Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko endometrioosi oireilla 2 viikkoa ennen menkkoja ja aiheuttaa lievempiä kuin aivan hirvittäviä kipuja?

Vierailija
28.06.2020 |

Mua on alkanut epäillyttää että mulla on se. En keksi oikein mitään muutakaan selitystä oireille. Ensin varmaan kymmenisen vuotta menkkakivut alkoi aina n. 5 päivää ennen menkkoja. Oli kyllä yleensä kohdun lähistöllä. En kuitenkaan osannut epäillä endometrioosia kun ei ollut mitenkään hirvittävät kivut, ihan siedettävät. Tosin mulla on kyllä aika korkea kipukynnys. Nyt ihan viime vuosina nämä ennakkokivut on alkaneet tuntua selän puolella keskiselässä ja kuin jossain sisäelimissä eikä juuri ollenkaan enää kohdussa. Ei kuitenkaan vatsan puolella suolistossa eikä missään. Aluksi oli noin tuon viikon ennen menkkoja. Nykyään ne alkaa heti oviksen jälkeen, kunnes sitten taas menkkojen jälkeen katoaa kahdeksi viikoksi. Eli 50% ajasta on näitä outoja kipuja. Onko kellään täällä ollut tällaisilla oireilla endometrioosia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pahimmillaan endometrioosikipuja joka päivä. Alkoi ensin samaan tyyliin ennen menkkoja kuin sulla, kunnes lopulta oli aina. 

Jos asut pk-seudulla, kannattaa varata aika Päivi Härkille. Hän on endometrioosin hoidossa ihan guru.

Vierailija
2/4 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis nimenomaan semmoisena epämääräisenä selässä tuntuvana kipuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Ovulaatiovaiheessa varmaan vähän turvotusta, niin kai ne ottaa kiinni.

Vierailija
4/4 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tuntua selässä. Endoa voi olla esim. kohdussa,virtsarakossa, suolessa, munasarjoissa ja emättimessä ja usein säteilee myös selkäpuolelle. Kannattaa mennä lääkärille joka oikeasti tietää endometrioosista kuten edellä mainittu Härkki. Valitettavasti vielä tänä päivänä kaikki lääkärit ei tunnista endoa kunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän