilleni siis ovat hänen omat mieltymyksensä ja omat mielipiteensä niin sokea piste, että hän ei kykene ymmärtämään ilman vihaa, että jollekulle esim. huoneen sotkuisuus ei ole paha asia. En tiedä, mitä hänen kanssaan tekisin, että saisin hänet käsittämään sen ja arvostamaan omaa lastaan.
Ap
Vihaat lapsiasi, koska äiti pakotti siivoamaan oman huoneen kun olit lapsi? Johan oli rankka lapsuus :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, millaisen jäljen käytöksesi jättää lapsiisi? He tulevat syyttämään niistä sinua, eivät äitiäsi.
Ensinnäkin, minä ajattelen koko ajan lasten parasta. Sen takia on hieman hullua syyttää minua, ettälapseni SYYTTÄISIVÄT siitä minua, että ÄITINI ON KIUSANNUT minua. En ole syypää siihen, että hankin heidät tajuamatta, että äitini on toiminut siten, etten teekään asioita, joista MINÄ pidän, vaan sellaisia, mistä minulle on sanottu, että ne ovat oikein. Kukaan lapsi ei voi vanhempaansa siitä syyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset huostaan.
Asuvat isällään.
Ap
Jätä heidät sitten rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidilleni siis ovat hänen omat mieltymyksensä ja omat mielipiteensä niin sokea piste, että hän ei kykene ymmärtämään ilman vihaa, että jollekulle esim. huoneen sotkuisuus ei ole paha asia. En tiedä, mitä hänen kanssaan tekisin, että saisin hänet käsittämään sen ja arvostamaan omaa lastaan.
ApVihaat lapsiasi, koska äiti pakotti siivoamaan oman huoneen kun olit lapsi? Johan oli rankka lapsuus :D
En, vaan koska hän puhui huonoa minusta, koska minusta huoneen siivoaminen oli turhaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset huostaan.
Asuvat isällään.
ApJätä heidät sitten rauhaan.
Ikävä kyllä tapaamiseni ei häiritse heitä.
Ap
Jos ihan kollektiivisesti jättäisimme vastaamatta Äitihullulle, niin ehkä hän jankutettuaan itsekseen häipyisi jonnekin muualle. Nämä ölinät on jo niin nähty.
Se on aikuistumisen ja kehityksen paikka kun saa omat lapset. Ei voi paeta.
Vierailija kirjoitti:
Se on aikuistumisen ja kehityksen paikka kun saa omat lapset. Ei voi paeta.
Ei voi paeta ei. Se vaan, että aika usein lapset maksavat sen tilanteen, kun vanhempi siinä sitten tutustuu aikuiseen minäänsä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut, millaisen jäljen käytöksesi jättää lapsiisi? He tulevat syyttämään niistä sinua, eivät äitiäsi.
Ensinnäkin, minä ajattelen koko ajan lasten parasta. Sen takia on hieman hullua syyttää minua, ettälapseni SYYTTÄISIVÄT siitä minua, että ÄITINI ON KIUSANNUT minua. En ole syypää siihen, että hankin heidät tajuamatta, että äitini on toiminut siten, etten teekään asioita, joista MINÄ pidän, vaan sellaisia, mistä minulle on sanottu, että ne ovat oikein. Kukaan lapsi ei voi vanhempaansa siitä syyttää.
Ap
Kun äitisi tekee väärin, on se äitisi vika.
Kun sinä teet väärin, on sekin äitisi vika.
Kiva logiikka, ei tarvitse ottaa vastuuta mistään, mitö itse tekee.
Haluaisin kuulla tarkalleen mitä äitisi sanoi sinulle, Sanasta sanaan?
Vierailija kirjoitti:
Kiintymyssuhdehäiriö.
Niin on. Kuka voisi kiintyä vanhempaan, joka puhuu sinusta heti pahaa, kun eroat vanhemman näkemyksistä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla tarkalleen mitä äitisi sanoi sinulle, Sanasta sanaan?
No tyyliin: ”eihän sitä nyt kukaan järkevä ihminen pidä huonettaan sotkuisena, se ja sekin siivoaa kyllä oman huoneensa. Sinä koitat vain kuvitella, että säännöt eivät koske sinua (enhän koita, ei minua haittaa se, jos joillekin siisti huone on tärkeä) ja kuvittelet, että kukaan haluaisi olla sinun seurassasi, kun et edes huonettasi jaksa siivota (kyse ei ollut jaksamisesta, vaan siitä, että siivoaminen oli todella ikävää).”
Eli pahinta oli väite siitä, ettei minulla voi olla asin takiaystäviä ja myös se, että haukkui isäni, joka tuki minua asiassa, eli ei ajatellut, että huoneen pitäisi olla siisti tai että se olisi kunnon ihmisen kriteeri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKun äitisi tekee väärin, on se äitisi vika.
Se mitä nimität "kivaksi logiikaksi" on narsistin ajattelutapa. Kaikki on aina jonkin muun syytä, jopa jos narsisti potkaisee kissaa, se on jonkun toisen syytä, koska joku sai hänet potkaisemaan kissaa. Narsisti ei koskaan pyydä anteeksi, vaan syyttää uhria ja kostaa syyttömille (esim. äitinsä teot lapsilleen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ottaa vastuuta siitä, että äitini loukkasi ja satutti minua, kun olin jostain hänen kanssaan eri mieltä. Miten se voisi olla minun vastuullani?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintymyssuhdehäiriö.
Niin on. Kuka voisi kiintyä vanhempaan, joka puhuu sinusta heti pahaa, kun eroat vanhemman näkemyksistä?
Ap
Niin kuin äitiin, jonka mielestä omat lapset ovat epäviihdyttäviä ja lapsen scifi-fantasiamaailmat tylsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä nimität "kivaksi logiikaksi" on narsistin ajattelutapa. Kaikki on aina jonkin muun syytä, jopa jos narsisti potkaisee kissaa, se on jonkun toisen syytä, koska joku sai hänet potkaisemaan kissaa. Narsisti ei koskaan pyydä anteeksi, vaan syyttää uhria ja kostaa syyttömille (esim. äitinsä teot lapsilleen).
Mutta näin asia on.
Ap
Mikähän äitihullua diagnooseina vaivaa. Onko sulla diagnooseja?